|
|||
|
|||
ombouw benz naar diesel
Hallo allemaal ik heb dus een golf 2 1.3b uit 1985 en deze heb ik omgebouwd naar een 1.6D uit 1988 dus motor en 5bak compleet overgezet.
Nu is mijn vraag ik heb alleen de relais en zekeringen overgezet van de 1.6d in de oude zekeringkast van de 1.3 benz. Hij wilt niet starten terwijl ik gewoon de motor kabel wel overgezet heb dus met gloeirelai. Alles doet het behalve dat de mistlampen blijven branden en de remlichten het niet doen. vreemd toch want de zekeringkast van een benzine kun je toch gewoon gebruiken of niet. Daarnaast heb ik ook de oude benzine leiding gelaten en alleen dat kleine stuk van de brandstoffilter naar de leidingen vast gemaakt. Dat moet toch ook werken. Hij wil maar niet aanslaan misschien dat iemand een foto heeft welke leiding de retour en toevoer is. Ik weet het niet misschien dat ik het net omgekeerd heb aangesloten. |
|
|||
|
|||
Quote:
jij hebt goeie vragen .... waarom draai je ze niet ff om , en probeerd ff wat ... |
|
|||
|
|||
ja dat ga ik morgen proberen. iemand idee met die leidingen.
|
|
||||
|
||||
de aanvoer zit als het goed is voor op de dieselpomp.
|
|||
|
|||
Ja dank je wel joost maar dat snapte ik zelf ook wel maar het ging om de leiding die van achter naar de motorruimte loopt dus kleur zwart en blauw
welke is wat |
|
||||
|
||||
Als je contact aan zet moet je op het rode draadje op de dieselpomp +12v hebben. Dat is alles wat een diesel nodig heeft aan electronica, daarmee loopt hij.
|
|||
|
|||
en met een doorzichtig slangetje op de retour de pomp volzuigen