|
||||
|
||||
auto verkocht aan belg
hey,
ik mijn auto gisteren verkocht aan iemand uit Belgie, Ik moet mijn auto nu aanmelden voor export (afmelden van het kenteken) ik heb al even op de site van de rdw gekeken maar zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? welke kentekenbewijzen krijg de nieuwe eigenaar? en kan ik de platen ook bij een postkantoor inleveren? of moet dit perse bij de rdw? alvast bedankt!!
|
||||
|
||||
Heb dit onlangs gedaan, echter ging toen de auto niet naar België, maar naar Romenië.
Ben hiervoor, samen met de nieuwe eigenaar, naar het GWK gegaan. Hier toen een 14 (of 10, weet het niet exact) daags kenteken gekregen, incl verzekering. Je levert alle papieren (deel 1,2,3 en evt. apk) in, oude eigenaar krijgt direct een vrijwaring mee, en de nieuwe eigenaar alle papieren om met de auto te mogen rijden, incl. platen en de benodigde papieren.
|
|||
|
|||
Ik heb mijn Jetta TD naar belgie uitgevoerd.
Ben met de platen en kentekenbewijs naar het rdw gegaan (nieuwe eigenaar hoeft hier niet bij te zijn) en daar een formulier ingevuld en platen ingeleverd. Kost je 11 euro. Je krijgt dan een formulier mee voor jezelf (dient als vrijwaring) en een voor de nieuwe eigenaar om de auto in te voeren in belgie. De auto mag dan niet meer over de NL wegen ! Ik ben gewoon met de auto naar huis gereden (op groene platen van mijn werk) en de nieuwe eigenaar heeft hem met zijn Belgische platen opgehaald, volgens mij mag dat niet en had hij hem met een aanhanger op moeten halen of een 2 weeks kenteken aan moeten schaffen bij RDW of GWK. |
|
||||
|
||||
oke bedankt tot zover, als ik een tijdelijk kenteken haal.. mag de nieuwe eigenaar daar dan mee naar belgie rijden?
en wat zijn de kosten hiervan? kan ik met mijn kenteken ook inleveren bij een postkantoor of moet die bij de rdw?
|
|||
|
|||
Quote:
kan je in 1 x regelen op een GWK kantoor werkt net zo als wat je normaal doet op het postkantoor zo als Cristiaan al zei |
|
|||
|
|||
Even dit topic gebruiken ipv een nieuw aan te maken.
Ik ben dus een belg die waarschijnlijk in afzienbare tijd een NL'se auto ga aanschaffen. De huidige eigenaar kan hem gaan schrappen bij Rdw. Maar heeft iemand een idee wat zo'n 14daags kenteken+verzekering kost? En is dit dan een volwaardig kenteken (alu) of een kartonnen bord met wat opgeschreven, want dat heb ik ook al eens gezien... |
|
||||
|
||||
Quote:
als Belg mogen wij daar mee rijden tot aan de grens. het moment dat we op Belgisch grondgebied zijn, mogen we ook nietmeer rijden met dat tijdelijk kenteken. ook al is het op weg naar je thuis |
|
||||
|
||||
Quote:
in Duitsland zijn het volwaardige nummerplaten en kost rond de 80 euro in NL geven ze thans altijd gewoon papieren die erop geplakt worden en kost veel minder dan in Duitsland (dacht 15 euro of iets) |
|
||||
|
||||
ik laat in belgie gewoon mijn plaat voor 1 dag op het chassisnummer van de nederlandse wagen verzekeren.
Mag ik er mee naar huis rijden en ben ik verzekerd voor ongevallen, enige is als ze je tegen houden dat je een boete krijgt om dat de wagen niet is ingeschreven in Belgie. Maar als je niet ver hoeft te rijden is het zeker te doen.
|
|||
|
|||
Je kan Als de NL wagen nog rijdt overleggen met de nl eigenaar of deze de wagen bij je thuis brengt.. Daar haalt hij de nl platen er van af en levert de hele zooi bij de rdw in.
vervolgens heeft hij zijn vrijwaring en kan je daarna de nieuw export papieren overhandigen aan de belgische eigenaar.. |