|
|||
|
|||
golf 3 tdi. veel stofrook, ook bij stabiel toerental
Hallo,
ben in het bezit van een golf 3 1.9 tdi 90 pk bj 1996 Nu rookt de golf 3 enorm? niet echt zwart, niet echt blauw maar meer zo "stofrook". Bij het rijden op autostrade aan constante snelheid blijft hij stofroken. geef ik nog eens extra gas dan vliegt er nog meer stofrook uit. Iemand die weet waar ik moet beginnen zoeken? Groeten en alvast bedankt |
|
||||
|
||||
Grijze rook dus?
Hoeveel km heeft je golf gedraaid? Turbo nog goed?
|
||||
|
||||
Blijft je EGR klep misschien open staan? (Dit is de klep tussen inlaat en uitlaat spruitstuk.)
|
|||
|
|||
motor heeft 212000 km's. Heb wel gezien dat ie wat vettig staat aan de aansluiting die loopt naar de egr klep. maar denk dat dit gewoon wijst op wat slijtage? heb al vettigere turbo's gezien die het nog perfect deden.
Turbo blaast nog goed genoeg debiet/druk, maar je hoort hem wel heel goed blazen?? Denk aan een gaatje in turboleidingen of intercooler. Kan dit ook de oorzaak zijn? (te weinig lucht in verhouding met brandstof?) Groeten |
|
||||
|
||||
Er is maar 1 vraag en daarop een antwoord.
Jein: Als er lekkage in je inlaat traject zit kan het zijn dat hij te veel diesel krijgt, maar een TDI zou in noodloop moeten gaan of de diesel opbrengst naar beneden moeten bijstellen. Ik zou toch de EGR klep even controleren aannames van buiten kunnen soms misleidend zijn.