![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bij mijn cabrio wil ik binnenkort een nieuw voorruit rubben monteren, met chromen bies.
Ben vast niet de eerste die dit wil doen, dus voordat ik het wiel opnieuw ga uitvinden (omdat vooral de bies volgens mij voor wat problemen kan gaan zorgen), wie heeft er tips voor me? Wil ook graag de voorruit heel houden, dus als je daar nog wat voor weet bij het eruit halen, hoor ik dat natuurlijk ook graag!
|
||||
|
||||
![]() Je kunt de bies al in de nieuwe rubber monteren voordat je het raam plaatst in de auto. Je kunt echter ook een tooltje kopen waarmee je biezen in de rubber kunt trekken. Gaat vrij makkelijk als je de slag te pakken hebt.
|
||||
|
||||
![]() Biezen zowiezo van te voren even in warm water leggen!
Veel succes. |
|
||||
|
||||
![]() Als je 100% zeker wilt zijn en je ruit heel wilt houden,zou ik het oude rubber kapot snijden..makkelijkst is dat aan de buiten kant te doen,tussen de pees en de ruit zelf.
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
![]() De pees van te voren monteren. Ik heb het een keer gedaan en later de pees proberen te monteren echt niet te doen. Je kan ook altijd even bij carglass vragen of ze het voor je willen doen.
Succes
|
|||
|
|||
![]() pees monteren is goed te doen na montage van de ruit, gewoon ff een pezen trekker regelen.