Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-01-2005, 14:00
vwspijlbus's Avatar
vwspijlbus vwspijlbus is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 682
Exclamation Hoe gaat een spijlbus binnen deurklink los?

Hallo.

Ik wil graag de houten (deur)panelen in m'n spijlbus vervangen.
Nu vraag ik me af hoe ik de binnenklink los krijg zonder iets te beschadigen?
Ik zie wel een gaatje met daarin een pinnetje maar dat lijkt vast te zitten.

Zie foto:



Alvast bedankt voor je reactie!
__________________
Frank
1967-er Nederlandse SO-42
Reply With Quote
  #2  
Old 29-01-2005, 15:45
ploon's Avatar
ploon ploon is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,633
Default

je schijnt dat pinnetje er uit te moeten drukken
(maar ik heb het ook alleen maar van horen zeggen)
__________________
Pim van Loon
1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl
VW show dates & pics - www.vwshows.com
Reply With Quote
  #3  
Old 29-01-2005, 16:38
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default

Dat schijn je goed te hebben Pim.

idd je moet het pennetje eruit tikken. dan is hij los.
ff met een dunne doorslag of een spijker.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn.
Nep!!
But i like it!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 29-01-2005, 18:04
vwspijlbus's Avatar
vwspijlbus vwspijlbus is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 682
Default

Er zijn 2 gaatjes (1-tje is niet zichtbaar op de foto.)
Maakt 't ook nog uit in welke richting 't pinnetje uit wordt "geslagen"?
__________________
Frank
1967-er Nederlandse SO-42
Reply With Quote
  #5  
Old 29-01-2005, 18:20
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

zit er verschil in dikte van beide kanten van het pinnetje?
dan moet je `m vanaf de dunne kant eruit "slaan"
Reply With Quote
  #6  
Old 31-01-2005, 11:51
Alexdundee's Avatar
Alexdundee Alexdundee is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 422
Default

Meestal van ondere naar boven...Bij mij zit er een dun schroefje in.
Ik heb ook me houten deurpanelen vervangen, en een mooie speaker erin gezet.
Nu nog bekleden met een mooi stofje!
__________________
Harrogate and District VW Club
VW Festival, Leeds. UK.
'64 Splitty , '66 Beetle and '74 Bay
Reply With Quote
  #7  
Old 31-01-2005, 12:07
vwspijlbus's Avatar
vwspijlbus vwspijlbus is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 682
Default

't Is me al gelukt zonder iets te beschadigen.
Zie http://www.vwspijlbus.blogspot.com voor een foto.
__________________
Frank
1967-er Nederlandse SO-42
Reply With Quote
  #8  
Old 31-01-2005, 12:12
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default

Quote:
Originally Posted by vwspijlbus
't Is me al gelukt zonder iets te beschadigen.
Zie http://www.vwspijlbus.blogspot.com voor een foto.


Waar heb je de deur mee geisoleerd als ik vragen mag.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn.
Nep!!
But i like it!!!
Reply With Quote
  #9  
Old 31-01-2005, 12:25
vwspijlbus's Avatar
vwspijlbus vwspijlbus is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 682
Default

Ik had nog wat glaswol liggen waarmee ik in het verleden m'n zolderdak mee heb ge-isoleerd. D'r zit aan 1 kant een zilveren/glanzende laag vandaar het "zilverpapier effect" op de foto. 't Glaswol is ook nog eens brand vertragend.
Ik heb ook stukken wit piepschuim gebruikt.
Alle gebruikte isolatie materialen zijn bij elke reguliere bouwmarkt verkrijgbaar.
__________________
Frank
1967-er Nederlandse SO-42
Reply With Quote
  #10  
Old 31-01-2005, 12:28
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

off topic,

ik zie dat jij je originele gordijnrailtjes er nog in hebt zitten ...
das het enige wat er bij mij uitgesloopt is/was


Reply With Quote
  #11  
Old 31-01-2005, 13:15
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default

Quote:
Originally Posted by vwspijlbus
Ik had nog wat glaswol liggen waarmee ik in het verleden m'n zolderdak mee heb ge-isoleerd. D'r zit aan 1 kant een zilveren/glanzende laag vandaar het "zilverpapier effect" op de foto. 't Glaswol is ook nog eens brand vertragend.
Ik heb ook stukken wit piepschuim gebruikt.
Alle gebruikte isolatie materialen zijn bij elke reguliere bouwmarkt verkrijgbaar.


Hmmm glaswol!!! laat het maar niet nat worden dan, want het is net een spons en blijft water vast houden waardoor je deur langer nat blijft en daardoor sneller gaat roesten.

Ik zou piepschuim of bubbeltjesfolie gebruiken, hier worden namelijk sleurhutten altijd mee geisoleerd, omdat dit geen vocht opneemt.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn.
Nep!!
But i like it!!!
Reply With Quote
  #12  
Old 31-01-2005, 13:20
vwspijlbus's Avatar
vwspijlbus vwspijlbus is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 682
Default

Bussie komt zo:
Bedankt voor de tip!!

Kruk@b:
Weet jij hoe je nog aan die gordijnrailjes kan komen?
Ik zou graag de railtjes aan de onderkant over dezelfde railtjes laten gaan. Die draden vind ik namelijk helemaal niets.

Nu we 't toch over gordijnen hebben: Een close up foto van een originele gordijnrunner van voorin is meeeeeeeeeeeer dan welkom!
Die runners zoek ik nl nog maar ik weet niet hoe ze eruit zien en dat is een beetje lastig.

