|
||||
|
||||
Help!!! verschil achterklep gasveren golf2 jetta2
Help!!! verschil achterklep gasveren golf2 jetta2
Bij deze zit ik met het volgende: Mijn beide achterklep gasveren van een 84ér mk2 waren lek en zou deze vervangen. Nu had ik eerst een goede 2e hands setje weten te bemachtigen, en zou deze monteren. Ik kwam erachter dat deze niet goed passen en ruimer waren ten opzichte van de bevestigingspunten van de achterklep. Bij deze de foto's om het verschil van de gasveren te zien. De bovenste 2 met ronde bolkop zijn de originele lekke gasveren van mijn 84ér golf2. De onderste gasveer (met zwarte omhulsel) is volgens mij van een nieuwer type model golf2. De bevestiging/ophangpunt van mijn achterklep is kleiner/smaller en zit strakker gemonteerd op de oude originele lekke gasveren. Als ik de nieuwe monteer hangen ze los en schieten ze los want de kom is gewoon te groot. Ik was al bij de dealer geweest en kon geen nieuwe originele meer bestellen en had via http://link.marktplaats.nl/419941937 een nieuwe set besteld. Hij was er van overtuigd dat deze goed waren en op het model van 1984 passen. Maar toch waren dit precies dezelfde dan de verkeerde 2e hands set die ik kocht. Zit er verschil in de bevestiging knop/bol op de achterklep van een oud en nieuw type model golf2...? Alvast bedankt. |
|
||||
|
||||
Ik zou niet te lang aarzelen en gewoon even 4 nieuwe bolkop bouten bestellen voor een nieuwer type achterklep bv voor bouwjaar '88.
Dan past alles zeker. |
|
||||
|
||||
Precies , die kun je zo overzetten en dan passen ze er in .
|
|||
|
|||
oude zijn al jaren niet meer leverbaar
gewoon doen zo als boven al gezegt word Henk |
|
|||
|
|||
Pennetjes vervangen door bolletjes
Heb ik nog wel liggen |
|
||||
|
||||
Klopt.....ben toevallig net voorzien en worden verzonden!
Ieder geval thanx voor alle reacties en hulp. |