|
||||
|
||||
Polo 6n
Zoals een aantal weten ben ik opzoek naar een auto voor mijn vrouw.
Nu heeft zij ook een aantal Polo's gezien. Dus nu heb ik een aantal vragen. Ik zou graag wat info willen hebben van jullie die ervaring hebben met Polo's. Dus qua welke motoren zijn goed en welke niet, wat is het verbruik en wat zijn de slechte (roest/rot) punten.
|
|||
|
|||
Goede auto's, vooral de eerste types single-point injectie-motoren zijn in mijn ogen de beste (geen gasklep-problemen). Enkel minpunten zijn allereerst de versnellingsbak! Bekend Polo-euvel. Roestpuntjes op een 6N zijn de dorpels voor (net als Golf 3 is mij eens verteld) en de wielkastranden achter wil wel eens vuil in blijven staan en roesten. Open dakjes zijn ook uit den boze, maar in welke auto nou niet?
|
|
||||
|
||||
En welke motor is dat 1.4, 1.6, .., ..??
|
||||
|
||||
Ik ryd dagelyks in n Polo uit '96 en tot nu toe geen problemen gehad (20.000km verder). Is n 1.4 8v en kan ongeveer 600km op n tank benzine ryden.
Roest begint iets te komen op de achterschermen maar valt nog reuze mee. Vind t n fyne auto
|
|||
|
|||
ik rij zelf in een 6n uit 97, heerlijk autotje, 1.6.
bij mij zit er een dakraam in, helaas kwam ik er 2 weken later achter dat hij lekte, en er geen onderdelen voor mijn dakraam meer verkrijgbaar zijn aangezien het een goedkoop ding is. als er een dakraam in zit kijk dan even naar het merk.. als het een webasto dak is heb je iig nog onderdelen die te koop zijn zoals rubbers en andere dingen. Zoals andere zeggen kijk naar dorpels en wielkasten voor roest, en waar ze ook wel eens willen roesten is op het dak waar die rubbers lopen.. en dan vooral achterin bij de achterklep onder het rubber wil nog wel eens water in blijven staan waardoor het kan roesten. en de versnellingsbak heb ik verder gene problemen mee, alleen wil hij soms wat lastig in ze achteruit, je moet hem er goed in duwen en dan is er niets aan de hand! maar buiten dat is het echt een heerlijke degelijke auto. succes
|
|||
|
|||
Quote:
Qua versnellingsbak? Elke Polo 6N motor allen zijn de VW 111 principe-motoren, met 085 bakjes erachter, en dat zijn de "boosdoeners". Zelf een 1.3 8v spi nooit problemen mee gehad, nu zo'n 120K op de teller, ook nog een 1.6 8v mpi op G3, nu een 298K op de teller, en bij 295K een andere motor erin gelegd wegens tik in het onderblok, nieuwe blok heeft een 180K ervaring, tot nu toe perfect fijne km's ermee gereden. De vriendin rijd in een 1.6 8v spi rond, een 195K op de teller nu dacht ik, geen enkel vuile aan de zon Enkel mijn G3-6N heeft een open dak wat ietsjes lekt (Ducktape doet wonderen) en wat roest hier en daar, maar dat maag in mijn ogen met die kilometerstand |
|
||||
|
||||
We hebben een toch golf 3 gekocht, ik heb wel een aantal Polo's bekeken maar die waren erg slecht of te duur. Dus deze mag dicht.
|
||||
|
||||
Slotje graag.