#1
|
|||
|
|||
Golf II heeft roest en wordt gekeurd
beste vw-fanaten,
ik heb wederom hulp nodig want de jaarlijkse test (APK) is weer aanstaande. Vorige keer zonder kleerscheuren doorgekomen maar wel met de kanttekening dat er roest zat, maar daar hebben ze niet bij verteld waar die roest precies zat. heb zelf al gekeken maar naast wat oppervlakkige roest op de meest-voorkomende plekken (raamlijsten achter, handgreep na inbraakpoging, rond de tankdop en bij de ruitenwissers) heb ik nog niets schokkends kunnen vinden (hoewel er een klein gaatje in de roest zit rond de tankdop). Volgens mij wordt een auto ook niet afgekeurd door roest aan de carrosserie toch? dit zal dan aan het chassis moeten zitten? iemand enig idee waar de golf II het snelst begint te roesten? ik wil misschien vanavond nog ff onder de auto kijken, en zal proberen om foto's te maken. zie graag jullie reacties |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
mijn 90er 16klapper heeft et onder de accu het ergst, heeft geen afkeur er op maar daar is bij mijn weten het slechts. ik had rechtsvoor in de wielkast een gaatje dat al was uitgegroeit tot een gat, die heb ik 2 maand bij mijn keuring dicht gelast. verder heb ik weinig roest, alleen mijn achterklep wil ik een keer vervangen en heb bij de voorruit een klein slecht plekje. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Overal Wielkastranden (onder plastic misschien), dorpels, je kan het zo gek niet verzinnen. Zou de auto mooi laten voorkeuren, weet je waar je aan toe bent
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#4
|
||||
|
||||
dorpels? wielranden achter?dit heb ik bij mijn '86 er GTD
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#5
|
||||
|
||||
als je het goed wil zien kun je hem het beste op de brug zetten, of voorkeuring idd
|
#6
|
||||
|
||||
eens kijken onder de ruitensproeier reservoir aan de accu.
daar was het bij mij ook allang krokant en is niet zo direct zichtbaar door die plastic kappen in de wielkasten en de grote sproeierreservoir die ervoor zit hier fotos hoe ik het vond en oploste http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/laswerk.htm aan de dorpel aan de achterwielen is die bij mij ook al gelast, dus vermoed dat dit toch ook een zwakke plek is. en achteraan aan de uitlaat en het sleep oog heb ik ook roest aan de onderkant
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#7
|
||||
|
||||
ze beginnen vaak onder de achterbumper, de hoeken, als dat al een aardig stukje heen is, dan beginnen de dorpels, onder de raamrubbers en als hij wat schade heeft gehad, dan kunnen de wiekuipen achter ook gaan roesten. de 86ers hebben vaak ook last van roest aan de bodemplaat aan de voorkant als je dit wil controleren, haal dan even de binnenbekleding van de wiekasten los.
maar de dorpel mag 1/3 van de totale lengte verrot zijn, ook de wielranden mogen best een eind geroest zijn. maar ze zijn toch niet doorgeroest? als het alleen oppervlakkige roest is, dan is het geen probleem voor de apk. controleer ook even de remleidingen, als hier roest op zit, even schuren en met de knikkerbus zwart spuiten! |
#8
|
|||
|
|||
subframe is een kwaaltje bij golf2 en dat is zekers afkeur!
|
#9
|
||||
|
||||
De aan het binnenscherm gelaste steun voor de vulhals/tank kan ook roesten kwam ik achter.. Morgen lassen en de boel er weer onder schroeven..
Verder inderdaad subframe, A-stijl/onder voorruit, wielkuipen achter. |
#10
|
||||
|
||||
De meest voorkomende plekken en die tot afkeur kunnen leiden staan hierboven.
