Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-02-2011, 08:42
lschothuis lschothuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 51
Default Golf II heeft roest en wordt gekeurd

beste vw-fanaten,

ik heb wederom hulp nodig want de jaarlijkse test (APK) is weer aanstaande. Vorige keer zonder kleerscheuren doorgekomen maar wel met de kanttekening dat er roest zat, maar daar hebben ze niet bij verteld waar die roest precies zat.

heb zelf al gekeken maar naast wat oppervlakkige roest op de meest-voorkomende plekken (raamlijsten achter, handgreep na inbraakpoging, rond de tankdop en bij de ruitenwissers) heb ik nog niets schokkends kunnen vinden (hoewel er een klein gaatje in de roest zit rond de tankdop). Volgens mij wordt een auto ook niet afgekeurd door roest aan de carrosserie toch? dit zal dan aan het chassis moeten zitten?

iemand enig idee waar de golf II het snelst begint te roesten? ik wil misschien vanavond nog ff onder de auto kijken, en zal proberen om foto's te maken.

zie graag jullie reacties
Reply With Quote
  #2  
Old 04-02-2011, 10:32
triggerfinger triggerfinger is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 65
Default

Quote:
Originally Posted by lschothuis
beste vw-fanaten,

ik heb wederom hulp nodig want de jaarlijkse test (APK) is weer aanstaande. Vorige keer zonder kleerscheuren doorgekomen maar wel met de kanttekening dat er roest zat, maar daar hebben ze niet bij verteld waar die roest precies zat.

heb zelf al gekeken maar naast wat oppervlakkige roest op de meest-voorkomende plekken (raamlijsten achter, handgreep na inbraakpoging, rond de tankdop en bij de ruitenwissers) heb ik nog niets schokkends kunnen vinden (hoewel er een klein gaatje in de roest zit rond de tankdop). Volgens mij wordt een auto ook niet afgekeurd door roest aan de carrosserie toch? dit zal dan aan het chassis moeten zitten?

iemand enig idee waar de golf II het snelst begint te roesten? ik wil misschien vanavond nog ff onder de auto kijken, en zal proberen om foto's te maken.

zie graag jullie reacties


mijn 90er 16klapper heeft et onder de accu het ergst, heeft geen afkeur er op maar daar is bij mijn weten het slechts.

ik had rechtsvoor in de wielkast een gaatje dat al was uitgegroeit tot een gat, die heb ik 2 maand bij mijn keuring dicht gelast.

verder heb ik weinig roest, alleen mijn achterklep wil ik een keer vervangen en heb bij de voorruit een klein slecht plekje.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-02-2011, 11:56
Gerard Polo MK2's Avatar
Gerard Polo MK2 Gerard Polo MK2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 430
Default

Quote:
Originally Posted by lschothuis
iemand enig idee waar de golf II het snelst begint te roesten? ik wil misschien vanavond nog ff onder de auto kijken, en zal proberen om foto's te maken.

zie graag jullie reacties


Overal
Wielkastranden (onder plastic misschien), dorpels, je kan het zo gek niet verzinnen.
Zou de auto mooi laten voorkeuren, weet je waar je aan toe bent
__________________

Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders
Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85
Volvo S70 2.5 LPG '98
Reply With Quote
  #4  
Old 04-02-2011, 11:57
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,929
Send a message via MSN to vwjopie
Default

dorpels? wielranden achter?dit heb ik bij mijn '86 er GTD
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #5  
Old 04-02-2011, 13:19
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

als je het goed wil zien kun je hem het beste op de brug zetten, of voorkeuring idd
Reply With Quote
  #6  
Old 04-02-2011, 18:47
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

eens kijken onder de ruitensproeier reservoir aan de accu.
daar was het bij mij ook allang krokant en is niet zo direct zichtbaar door die plastic kappen in de wielkasten en de grote sproeierreservoir die ervoor zit

hier fotos hoe ik het vond en oploste
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/laswerk.htm

aan de dorpel aan de achterwielen is die bij mij ook al gelast, dus vermoed dat dit toch ook een zwakke plek is.
en achteraan aan de uitlaat en het sleep oog heb ik ook roest aan de onderkant
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #7  
Old 04-02-2011, 22:24
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

ze beginnen vaak onder de achterbumper, de hoeken, als dat al een aardig stukje heen is, dan beginnen de dorpels, onder de raamrubbers en als hij wat schade heeft gehad, dan kunnen de wiekuipen achter ook gaan roesten. de 86ers hebben vaak ook last van roest aan de bodemplaat aan de voorkant als je dit wil controleren, haal dan even de binnenbekleding van de wiekasten los.

maar de dorpel mag 1/3 van de totale lengte verrot zijn, ook de wielranden mogen best een eind geroest zijn. maar ze zijn toch niet doorgeroest?
als het alleen oppervlakkige roest is, dan is het geen probleem voor de apk.

controleer ook even de remleidingen, als hier roest op zit, even schuren en met de knikkerbus zwart spuiten!
Reply With Quote
  #8  
Old 04-02-2011, 22:26
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

subframe is een kwaaltje bij golf2 en dat is zekers afkeur!
Reply With Quote
  #9  
Old 04-02-2011, 22:44
vwmenneke's Avatar
vwmenneke vwmenneke is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 235
Default

De aan het binnenscherm gelaste steun voor de vulhals/tank kan ook roesten kwam ik achter.. Morgen lassen en de boel er weer onder schroeven..

