Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-02-2011, 22:43
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default vraagje voor g40 kenners.

ben niet zo thuis in de g40's

ik zoek voor het aee turbo blok wat ik aan het bouwen ben stuggere klepveren,enig idee of die van een g40 stugger zijn maar wel dezelfde maten hebben?
en de nokkenas,is die compatibel met een aee kop?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-02-2011, 23:21
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

mocht het te wisselen zijn en je hebt het ook liggen toevallig,gelijk even reactie aub.scheelt weer een gezocht topic aanmaken.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-02-2011, 23:55
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

nokkenas van een py (g40) blok past wel in aee, maar issie niet voor gemaakt. Nokkenas van py is nammelijk a-symmetrisch vanwege de drukvulling. Maar als je voor turbo gaat, is het misschien wel een aanrader
volgens mij zijn de klepveren gelijk van alle hydrostoterblokjes. Waarom wil je eigenlijk stuggere? Zou, mits het past, wel voor g40 kleppen gaan, die zijn wat beter bestand tegen drukvulling.

AEE, heb ik trouwens nog een klepdekselpakking voor, misschien kun je daar wat mee? Was fout geleverd bij mij, nog nieuw in verpakking.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #4  
Old 09-02-2011, 00:02
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

dus het spul past wel?
ik wil stuggere omdat ik het vermoeden heb dat bij de vorige setup van mijn blok [eaton kompressor] de kleppen gingen zweven....

klepdekselpakking heb ik geen belang bij,pak ik op de zaak zo uit het rek
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-02-2011, 00:14
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Je hebt toch ook een aee nokkenas in je aav polo kunnen zetten? py nokkenas past ook in een aav, loopt er alleen niet lekker op (geen drukvulling) Tis misschien kromme vergelijking, maar de hydrostoterblokjes zijn allemaal vrijwel gelijk aan elkaar wat betreft nokkenas.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #6  
Old 09-02-2011, 00:16
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

okee,dat is wat ik wilde weten,thanks.
weet uit ervaring wel dat je die aee/abu/aea assen in 1.3's kon zetten maar niet zeker of g40 identiek was.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-02-2011, 00:23
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

is hetzelfde gelagerd, alleen g40 is assymetrisch

waardes zijn: 199graden inlaat, 228graden uitlaat. lift zou ik niet weten.

Normaal zijn de graden voor in en uitlaat gelijk (abd is bijvoorbeeld 204 graden met 9,3mm lift, aee is 204 graden met 9mm lift)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #8  
Old 09-02-2011, 00:30
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
alleen g40 is assymetrisch

waardes zijn: 199graden inlaat, 228graden uitlaat. lift zou ik niet weten.

Normaal zijn de graden voor in en uitlaat gelijk (abd is bijvoorbeeld 204 graden met 9,3mm lift, aee is 204 graden met 9mm lift)

i know,dat is waarom ik die as wil gebruiken
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-02-2011, 08:14
Martyn_86C's Avatar
Martyn_86C Martyn_86C is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 352
Default

Hi Gerben,

Ik wil mijn standaard G40 nokkenas vervangen voor een sportievere, heb daar geen haast mee... Maar de mijne mag je tzt wel overnemen!
__________________
Groeten, Martyn
Reply With Quote
  #10  
Old 09-02-2011, 20:55
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

ik weet niet of een g40 dubbele klepveren heeft anders die van een 3f of mh nemen die passen zo en zeker tot 8000tr/min goed alleen de binneste veren kopen en de buitenste kan je van de aee blijven gebruiken
als je de g40 nokkenenas plaatst bij een aee wel oppassen met de timing ervan want het puntje op het nokkenas tandwiel klopt dan niet meer
g40 kleppen passen niet
Reply With Quote
  #11  
Old 09-02-2011, 21:07
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik kan nou een complete kop kopen,volgens mij is het wijsheiud om gewoon de complete kop te wisselen? of heeft een g40 geen verbrandingsruimte in de kop?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-02-2011, 21:13
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

nee die heeft geen verbrandingsruimte in de kop
Reply With Quote
  #13  
Old 09-02-2011, 21:14
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

damn....jammer.
maar de klepveren die ik moet hebben zitten ook in mh??want heb nog een mh kop liggen[gescheurd]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-02-2011, 21:16
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

Projectje voor de skoda?
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #15  
Old 09-02-2011, 21:19
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

nee voor de racer....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #16  
Old 09-02-2011, 21:46
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

oke,ik weet even genoeg.sander bedankt voor je info en martijn ik heb je gepm't.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #17  
Old 09-02-2011, 21:49
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

mh heb ik geen ervaring mee maar dat lees ik toch op andere fora
3f weet ik zeker
Reply With Quote
  #18  
Old 09-02-2011, 21:51
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik heb je een pm gestuurd,en je info klopt
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum