|
|||
|
|||
Jalousie voor het achterraam
Hallo,
Ik kwam laatst iets leuks tegen op het internet, namelijk een jalousie voor het achterraam. Origineel van volkswagen. Vandaag thuisgekregen, ziet er inderdaad nog als nieuw uit maar wel een beetje erg stoffig.. Maar hoe word hij bevestigd? bovenste rand lijkt alsof hij in de raamrubber moet worden geschoven. maar onderaan is het nog een beetje onduidelijkt aangezien de monteergaten ter hoogte van de ruit zitten. Ik dacht als eerst dat hij van binnenuit gemonteerd moest worden. zoals ik het eigenlijk ook zou willen hebben. Iemand die mij hier iets meer over kan vertellen? Ik kan er namelijk niets over vinden op internet.
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
|
||||
|
||||
Volgens mij moet deze inderdaad aan de binnen kant, vraag me niet hoe hij vast gemaakt moet worden. Die aan de buitenkant zit ziet er anders uit, dacht ik.
René (Tiefleger) |
|
|||
|
|||
Jow,
Het klopt, dat je deze van binnenuit in het raamrubber moet schuiven. Maar bij die van jou lijkt het net of dat niet gaat passen. Kijk anders op paruzzi, onder jalousien daar staat een omschrijving hoe te bevestigen. |
|
||||
|
||||
ik weet niet hoe een golf er van binnen uit ziet, maar komen die twee "bout" gaten niet overeen met de scharnier bevestiging van de achterklep? (binnen dus?)
|
|
|||
|
|||
Quote:
nee, helaas.. dan komt hij met de breede kant boven te zitten, en dat past niet.
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk mis je een deel, of delen, van deze jalouzie... wellicht een strip of plaatjes die aan de onderzijde horen te zitten?
Jan
|
||||
|
||||
Je hebt van die stripjes nodig die je tussen de ruit en het rubber klemt. Onderaan heb je op de stripjes een knopje zitten waarmee je de jalousie kunt vergrendelen (kwart slag draaien).
Zoek anders eens via google of op ebay.de op 'Weyer' Heckjalousie of aussenjalousie. |
|
||||
|
||||
deze lijkt me ook voor aan de binnenkant van de ruit.
die aan de buitenkant zit was veel dikker en lomper voor mijn idee. misschien kun je iets met zuignapjes doen? je hebt bijv. zuignapjes met schroefdraad erop, dan kun je de onderkant wel bevestigen: EDIT: gevonden! dit is degene voor aan de buitenkant: http://auto-diversen.marktplaats.nl...oor-golf-1.html
|
||||
|
||||
Mooie kentekenplaathouder
|
||||
|
||||
Volgens mij is het gewoon een jalousie voor aan de buitenkant. Maar dan een wat fijnere variant.
Jalousieën voor de binnenkant zijn meestal verstelbaar. Als je deze omdraait om aan de binnenkant te monteren zie je niets meer omdat ze dan schuin naar beneden staan. Dat lijkt me toch niet de bedoeling. |
|
||||
|
||||
mipmip, daar heb je gelijk in stom
|
|||
|
|||
heb je de lamelle nog gemonteerd gekregen
|