#1
|
||||
|
||||
Hoe gaat een spijlbus binnen deurklink los?
Hallo.
Ik wil graag de houten (deur)panelen in m'n spijlbus vervangen. Nu vraag ik me af hoe ik de binnenklink los krijg zonder iets te beschadigen? Ik zie wel een gaatje met daarin een pinnetje maar dat lijkt vast te zitten. Zie foto: Alvast bedankt voor je reactie! |
#2
|
||||
|
||||
je schijnt dat pinnetje er uit te moeten drukken
(maar ik heb het ook alleen maar van horen zeggen)
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#3
|
||||
|
||||
Dat schijn je goed te hebben Pim.
idd je moet het pennetje eruit tikken. dan is hij los. ff met een dunne doorslag of een spijker.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#5
|
||||
|
||||
zit er verschil in dikte van beide kanten van het pinnetje?
dan moet je `m vanaf de dunne kant eruit "slaan"
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
Meestal van ondere naar boven...Bij mij zit er een dun schroefje in.
Ik heb ook me houten deurpanelen vervangen, en een mooie speaker erin gezet. Nu nog bekleden met een mooi stofje!
__________________
Harrogate and District VW Club VW Festival, Leeds. UK. '64 Splitty , '66 Beetle and '74 Bay |
#7
|
||||
|
||||
't Is me al gelukt zonder iets te beschadigen.
Zie http://www.vwspijlbus.blogspot.com voor een foto. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Waar heb je de deur mee geisoleerd als ik vragen mag.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#9
|
||||
|
||||
Ik had nog wat glaswol liggen waarmee ik in het verleden m'n zolderdak mee heb ge-isoleerd. D'r zit aan 1 kant een zilveren/glanzende laag vandaar het "zilverpapier effect" op de foto. 't Glaswol is ook nog eens brand vertragend.
Ik heb ook stukken wit piepschuim gebruikt. Alle gebruikte isolatie materialen zijn bij elke reguliere bouwmarkt verkrijgbaar. |
#10
|
|||
|
|||
off topic,
ik zie dat jij je originele gordijnrailtjes er nog in hebt zitten ... das het enige wat er bij mij uitgesloopt is/was |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Hmmm glaswol!!! laat het maar niet nat worden dan, want het is net een spons en blijft water vast houden waardoor je deur langer nat blijft en daardoor sneller gaat roesten. Ik zou piepschuim of bubbeltjesfolie gebruiken, hier worden namelijk sleurhutten altijd mee geisoleerd, omdat dit geen vocht opneemt.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#12
|
||||
|
||||
Bussie komt zo:
Bedankt voor de tip!! Kruk@b: Weet jij hoe je nog aan die gordijnrailjes kan komen? Ik zou graag de railtjes aan de onderkant over dezelfde railtjes laten gaan. Die draden vind ik namelijk helemaal niets. Nu we 't toch over gordijnen hebben: Een close up foto van een originele gordijnrunner van voorin is meeeeeeeeeeeer dan welkom! Die runners zoek ik nl nog maar ik weet niet hoe ze eruit zien en dat is een beetje lastig. Koekje bij de koffie? Last edited by vwspijlbus : 31-01-2005 at 13:23. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ja lekker ... maken we er gelijk maar een SO42 meeting van ... die van jouw en die van mij vertegenwoordigd toch 40% van SO42 westfalia's in Nederland !! Quote:
Nee,ik wilde jouw precies hetzelfde vragen ... jij hebt er tenslotte nog een paar inzitten. Maar misschien is dat alu profiel wel gewoon op lengte leverbaar,en hoeft er alleen maar 2x een 180 graden bocht in gezet te worden. Quote:
Die zitten er bij mij gelukkig nog wel allemaal in,en Miss L. heeft ze volgens mij ook wel eens op de markt zien liggen !! btw,koffie graag zwart,en voor Miss L. een bakkie thee |
#14
|
||||
|
||||
Zijn er maar 10 SO-42's in Nederland? Ik had het idee dat er meer waren.
Hoe kom je aan 10? 't 'Zou leuk zijn om iemand van de RDW te kennen om dit soort info te checken... Op VWEuro 2004 heb ik d'r nog 1 gezien (geheel groen) en bij TheCoolVW in Zeeland stond er in tijdens pasen 2004 ook 1-tje. Ik heb tevens ook mail contact met ene Jan-Willem uit Dordrecht, Hij heeft een Amerikaanse SO-42 (via Kieft en Klok). Het leuke van mijn bus is dat ie origineel Nederlands is. Er staat "HO" van Holland links onder om m'n M-code plaatje. Aangezien ie van 14 april 1967 is is 't ook nog een van de laatste. Naast een S0-42 meeting lijkt me treffen met alleen spijlbussen ook best waanzinnig (tijdens VW euro 2004 heb ik er 65 geteld (incl. buitenlanders)). Als ik zie hoe slecht 't gaat met het spijlbusforum (via vwzone.nl) lijkt daar geen draagvlak voor. Waarom lukt 't de vrienden van de T2 club wel..? PS: in April ben ik op het VW busclub treffen in Helden. Jij ook? |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Hooguit .... ik sprak Rolf de Kam tijdens een meeting van het westfaliaregister, ergens in juni en hij vertelde mij dat. Er waren er bij hem op dat moment 4 uit 1967 bekend die nog bestonden ... mijne was nummer 5 btw,wel lachu jouw kenteken .... kijk maar ... 22-13-DU en deze twee foto's had ik al ooit in the gallery gepost !! 19-64-DU 19-79-DU Quote:
HO is inderdaad Hollands .... mijn bus is in 1972 met de eerste eigenaar meegekomen uit Amerika, dus al wel een oud (98-83-UL = 1972) kenteken,maar niet orgineel Hollands. Quote:
waarschijnlijk wel .... dat is 24 April geloof ik hé ?? |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Dan kan je niet kruk. http://www.volksforum.com/forum/pro...?do=editprofile
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#17
|
|||
|
|||
het weekend ervoor kunnen we inderdaad niet,maar de 22 t/m 24 April had ik al wel op mijn meetingkalender staan !! |
#18
|
||||
|
||||
Volgens rdw.nl:
19-70-DU: 10 april 1967 19-64-DU: 10 april 1967 22-13-DU: 14 april 1967 AL-78-99: 28 feb 1967 Het kenteken van de groene bus ken ik niet Hey, jouw bus ken ik nog van KWF 2005! Ik heb nog een close-up van je gordijnrunners proberen te maken maar dat lukte niet goed door het glas. SO-42 met NL kenteken in Dordrecht: SO-42 met NL kenteken op VWEuro2004 Last edited by vwspijlbus : 31-01-2005 at 18:58. |