![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hey hallo,
Kan iemand mij helpen! Sinds een paar dagen heb ik een zoomend geluid in mijn dashboard van mijn Polo uit 1995. Ik ben absoluut niet technisch, maar heb één en ander gelezen dat het een vaag probleem is. Sommige mensen blijken echt heel veel onderdelen te hebben vervangen en doorgemeten en dan toch zonder resultaat. Het zoomende geluid bleef, ondanks de vele kosten enz. Ik bevind mij in nogal schrijnende omstandigheden en kan mijzelf helemaal geen hoge reparatie kosten veroorloven. Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Misschien is het wel heel belangrijk?! Is er hier iemand die inmiddels bijna zeker weet wat dan de oorzaak is? Er is veel over gezegd: -Oliepomp aan het einde? -Oliedruk niet goed, doormeten? -Oliedruk sensor stuk? -Bekabeling? -Buitenmantel van de KM teller kabel stuk? -Pomp module brandstof (vuiligheid)? Al deze zaken bleken bij anderen dit zoomende geluid niet te verhelpen.... Waar begin ik aan..... Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij een heleboel ellende kan besparen... Hoop van jullie te horen, Gr, Bouk |
|
||||
|
||||
![]() Zoomen? Zoemend bedoel je denk ik? Brandt er geen lampje op je dash? Ik denk zelf aan de oliedrukzoemer.
|
|
|||
|
|||
![]() Ja sorry, ik bedoel natuurlijk zoemend. Heb een tijd in Canada gewoond en daar is het zooming... maar goed...uh... oliedrukzoemer... OK..
Dus m'n oliedrukzoemer is kapot of m'n oliedruk is niet goed, of m'n oliepomp is stuk?? |
|
|||
|
|||
![]() Als je oliedruk zoemer / lampje brand zal je eerst oliedruk moeten meten en de sensor controleren.
Kan van alles zijn en we kunnen wel van alles gaat roepen maar je zal er toch ergens iemand naar moeten laten kijken als je het zelf niet kan. |
|
||||
|
||||
![]() Jep, beginnen met meten. Losse oliedrukmeter erop, bij een garage, duurt mss 5 minuten.
|
|
|||
|
|||
![]() Ja dankje, dat is ook zo. Er moet ook iemand naar kijken. ben alleen een beetje bang voor grote uitgaven die ik mij niet kan permiteren.
Het oliedruk lampje brand niet. Dat is wel gek dan. Het werkt wel normaal want als ik m'n sleutels een slag draai bij het starten dan springt het olielampje altijd heel even aan. Dus het werkt wel. Nou ja, geen lampjes. Wel een irritant zoemend geluid. |
|
|||
|
|||
![]() Ik zal het laten meten bij een garage, maar wat zegt dat dan als het niet goed is? Adviseren ze dan niet gewoon heel snel om de oliepomp te vervangen en'of de oliedruk sensor. Of is het dan duidelijk de oorzaak van een slechtwerkende oliepomp.
Wel gaaf dat jullie zo snel reageren. Op kerstavond... Thanks. Zoals ik al zij, probeer ik een soort voorwerk te doen in wat het waarschijnlijk dan zal zijn omdat er andere posts zijn waar mensen soortgelijke klachten hadden en tig reparaties hebben laten uitvoeren, alles perfect inclusief oliedruk allemaal nieuw en dan toch dat zoemende geluid. |
|
|||
|
|||
![]() Lampje springt altijd even aan bij het starten.
Als je oliedruk te laag is dan is het echt een irritante zoem met het brandende lampje erbij. Je weet in ieder geval dat je lampje het doet, gezien je het even ziet branden bij het starten. Je lampje brand blijkbaar niet bij het zoemen. Gerelateerd aan je kachelmotor misschien?