Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-01-2011, 10:35
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default Bekrachtigd stuurhuis opbouwen zonder bekrachtiging?

Ik wil in de Jetta de bekrachtigde VR6 stuurhuis zonder pomp opbouwen.

Nu twijfel ik hoe ik dit aan moet pakken:

- Leidingen verwijderen (zonder vloeistof)
- Leidingen afsluiten (zonder vloeistof)
- Lus in leidingen leggen (met vloeistof)

Iemand hier al eerder mee bezig geweest?
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #2  
Old 30-01-2011, 11:04
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

overbrenging is anders,,dan manueel ,je gaat je dood aan dat stuur draaien,,,maak dr een electrische pomp op ,,,bv van een saxo en of renault
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #3  
Old 30-01-2011, 11:08
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

IId , dan stuur je je een ongeluk , haal maar eens de de v snaar los van een auto met stuurbekrachtiging (bv bij een golf Mk2/Mk3 ) ,dan weetje wel wat we bedoelen .....
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #4  
Old 30-01-2011, 11:29
Martyn_86C's Avatar
Martyn_86C Martyn_86C is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 352
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
IId , dan stuur je je een ongeluk , haal maar eens de de v snaar los van een auto met stuurbekrachtiging (bv bij een golf Mk2/Mk3 ) ,dan weetje wel wat we bedoelen .....


Wij monteerden ook "onbekrachtigde" bekrachtigde stuurhuizen in standaard onbekrachtigde MX5's! Bekrachtigde stuurhuizen waren merkbaar directer!!

Voordeel was dus een veel directer stuurhuis, tov een standaard onbekrachtigd stuurhuis! Ik weet niet of er in VAG stuurhuizen ook onderscheid zit tussen het aantal lock2lock rotaties bij onbekrachtigde of bekrachtigde exemplaren?!
__________________
Groeten, Martyn
Reply With Quote
  #5  
Old 30-01-2011, 12:09
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Ik zou het niet doen,een bekrachtigd huis zonder pomp stuurt loodzwaar.
Ik spreek uit ervaring.
Reply With Quote
  #6  
Old 30-01-2011, 12:13
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik weet het en ik vroeg ook niet of ik het wel of niet moet doen, maar ik wil weten wat ik met de leidingen moet doen.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #7  
Old 30-01-2011, 12:58
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ik zou het zo niet weten wat je dan met de leidingen moet doen ,maar ben wel benieuwd waarom je een zeer zwaar sturende auto wilt
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #8  
Old 30-01-2011, 13:07
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Omdat hij hoofdzakelijk gebruikt wordt voor het circuit Waarschijnlijk bouw Ik hem uiteindelijk wel om, maar eerst niet. Zo is hij bij de RDW ook weer wat lichter.

Er voor de VR6 geen onbekrachtigde stuurhuizen zijn. Dan zou ik al een onbekrachtigde uitvoering moeten voorzien van langere stuurarmen.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"

Last edited by DÁ-BRT : 30-01-2011 at 13:17.
Reply With Quote
  #9  
Old 30-01-2011, 13:18
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Ik zou alle vloeistof er uit halen en de leidingen verwijderen.
Een onbekrachtigd stuurhuis zonder vloeistof is niet veel zwaarder dan eentje zonder bekrachtiging.
Het word zwaar omdat je de vloeistof door de dunne slangetjes moet persen en zo dus erg veel tegendruk krijgt.
Het is wel zo dat een bekrachtigd stuurhuis minder rondjes hoef te draaien tot de volledige uitslag.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #10  
Old 30-01-2011, 13:20
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ok ,dan snap ik het idee wel ja , en een bekrachtigd stuurhuis maakt dan waarschijnlijk ook minder omwentelingen .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #11  
Old 30-01-2011, 13:21
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Oja..want op een circuit hoef je niet zoveel te sturen?

Ik zou gewoon stuurbekrachtiging erop bouwen. Was het ook eerst van plan met de Lupo, zo`n onbekrachtigd stuurhuis erop zetten van een Arosa, maar ik bouw er mooi weer stuurbekrachtiging op.

Vooral op het circuit is het alleen maar fijner om het wél te hebben denk ik....
Reply With Quote
  #12  
Old 30-01-2011, 13:21
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Inderdaad het aantal slagen bij een bekrachtigde uitvoering is korter. We zien het wel. De Jet moet helemaal compleet onder de 800 blijven.

Gisteravond weer een avond teerplaten aan het verwijderen geweest. Polo dash zit er al een heel eind in.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #13  
Old 30-01-2011, 13:24
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Maarre...heb je ook een projecttopic van de Jetta? Ben eigelijk wel benieuwd
Reply With Quote
  #14  
Old 30-01-2011, 13:31
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Nee, er is (nog) geen topic. Dat scheelt mij weer tijd.

Hier staan wat foto's
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum