#1
|
|||
|
|||
Reviseren GTI Stationair klep
Beste luitjes,
Zoals jullie wel weten is de stationair regelklep bij veel GTI'tjes een eindeloos verhaal... Altijd stuk, tijdelijk te repareren met remreiniger, moeilijk aan te komen, en niet meer nieuw te koop. Nu leek het mij eens tijd om daar wat aan te doen en ben dus aan het kijken of ik zo'n klep een beetje fatsoenlijk uit elkaar kan krijgen en kan reviseren. Inmiddels al een gereedschapje gemaakt voor demontage van zo'n klep. En de kapotte klep die ik had heb ik daarvoor moeten slopen. Nu ben ik dus nog op zoek naar een aantal kapotte stationair kleppen om wat mee te experimenteren. Zijn er hier mensen aanwezig die mij daar kosteloos aan kunnen helpen? Wanneer reparatie is geslaagd zal hij op mijn kosten weer teruggestuurd worden! Dit is natuurlijk niet te garanderen.. Omgeving t gooi kan ik op komen halen, utrecht eventueel ook, de rest zal verzonden moeten worden.. Anybody?
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#2
|
||||
|
||||
Zal even kijken waar ik de oude van mij heb liggen.
Dan kan ie wel jou kant op!
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#3
|
|||
|
|||
Helaas helaas de vlieger gaat niet op... Vandaag even geprobeerd mijn eigen klep te helpen, helaas het hele binnenwerk aan stront geduwt met dat gereedschapje... Na vereniging met het binnenwerk van de gesloopte klep, als resultaat 3000 toeren stationair ipv 2000.
[hard op denk modus] Heb hem wel verder uit elkaar gesloopt om te kijken hoe zo´n ding nu werkt. Het electrische deel is een spoeltje met een asje erin. Door een veertje wordt het asje 1 kant opgeduwd (klep dicht) en wanneer een stroompje op de spoel word gezet trekt deze het asje naar binnen (klep open). Het klepje dat je kan zien als je door de opening van de slang naar binnen kijkt loopt netjes in zijn lager, gaat niet stroef en is brandschoon. Het electrische gedeelte is ook brandschoon, asje gaat ook super soepel. De koolaanslag heb ik van het klepje verwijderd. Het spoeltje getest op een akku en was niets mis mee. Nu viel me op dat het asje in de spoel een beetje gecorrodeerd was... Kan dat invloed hebben op het magneetveld? Het verhaal dat veel van die kleppen weer tijdelijk werken met remmenreiniger kan ik alleen niet plaatsen. De hele klep was brandschoon en ging super soepel op en neer, tóch deed ie het niet. Dan zou je denken dat het electrisch zit toch? Nog mensen die zin hebben om hier eens in mee te denken? Ik zou echt graag een oplossing willen vinden voor dit %@#$!@ probleem
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#4
|
||||
|
||||
Ik had ook een probleem met een hoog stationair toerental als de motor (PF Motor) op temperatuur was. Nu kreeg ik er een maand terug er een probleem bij inhouden van de motor op een constante snelheid. Om het probleem snel op te lossen ben ik naar een Bosch service center gegaan. Daar bleek dat de luchtmassameter totaal ontregeld was, deze opnieuw opnieuw afgesteld en de computers gereset motor sindsdien loopt weer super. En het hoog toerental probleem was ook opgelost. Misschien heb je de luchtmassameter nu wel ontregeld.
|
#5
|
|||
|
|||
zit het hem niet in de aansturing van de klep?
|
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Mijn luchtmassameter is het zowiezo niet, die heb ik ooit wel eens tijdelijk een andere op gehad.. Aansturing sluit ik ook uit omdat met een andere klep het probleem was opgelost vorige keer, maarja. Die andere klep is nu inmiddels ook gehemelt...
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#7
|
||||
|
||||
Vreemde bij mijne is, die liep ook op de raarste momenten ineens 2000rpm stationair, vervangen door een tweedehandsen en deed het prima.
Tenzij ie een tijd stil heeft gestaan (staat nu stof te happen met de pekel) dan doet ie het wel weer even! Even 2, 3 keer mooi warm rijden en het probleem is over ?!
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#8
|
|||
|
|||
EINDELIJK. Ik heb een adres gevonden in duitsland waar je voor 60 euro een nieuwe stationair klep kan bestellen. Het betreft een Replica, maarja... Dat is in elk geval al beter dan 411.32 bij de dealer, of 302.20 bij de lokale onderdelenboer.
http://www.autosensorberlin.com/
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#9
|
|||
|
|||
Ik denk persoonlijk dat het probleem niet in de Stationair klep zit.
Het is wat je zelf zegt, het stelt apparaat stelt niet veel voor. Verder kan je ook gewoon even na de autosloper op de hoek gaan om een klepje te halen. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb die klep al meerdere malen vervangen. En met een sloop kleppie loopt ie weer als vanouds. Maarja, die zijn ook niet nieuw meer dus na een paar maanden scheidt ie er weer mee uit. Lijkt me een vrij duidelijk verhaal. Dus i'll give it a try
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#11
|
|||
|
|||
mmm, ja oke.
Maja ik vind het wel vreemd dat ze bij jou maar een paar maanden mee gaan. Er andere mensen jarenlang probleemloos doorrijden.(ik heb er nog nooit problemen mee gehad). Er moet toch een oorzaak zijn waarom ze bij jou zo snel sneuvelen |
#12
|
||||
|
||||
als je weet hoe of wat dan wil ik het ook wle weten voordat de mijne raar gaat doen
__________________
EX: '94 Escort '92 Golf Mk3 GL '90 Jetta Mk2 Pacific '87 Golf Mk2 GTI KR '00 Bora Mk4 Highline '00 Bora Mk4 Highline '87 Jetta Mk2 Coupe '95 Golf Mk3 GTI ABF Current: '85 Jetta Mk2 GT 8V EV '01 Passat 3BG V5 Highline |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ga er verder geen tijd en aandacht aan besteden als ze nog gewoon te koop zijn voor een schappelijke prijs.. Tijdelijk kun je m in elk geval effe doorspuiten met remmenreiniger, dat helpt vaak..!
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#14
|
||||
|
||||
Site staat in de favorieten Luuk
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |