|
||||
|
||||
even een vraagje
Ik heb even een vraagje, misschien dat jullie iets weten. Het gaat om de auto van mij moeder het is een nixxan Sunny van 92' en het is een 1.4 automaat.
Het probleem, als hij een stuk gereden heeft en je wil hem daarna weer starten pakt hij bijna niet aan en als hij dan loopt, loopt hij heel laag in toeren. En als ik dan aan het rijden ben en je moet dan even remmen, slaat hij af en dan kun je hem gewoon weer starten maar daarna als je weer moet remmen of ergens weg rijd slaat hij weer af en daarna kun je gewoon weer starten. Maar hij slaat dus gewoon vaak af. Hebben jullie misschien enig idee? De garage weet het zo ook niet, maar mijn moeder moest de auto maar brengen en dan zouden ze het wel nakijken. Maar dan gaat er alleen al een hoop geld in zoektijd zitten, dus misschien kunnen jullie ons alvast een idee geven.
|
||||
|
||||
Nixxan? Is dat een nieuw merk
Kan het niet gewoon zijn dat het stationair toerental te laag afgesteld staat, waardoor hij steeds afslaat. Als je die iets hoger zet dan slaat hij wellicht niet meer af.
|
||||
|
||||
Nee want als ik hem als eerste start loopt hij prima, tot hij een keer uit geweest is en dan weer wil starten dan doet hij dat. Dat is dus het vreemde.
|
||||
|
||||
Niemand??
|
||||
|
||||
Eerst met de standaard dingen beginnen he:
Vernieuwen als het er op zit en als het niet al recentelijk vervangen is: Bogies Bogiekabels Rotor Verdeelkap olie oliefilter Luchtfilter Daarna ontsteking afstellen. Daarna co afstellen en stationair toerental afstellen. Gewoon de standaard zaken die je bij elke auto moet bekijken als hij niet goed loopt... En dat het veel geld gaat kosten kan ik niet geloven... Bij de nissan gragage kost het allemaal geen DROL ! Bij de audigarage moet je verdomme pas een smak geld betalen.... wat dat betreft zou ik maar blij zijn dat je ma een nissan heeft Onderdelenprijzen zijn helemaal een lachertje !.... tenzij ze een skyline heeft |
|
||||
|
||||
Quote:
ooh die nixxan ken ik wel ! Van de 100 keer nix ( 100nx ) |
|
||||
|
||||
Quote:
Dit snap ik allemaal, maar als hij als eerste keer gestart word is er echt helemaal niets aan de hand, qua stationair lopen.
|
|||
|
|||
als de auto koud is word toch ook meer benzine ingespoten en dan loopt die goed stel hem eens iets hoger stationair af als die warm is
|
|
|||
|
|||
gasklep reinigen en as het kan in de bassis stand zetten
|
|
|||
|
|||
temp sensortje ?
|
|
||||
|
||||
Ook hier een slotje. De auto gaat in de verkoop/export.