Koekje bij de koffie?
__________________
Frank
1967-er Nederlandse SO-42

Last edited by vwspijlbus : 31-01-2005 at 13:23.
Reply With Quote
  #13  
Old 31-01-2005, 13:27
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by vwspijlbus
Koekje bij de koffie?

Ja lekker ... maken we er gelijk maar een SO42 meeting van ... die van jouw en die van mij vertegenwoordigd toch
40% van SO42 westfalia's in Nederland !!


Quote:
Originally Posted by vwspijlbus
Weet jij hoe je nog aan die gordijnrailjes kan komen?

Nee,ik wilde jouw precies hetzelfde vragen ... jij hebt er tenslotte nog een paar inzitten.
Maar misschien is dat alu profiel wel gewoon op lengte leverbaar,en hoeft er alleen maar 2x een 180 graden bocht in gezet te worden.


Quote:
Originally Posted by vwspijlbus
Nu we 't toch over gordijnen hebben: Een close up foto van een originele gordijnrunner van voorin is meeeeeeeeeeeer dan welkom!

Die zitten er bij mij gelukkig nog wel allemaal in,en Miss L. heeft ze volgens mij ook wel eens op de markt zien liggen !!

btw,koffie graag zwart,en voor Miss L. een bakkie thee
Reply With Quote
  #14  
Old 31-01-2005, 13:54
vwspijlbus's Avatar
vwspijlbus vwspijlbus is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 682
Default

Zijn er maar 10 SO-42's in Nederland? Ik had het idee dat er meer waren.
Hoe kom je aan 10? 't 'Zou leuk zijn om iemand van de RDW te kennen om dit soort info te checken...

Op VWEuro 2004 heb ik d'r nog 1 gezien (geheel groen) en bij TheCoolVW in Zeeland stond er in tijdens pasen 2004 ook 1-tje.
Ik heb tevens ook mail contact met ene Jan-Willem uit Dordrecht, Hij heeft een Amerikaanse SO-42 (via Kieft en Klok).
Het leuke van mijn bus is dat ie origineel Nederlands is. Er staat "HO" van Holland links onder om m'n M-code plaatje. Aangezien ie van 14 april 1967 is is 't ook nog een van de laatste.

Naast een S0-42 meeting lijkt me treffen met alleen spijlbussen ook best waanzinnig (tijdens VW euro 2004 heb ik er 65 geteld (incl. buitenlanders)). Als ik zie hoe slecht 't gaat met het spijlbusforum (via vwzone.nl) lijkt daar geen draagvlak voor. Waarom lukt 't de vrienden van de T2 club wel..?

PS: in April ben ik op het VW busclub treffen in Helden. Jij ook?
__________________
Frank
1967-er Nederlandse SO-42
Reply With Quote
  #15  
Old 31-01-2005, 14:20
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by vwspijlbus
Zijn er maar 10 SO-42's in Nederland? Ik had het idee dat er meer waren.

Hooguit .... ik sprak Rolf de Kam tijdens een meeting van het westfaliaregister,
ergens in juni en hij vertelde mij dat.
Er waren er bij hem op dat moment 4 uit 1967 bekend die nog bestonden ... mijne was nummer 5

btw,wel lachu jouw kenteken .... kijk maar ...
22-13-DU



en deze twee foto's had ik al ooit in the gallery gepost !!
19-64-DU



19-79-DU



Quote:
Originally Posted by vwspijlbus
Het leuke van mijn bus is dat ie origineel Nederlands is.
Er staat "HO" van Holland links onder om m'n M-code plaatje.
Aangezien ie van 14 april 1967 is is 't ook nog een van de laatste.

HO is inderdaad Hollands .... mijn bus is in 1972 met de eerste eigenaar meegekomen uit Amerika,
dus al wel een oud (98-83-UL = 1972) kenteken,maar niet orgineel Hollands.




Quote:
Originally Posted by vwspijlbus
PS: in April ben ik op het VW busclub treffen in Helden. Jij ook?

waarschijnlijk wel .... dat is 24 April geloof ik hé ??
Reply With Quote
  #16  
Old 31-01-2005, 14:26
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
waarschijnlijk wel .... dat is 24 April geloof ik hé ??


Dan kan je niet kruk.
http://www.volksforum.com/forum/pro...?do=editprofile
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn.
Nep!!
But i like it!!!
Reply With Quote
  #17  
Old 31-01-2005, 14:47
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default



het weekend ervoor kunnen we inderdaad niet,maar de 22 t/m 24 April had ik al wel op mijn meetingkalender staan !!
Reply With Quote
  #18  
Old 31-01-2005, 15:53
vwspijlbus's Avatar
vwspijlbus vwspijlbus is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 682
Default

Volgens rdw.nl:
19-70-DU: 10 april 1967
19-64-DU: 10 april 1967
22-13-DU: 14 april 1967
AL-78-99: 28 feb 1967
Het kenteken van de groene bus ken ik niet



Hey, jouw bus ken ik nog van KWF 2005! Ik heb nog een close-up van je gordijnrunners proberen te maken maar dat lukte niet goed door het glas.

SO-42 met NL kenteken in Dordrecht:



SO-42 met NL kenteken op VWEuro2004

__________________
Frank
1967-er Nederlandse SO-42

Last edited by vwspijlbus : 31-01-2005 at 18:58.
Reply With Quote
  #19  
Old 10-02-2005, 10:07
vwspijlbus's Avatar
vwspijlbus vwspijlbus is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 682
Default Nog een Nederlandse SO-42

Gespot op Budel 2004:
DE-36-40 = 21 januari 1965

__________________
Frank
1967-er Nederlandse SO-42
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum