|
|||
|
|||
HELP!!! hij slaat af
heey
het volgende is het probleem als ik met mijn wagen aan het rondrijden ben en ik kom bij een stoplicht aangereden wil het nog wel eens (vaak) gebeuren dat mijn motor af slaat. dit gebeurt ook gewoon als ik bijvoorbeeld op een rotande afrij. de motor stottert een beetje en valt dan uit. soms heb ik het ook wel eens gehad dat ik heel rustig reed en dat de motor uitviel zonder te stotteren meschien komt dat omdat het toerental niet hoog was. het is ook als ik de koppeling intrap van mijn auto dat de wijzer van de toerentellen al een gek naar beneden naar beneden valt. ik weet niet of iemand mijn kan helpen ik wordt er helemaal simpel van alvast bedankt btw het is een polo 1.4 44kw uit 1997 |
|
||||
|
||||
Gasklep vuil denkelijk, heb ik ook gehad met precies dezelfde auto, die eens goed schoonmaken..
En anders ergens valse lucht, motor laten lopen en remmenreiniger langs pakkingen spuiten (vooral inlaatspruitstuk) als ie daarop reageert weet je dat t daar zit...
|
|||
|
|||
dankje man
maar hoe kan ik dat het beste doen en hoe gaat het in zijn werk zou je het alsjeblieft een beetje uitkunnen leggen hoe ik dat het beste kan doen die gasklep schoonmaken?? ik kan wel iets maar niet super veel maar met wat hulp kan ik veel alsvast bedankt |
|
||||
|
||||
Kappen eraf met 10 dopsleuteltje..
Dan luchtfilterbak eraf door die kruisschroeven los te draaien.. Dan zie de gasklep al zitten, deze kun je losdraaien door de 4 (inbus/torx) bouten los te draaien, dan met een doek ff de ingang naar motor dichtstoppen (zodat de rotzooi er niet inloopt).. Dan met een andere doek en een spuitbusremmenreiniger de hele gasklep goed schoonmaken totdat alle zwarte aanslag eraf is, mocht dit niet helpen dan zal t wel ergens een lekkende pakking/valse lucht zijn..
|
|||
|
|||
vergeet niet dat als je de gasklep schoon maakt dat je hem opnieuw laat inlezen dat ie in de nul stand komt de staan dat ie inleert
|
|
||||
|
||||
Quote:
Mwoah dit hoefde bij mij niet...
|
|||
|
|||
Het kan ook je bougiekabels zijn, verdelerkap. Bougiekabels van bosch gebruiken!
|
|
|||
|
|||
Hoe zit dat nou met inleren eigenlijk ?
kun je dat zelf doen ? heb wel is gehoord dat je ff de accu los moet koppelen, en dan rustig moet gaan rijden... |
|
|||
|
|||
zolang je de stekker er niet aftrekt hoeft hij niet opnieuw ingeleerd te worden..
|