|
|||
|
|||
verkeerde olie bijgevuld????
hallo,
even een seat ibiza vraagje, in de ibiza van mn vriendin zit 5w40. nu komt ze net hier aanrijden en verteld ze me dat ze olie bijgevuld heeft. niks aan de hand zou je denken, tot ik een kan 10w40 in de auto zie liggen. ze heeft met deze mix nu al ruim 80km gereden. iemand die me kan vertellen of hier nog veilig mee te rijden is zonder kans op schade ofzo? heb op internet al zitten zoeken en daar adviseren ze spoelen en olie en filter verversen, maar waar tover ik die vandaan op zondag of zaterdagavond? maandag moet ze er weer een heel stuk meer rijden naar der werk. iemand tips? alvast bedankt |
|
|||
|
|||
hoeveel heeft ze bijgevuld 0.5 liter max mag je mengen
|
|
|||
|
|||
ongeveer 0,7 liter
|
|
|||
|
|||
niet zo druk om maken 10 w40 kan gaat er ook in als ze niet op longlife rijden
|
|
||||
|
||||
Geen probleem, lekker zo laten.
|
|
||||
|
||||
Meteen stoppen!!! ,de motor eruit halen ,schoonspoelen , meteen maar reviseren en er weer inbouwen met nieuwe olie en filter , anders gaat de hele boel naar de haaien !....................
Nee hoor gebeurt niks mee hoor , ze zal er vast geen 2 liter hebben bijgevuld , dus iid mooi laten zitten en bij de volgende verversingsbeurt laten vervangen .