Verder inderdaad subframe, A-stijl/onder voorruit, wielkuipen achter.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-02-2011, 23:08
clyde's Avatar
clyde clyde is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 374
Default

De meest voorkomende plekken en die tot afkeur kunnen leiden staan hierboven.

Sowieso moet je zelf ook weten hoe je auto er aan toe is en niet alleen rond de APK datum. Voor je veiligheid o.a. Bekijk het goed en restaureer het op een goede manier.

Eventueel laten doen door een specialist, dan weet je waar je aan toe bent. Kost misschien iets, maar dan kun je er lange tijd weer veilig tegen aan.

Ik heb een afkeur gehad vanwege een roestplek op mijn subframe. Plaatje lassen en klaar! 15 minuten werk. Maar tijdens het voorbereiden zag ik dat mijn accubak/houder helemaal weg was. Zat vast met de klem een een stukje van 3 cm staal.....en daar werd niks over gezegd tijdens de keuring

Auto is verder roestvrij en van 1983! Van milf geweest en 1ste eigenaresse. 55490 echte km's. Vast ooit een geklapte accu gehad of zo.

Hou ons op de hoogte. Misschien meer info over je auto en over de garage waar je gaat. Helpt vast wel weer een andere Volksforum-gast.

Last edited by clyde : 04-02-2011 at 23:10.
Reply With Quote
  #11  
Old 05-02-2011, 08:49
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Remleidingen
In de kofferbak bij de veerpootbevesteging[boven
Subframe
Dorpels
In de motorruimte de bevesteging van de veerpoot[boven
Bodem
Reply With Quote
  #12  
Old 05-02-2011, 10:56
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Bij mijn Golf:
Dorpels,onder raamrubbers(en zijspiegels)
onder de rubbers waar de achterklep op aansluit(gisteren ontdekt)
en de parafaan waar de ruitenwissers vastzitten.
En waarschijnlijk nog wel meer plaatsen,maar dat moet onderzocht worden.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #13  
Old 22-02-2011, 17:58
lschothuis lschothuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 51
Default

heee mensen,

allemaal erg bedankt voor de replies, hij is vandaag naar de keuring geweest en het is inderdaad het subframe achter. Dus moet er inderdaad ff een plaatje aanlassen. voor de rest moet ik de stuurkogel links vervangen en kan ik daarna weer een jaartje knappen

trouwens erg nette service van car-center rijkerswoerd, in Arnhem. Had hem gebracht om hem te laten keuren, maar ze rekenen het slechts als een voorkeuring omdat ik het graag zelf wil repareren. Na het weekend even laten controleren en dan wordt hij afgemeld
Reply With Quote
  #14  
Old 22-02-2011, 19:33
lschothuis lschothuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 51
Default

mensen,

is er iemand die (tegen een kleine vergoeding) mij zou kunnen helpen met het laswerk aan het subframe? heb er eigenlijk nog weinig (lees: geen) ervaring mee. regio arnhem?

hoor het graag!
Reply With Quote
  #15  
Old 22-02-2011, 19:35
lschothuis lschothuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 51
Default

ook als iemand nog een subframe heeft liggen in regio arnhem hoor ik graag wat hij / zij er voor wil hebben.
Reply With Quote
  #16  
Old 01-03-2011, 09:31
lschothuis lschothuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 51
Default

hey mensen!

inmiddels is ie weer naar de keurmeester geweest en mogen we weer een jaar de weg op! na een avondje lassen, lasnaden-kit en 5 spuitbussen tectyl ziet alles er weer spik en span uit! beter dan het origineel nog!

voor mensen die ook zelf incidenteel laswerk moeten verrichten:
bij smidse aan de westervoortsedijk in arnhem kunnen ze een plaatje op maat gesneden plaatwerk voor je maken voor een prikkie!

ben in ieder geval wel van plan om ongeveer 4x per jaar onder de auto te kruipen met schuurpapier en een bus tectyl om roest te voorkomen, want voorkomen blijft beter dan genezen.
Reply With Quote
  #17  
Old 01-03-2011, 19:42
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

als je het goed wil doen, haal dan de oude coating er af en vervang dit voor rx5 en rx10,
dit hoef je niet 4 keer per jaar opnieuw er op te brengen en onder dit spul gaat het niet roesten!
laat je bij het verkooppunt adviseren over de werkwijze.
Reply With Quote
  #18  
Old 02-03-2011, 19:47
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by bugs
als je het goed wil doen, haal dan de oude coating er af en vervang dit voor rx5 en rx10,
dit hoef je niet 4 keer per jaar opnieuw er op te brengen en onder dit spul gaat het niet roesten!
laat je bij het verkooppunt adviseren over de werkwijze.

Werkt dat spul zo goed ? ? Zit al naar iets te kijken wat ik over iets roestige delen kan spuiten.
Ga binnenkort me achteras, subframe en draagarmen opnieuw spuiten, misschien is dit spul er ook goed voor ? ?
Reply With Quote
  #19  
Old 02-03-2011, 22:12
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

dat spul werkt super!meeste mensen die kevers, karmann ghia's etc restaureren zweren erbij.
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum