![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo mensen zoals jullie weten, hebben we een golf 1, met een abf motor er in gebouwd, met 45 webers er op. nou heb ik de kabelboom, bobine , ontstekings module. van een golf 1 cabrio gebruikt gewoon een 1.8 carb motor. nou hebben we het volgende probleem, hij start slecht. of gewoon niet. daar bedoel ik mee, de start motor trek het niet om hem rond te krijgen. als ik de onsteking 180 graden verkeerd zet, draait ie perfect rond. zet ik hem zoals het hoord dus distributie optijd, cilinder 1 op bdp en rotor wijst naar bougie kabel van cilinder 1, dan start ik hem motor draait twee keer rond, je hoort een soort van bonk [ vonkt volgens mij gewoon voor dat de zuiger op het bdp staat] hoe kan dit?] oja de distributie staat 100 precent goed!!!! oja hij loopt wel als ik bijna de start motor oprook door gewoon de sleutel vast te houden, maar dit is echt niet goed, ook heb ik al een start motor gewisseld haalde ook niks uit. ik weet het niet meer met gemak.
![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Een extra (dikke) massa van de accu naar de startmotor geprobeerd?
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#3
|
||||
|
||||
![]() Poulie op de krukas hoort bij de motor. Ik had het bij mijn KR gehad. Ander blok, poulie er af gepakt en op het andere blok gezet. Stond net geen 180 graden verkeerd.
Bijbehorende poulie er weer opgezet en hij draaide weer vrij. |
#4
|
|||
|
|||
![]() we hebben al een extra dikke massa kabel van de accu naar de versnellingsbak geprobeerd, ook heb ik nog een extra massa draad naar de ontstekingsmodule getrokken.
poulie hoor gewoon bij de motor, alle merktekens staan ook precies goed. en de rotor wijst dan naar cilinder 1, en de de zuiger van cilinder 1 staat dan in bdp. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Krijg je webers wel benzine? Heb je druk op de pomp? En als hij wordt aangeduwd?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() hij loopt wel, als je gewoon dom door start [ start motor draai rond met pijn en moeite] en je rookt gewoon bijna de start motor op. als ik gewoon weg door start. kan het wezen doordat de ontsteking geen vacuum vervroeging heeft, gewoon weg niet goed te krijgen is. setup bestaat namelijk uit
bobine van een 16v onstekingsmodule van een 16v ontsteking zelf van een 16v kabelboom golf1 cabriolet carb 8v rara wie weet wat de oorzaak is! ik heb echt al van alles geprobeerd. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Denk idd datje het daar moet zoeken...met webers heb je heel weinig vacuum en dan vervroegt de onsteking te veel.Ik weet niet of je met onsteking 16v bedoelt de ontsteking van een KR want als ik ff goed terug denk heeft de abf en de 9a de sensor op de krukas.Als je gewoon een hall gever op je nokas hebt zou ik die eerst eens verzetten.
Meen me ook te herinneren dat je een onsteking van een ibiza kunt gebruiken deze heeft geen vacuum. Anders gewoon een kdfi er op. suc6 |
#8
|
|||
|
|||
![]() de ontsteking die er nou op zit heeft geen vacuum vervroeging, is gewoon een orginele kr of abf ontsteking.
ik snap gewoon niet hoe dit kan omdat het gewoon een dom blok is [ blok weet gewoon niks] geen sensoren of wat dan ook. |
#9
|
||||
|
||||
![]() quote:
als ik de onsteking 180 graden verkeerd zet, draait ie perfect rond. Hieruit mag je toch opmaken dat het ontstekingstijdstip op de een of andere manier niet juist is. Het is net of hij op het verkeerde moment onsteekt en daardoor "zwaar" draait. Heb je al een andere ontsteking geprobeerd? Het kan best zijn dat de hallgever niet goed werkt of dat een van de draden naar de hallgever beschadigd is. De onderlinge timing van de nokkenassen al gecontroleerd trouwens? Succes. Gr Jan. |
#10
|
|||
|
|||
![]() hey jan inderdaad, ik heb ook het idee dat hij ontsteekt voordat de zuiger op het bdp staat, en dus een terugslag geef, waardoor de startmotor het niet trekt.
andere ontsteking heb ik nog niet geprobeerd, ga ik ff doen!! en nu je het zo zegt over de halgever/ bedrading ik meen mete herinneren dat er om de 3 draden vanaf de onstekingsmodule ergens een stukje plakband zit. morge dit ook maar is ff nakijken. had ik zo snel niet bij stil gestaan. nokkenassen timing heb ik nog niet na gekeken, dit is namelijk niet los geweest, en voor demontage uit een andere auto liep de motor perfect. maar alles kan natuurlijk. thanks voor de info. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Ik weet niet wat jij bedoelt maar er zit wel degelijk een slangetje op je computer voor de mapsensor...waar je Vacuum vervroeging mee geregelt wordt.
En een Abf heeft de hall sensor wel degelijk op de krukas pl kr niet die hebben hem in de verdeler. greetz |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hieruit kun je toch concluderen dat de timing toch goed is als hij verder goed loopt? Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb toen een startmotor gemonteerd van een golf 3 diesel AAZ op mijn 16v. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een dieselkrukas heb gemonteerd in mijn 16v waardoor hij een langer slag heeft en dus de originele startmotor van de 16v hem moeilijk rond kreeg. Je kunt het proberen. De dieselstartmotoren zijn doorgaans sterker als van een benzine.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#13
|
|||
|
|||
![]() ja heb ik ook al wel aan zitten denken, maar waarom draait hij wel perfect als ik de onsteking demonteer. de compressie word er niet anders van, en een benzine motor vonk normaal toch na bdp. ipv er voor.
@pim als je eerst eens goed leest, dan was je ook tot de concluzie gekomen dat er geen computer er meer op of in zit! zit gewoon een carburateur motorkabelboom in van een cabrio 1.6. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Als je doorstart en de motor slaat aan, loopt ie dan wel naar behoren? Of is het een rauw blokje dan?
__________________
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Andere onsteking met vaccuumvervroeging erop zetten....zet de ontsteking nu maar eens heel erg laat, start ie gewoon maar loopt ie weer ruk....zet je de ontsteking zo zodat ie goed loopt, start ie weer ruk....
Je hebt nu een vaste ontstekingswaarde, wordt op geen enkele manier geregeld....
__________________
Groeten, Jeroen. |
#16
|
|||
|
|||
![]() hey jeroen bedankt voor de info, had ik het toch het zelfde in mijn hoofd als wat jij zegt, gewoon een ontsteking met vacuumvervroeging er op zette. gaan we morge dat maar eens ff proberen. gr stefan
|
#17
|
|||
|
|||
![]() zo probleem is weer opgelost, we hebben vandaag ff een startmotor van een golf3 1.9td gemonteerd, start als een zonnetje.
motortje klinkt echt als een gif kikkertje, ;-] nu de rest afbouwen en apk er op! |
#18
|
|||
|
|||
![]() Past ie van een golf mk3 tdi ook?
Heb hetzelfde, gewoon een vaste ontsteking zonder vacuumvervroeging. Heb Yamaha R1 carbs op de 16v KR zitten .... klinkt ook lekker ![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() ligt aan je bak waar je mee rijd, als je met een 020 rijd van een td pakken rij je met een 02a dan past tdi ook.
|
#20
|
|||
|
|||
![]() dank voor uw antwoord
|