Sowieso moet je zelf ook weten hoe je auto er aan toe is en niet alleen rond de APK datum. Voor je veiligheid o.a. Bekijk het goed en restaureer het op een goede manier. Eventueel laten doen door een specialist, dan weet je waar je aan toe bent. Kost misschien iets, maar dan kun je er lange tijd weer veilig tegen aan. Ik heb een afkeur gehad vanwege een roestplek op mijn subframe. Plaatje lassen en klaar! 15 minuten werk. Maar tijdens het voorbereiden zag ik dat mijn accubak/houder helemaal weg was. Zat vast met de klem een een stukje van 3 cm staal.....en daar werd niks over gezegd tijdens de keuring Auto is verder roestvrij en van 1983! Van milf geweest en 1ste eigenaresse. 55490 echte km's. Vast ooit een geklapte accu gehad of zo. Hou ons op de hoogte. Misschien meer info over je auto en over de garage waar je gaat. Helpt vast wel weer een andere Volksforum-gast. Last edited by clyde : 04-02-2011 at 23:10. |
#11
|
|||
|
|||
Remleidingen
In de kofferbak bij de veerpootbevesteging[boven Subframe Dorpels In de motorruimte de bevesteging van de veerpoot[boven Bodem |
#12
|
||||
|
||||
Bij mijn Golf:
Dorpels,onder raamrubbers(en zijspiegels) onder de rubbers waar de achterklep op aansluit(gisteren ontdekt) en de parafaan waar de ruitenwissers vastzitten. En waarschijnlijk nog wel meer plaatsen,maar dat moet onderzocht worden.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#13
|
|||
|
|||
heee mensen,
allemaal erg bedankt voor de replies, hij is vandaag naar de keuring geweest en het is inderdaad het subframe achter. Dus moet er inderdaad ff een plaatje aanlassen. voor de rest moet ik de stuurkogel links vervangen en kan ik daarna weer een jaartje knappen trouwens erg nette service van car-center rijkerswoerd, in Arnhem. Had hem gebracht om hem te laten keuren, maar ze rekenen het slechts als een voorkeuring omdat ik het graag zelf wil repareren. Na het weekend even laten controleren en dan wordt hij afgemeld |
#14
|
|||
|
|||
mensen,
is er iemand die (tegen een kleine vergoeding) mij zou kunnen helpen met het laswerk aan het subframe? heb er eigenlijk nog weinig (lees: geen) ervaring mee. regio arnhem? hoor het graag! |
#15
|
|||
|
|||
ook als iemand nog een subframe heeft liggen in regio arnhem hoor ik graag wat hij / zij er voor wil hebben.
|
#16
|
|||
|
|||
hey mensen!
inmiddels is ie weer naar de keurmeester geweest en mogen we weer een jaar de weg op! na een avondje lassen, lasnaden-kit en 5 spuitbussen tectyl ziet alles er weer spik en span uit! beter dan het origineel nog! voor mensen die ook zelf incidenteel laswerk moeten verrichten: bij smidse aan de westervoortsedijk in arnhem kunnen ze een plaatje op maat gesneden plaatwerk voor je maken voor een prikkie! ben in ieder geval wel van plan om ongeveer 4x per jaar onder de auto te kruipen met schuurpapier en een bus tectyl om roest te voorkomen, want voorkomen blijft beter dan genezen. |
#17
|
||||
|
||||
als je het goed wil doen, haal dan de oude coating er af en vervang dit voor rx5 en rx10,
dit hoef je niet 4 keer per jaar opnieuw er op te brengen en onder dit spul gaat het niet roesten! laat je bij het verkooppunt adviseren over de werkwijze. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Werkt dat spul zo goed ? ? Zit al naar iets te kijken wat ik over iets roestige delen kan spuiten. Ga binnenkort me achteras, subframe en draagarmen opnieuw spuiten, misschien is dit spul er ook goed voor ? ? |
#19
|
||||
|
||||
dat spul werkt super!meeste mensen die kevers, karmann ghia's etc restaureren zweren erbij.
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt! |