Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 09-02-2011, 21:04
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC

Default Polo GT 75 pk 55kw (3f) motorblok voor in mk1

Hierbij verkoop ik mijn motorblok uit m'n Jetta 1, wegens waarschijnlijke ombouw naar turbodiesel.
Ik heb dit blok ongeveer 2 jaar geleden ingebouwd samen met een setje 36mm motorfietscarburateurs en een MH ontsteking. Plug&play in een smallblock mk1 dus.
In de tussentijd heb ik alle spullen bij elkaar gezocht om hem op injectie te kunnen laten lopen in mijn mk1.
Dit wil zeggen: extra kabelboom uitgedund waarbij alleen een + en - en de brandstofpomp op aangesloten hoeven te worden en brandstofpompen van een cabrio, plug&play dus in een mk1.
Voor de inbouw in een Polo op injectie heb ik ook alles compleet liggen, een complete onverknipte kabelboom met computer, en uiteraard het inlaattraject compleet.

Toen ik het blok kocht had deze 146.000 km gelopen, en bij 140.000 km was de distributieriem vervangen.
Bij de inbouw stond de km-stand van mijn Jetta rond de 310.000 km geloof ik (moet ik nog even precies nazoeken). Nu staat ie op 321.000 km.
De km-stand van het blok zelf staat dus ruim genomen op de 160.000 km.
Heeft altijd als een zonnetje gelopen en altijd netjes de olie ververst. Verder gewoon geen vreemde dingen over te vermelden.
De versnellingsbak (4 bak) en motorsteunen laat ik er gewoon aan zitten, heb ik verder weinig meer aan. Ook de motorsteun aan de distributiezijde voor een Polo heb ik nog liggen.

Vraagprijs voor het kale blok is 200 euro.
Met het complete setje carburateurs, spruitstuk, onsteking enz. 350 euro.
Met de complete injectie inbouw voor in een mk1, (kabelboom, brandstofpompen, inlaattraject) 350 euro
Met de complete injectie inbouw voor in een Polo (kabelboom en inlaattraject) 275 euro.

Eventueel heb ik er ook nog een RVS spaghetti spruitstuk bij, met een lambdasonde aansluiting erin gelast.

Pb, mailen of bellen: jegertje at gmail.com en 06-41174294
Op te halen in Rotterdam-Overschie.
Het blok zit nu nog lopend en wel in de auto.

Foto's:

Last edited by Gertjan : 09-02-2011 at 21:49.
Old 09-02-2011, 21:41
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict

Hoi Gertjan, ik heb je een mailtje gestuurd !
Old 24-02-2011, 19:14
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC

Verkocht

Posting Rules