Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-02-2011, 15:39
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default golf Gti 16v start warm slecht

hallo mensen,

Ik rijd nu al een tijdje rond in mijn golf Gti 16v.
maar ik ben nu ook al een tijdje bezig met het volgende probleem.
koud start de auto (bijna) altijd meteen, eigenlijk gewoon raken en lopen.
en als ik een stukje heb gereden en de motor afzet en 10min later weer start dan slaat de motor ook meteen aan.
maar als ik een stukje rijd en daarna bijv. 1,5 uur of 7 uur stil laat staan voor ik hem weer start, dan moet ik flink doorstarten.
hij doet het altijd wel, maarja altijd wel pas na 5 - 15 seconden ofzo. En dit klinkt natuurlijk niet zo sjiek als verderop een hoop mensen staan
motor loopt gewoon mooi, trekt goed en stationair staat hij ook niet te dansen in zijn toeren.
hij heeft pas een grote beurt gehad, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ook heb ik de accu vervangen, dus hij heeft stroom genoeg.

het is trouwens een gti 16v KR blok, er zit wel een katalysator met een lambdasonde in.

iemand misschien een idee? want ik ben dit langzamerhand wel beetje zat
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #2  
Old 15-02-2011, 21:39
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Als je hem start draai je dan meteen de sleutel door met starten?

Ik wacht meestal even 2 tellen op contact. Tot de benzine pomp even heeft gedraaid. En dan pas starten. Dan slaat hij meteen aan. Weet niet of dat voor jou helpt !
Reply With Quote
  #3  
Old 17-02-2011, 10:15
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Zodat je brandstofpomp druk opbouwd.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #4  
Old 23-02-2011, 17:16
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

ja, ik wacht eigenlijk altijd tot de pomp stopt met draaien en dan pas starten, dus hier kan het ook niet aan liggen
en als ik meteen doordraai dan merk ik eigenlijk ook niet egt een verschil.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #5  
Old 23-02-2011, 20:20
Emiel-64's Avatar
Emiel-64 Emiel-64 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 385
Send a message via MSN to Emiel-64
Default

Heb laatst eens meegekregen van een oud auto-arena chef, dat de bussen waar je injectorleidingen mee in het spruitstuk bevestigd zitten, wel eens willen slijten naar verloop van tijd.

Bij het afkoelen krimpen je injectorleidingen & bussen in, waardoor er lucht bij kan komen.

Heb dit zelf echter nooit persoonlijk meegemaakt, dus dat zou iemand hier misschien kunnen bevestigen?

Dat zou het probleem misschien wel eens kunnen zijn in jouw geval..
__________________
current rides:
Bora TDI 96kw '02 on air (Daily)
Opel Manta B '78 c20LET fase2 (Project)
Past: Golf 3 vr6 '93 (Daily)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum