|
|||
|
|||
Digifant PF problemen
Beste luitjes,
een paar maanden geleden heb ik een Golf MK2 GTI aangeschaft met wat mankementen. Tot dusver ben ik op de goede weg met de golf. Nu heb ik alleen wat dingen waar ik zelf niet uitkom. Ik heb een 8klepper GTI uit ´89, motercode PF Digifant. Bij een koud moterblok moet ik perse iets gas bijgeven om te starten, op eigen kracht valtie uit. Daarnaast zag ik enkele dagen geleden per toeval dat er in de moterruimte een stekker loshing, deze bleek van de ´stappenmoter´ te zijn. Nadat ik deze had aangesloten schiet de auto met lopende motor langzamerhand naar om en nabij de 2500 toeren.. Als ik het gaspedaal vervolgens iets indruk (acceleer)en weer loslaat, valt de moter even terug in toeren tot ong 1100, daarna stijgt ie weer na de 2500 . De stappenmoter heb ik wat dagen terug gereinigd, en de vacuumslangen bekeken, dat ziet er allemaal nog goed uit. Weet iemand in welke richting in ongeveer moet zoeken? Tis voor mij echt een speld in een hooiberg. Alvast bedankt, GR. DJ |
|
|||
|
|||
Ik zou zeggen begin bij het schoonmaken van de gasklep/inlaat.
In de loop der jaren verzamelt zich daar nogal wat vuil. Je zou de nullast schakelaar kunnen controleren op de gasklep.(dit schakelaartje wordt ingedrukt als je geen gas geeft. Uit je verhaal kan ik opmaken dat de motor nu stationair loopt zonder stappenmotor. het kan zijn dat de eigenaar de gaskabel wat strakker gezet heeft voor stationair. Controleer of de klep/hendel helemaal terug als je geen gas geeft. Suc6 |
|
||||
|
||||
Kijk ook ff je benzine filter na.
Mss krijgt ie niet genoeg of kan je wel voluit rijden?
|
|||
|
|||
Ik denk dat de stappenmotor overleden is. Je kunt de auto gewoon zonder ook netjes stationiar krijgen. Dan moet je even de gulden middenweg vinden met het afstellen van de auto d.m.v. die imbus op je luchtmassameter. Je co zal dan wel te hoog zijn. Beste is natuurlijk om een andere stappenmotor te halen.
|
|
|||
|
|||
Allereerst iedereen bedankt voor de vele reacties. Hij rijdt voorderest goed, tis puur het stationair gebeuren en de koude start. De gasklep staat bij geen gas op het dooie punt. Hoe zit dat dan met de nullast schakelaar? Ik heb er al het een of ander over gelezen maar kon ik niet veel wijzer uit worden. Hoe kan ik de werking daarvan controleren?
Dit is toch de nullast schakelaar? Of de vollastschakelaar? GR. DJ Last edited by Djdewit : 06-02-2011 at 14:15. |