#1
|
||||
|
||||
The Guinness Beetle
Na hem inmiddels 7 jaar in bezit te hebben ben ik eindelijk begonnen aan de restauratie.
Hij heeft de laatste 7 jaar letterlijk stil gestaan (wel droog) en heeft eigenlijk dezelfde staat als waarin ik hem kocht. Het idee wat ik in mijn hoofd heb om ervan te maken : Ben nu bezig met strippen en wat je vaker leest; je komt meer tegen dan je in eerste (of tweede) instantie verwacht en/of hoopt. wat foto's van de huidige staat: Wielkast link achter: Plaatwerk achter linkerdeur: Wielkast links voor begin kokerbalk (wat er van over is): verdwenen lasbout : onderkant B-stijl linkerkant : beunwerk aan linkerkoker onder deur: Overzicht kever : onderkant kofferdeksel : Motor : reserverwielbak met beunwerk : Zodra er meer gedaan is komt het erbij te staan! |
#2
|
||||
|
||||
Nog even een update over de plannen met de Kever.
Ik wil hem graag in de kleuren van Guinness, het goddelijke vocht uit Ierland. Het dak wordt de "schuimkraag" van het bier. Verder met details van verschillende reclame items uit de jaren '70. |
#3
|
||||
|
||||
Leuk idee! Succes er mee.
He.... dat rijmt...
__________________
Instagram/AndreBusser |
#4
|
||||
|
||||
Leuke plannen met de Kever! Ik had deze nog niet eerder gezien, zal 'm in de gaten gaan houden!
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dank je, uiteindelijke plannen zullen waarschijnlijk wel iets afwijken, wie heeft dat niet? Wielen gaan er vanavond onder, heb ze er al naast gehad, maar een leuk verschil in maat!!!!
__________________
Drink Until You're Irish! |
#6
|
||||
|
||||
Heb vorige week de kever verder gestript.
alle ramen verwijderd, behalve uit de deuren. Gelukkig helemaal geen roest kunnen vinden onder de rubbers, maar wat kunnen die vastzitten na 38 jaar zeg...... verder alle vloerbekleding verwijderd, iemand nog tips hoe de lijmresten te kunnen verwijderen? Even een vraagje, onder de bekleding in de bagageruimte kwamen dikke zwarte matten te voorschijn. Ik denk zelf dat dit iets van een firewall is? Is dit nog nieuw te verkrijgen? Is dit makkelijk te verwijderen? Of kan ik heb beter helemaal laten zitten? Accu is er ook uit nu, eronder is de bodem keihard gelukkig. nog ff wat foto's voor het nageslacht ;-) :
__________________
Drink Until You're Irish! Last edited by WhiteBug : 08-07-2009 at 10:08. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Niemand antwoord op bovenstaande vraag? Gelijk nog een vraagje, ik zie op foto's regelmatig een frame om de kas stijf te houden bij het vervangen van de kokerbalken. Worden deze dan altijd ter plekke gemaakt of heeft er iemand in de buurt altijd wel 1 liggen? In het laatste geval, heeft iemand zo'n frame te leen/huur/lease/whatever? Groet, Guido
__________________
Drink Until You're Irish! |
#8
|
|||
|
|||
dat frame wordt ter plekke gemaakt voordat de kever van de bodem gaat, dit is om het knikken van de carroserie tegen te gaan en is erg belangrijk.
het zwarte spul waaar jij het over hebt is gewoon dempingsmateriaal om motorgeluid tegen te gaan en is gewoon nieuw te koop, als deze compleet verlijmd zit is het redelijk lastig te verwijderen maargoed de kever zal toch kaal moeten neem ik aan succes |
#9
|
||||
|
||||
moest ge interesse hebben, ik heb nog de carrosserie van mijne kever staan
is een stopgezet project en carrosserie is volledig opgelast indertijd. enige wat nog moet gebeuren is een voorfrontje inlassen (had het oude eruit geslepen toen ik plannen gewijzigd had, maar is er nooit meer van gekomen) mag weg voor weinig |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
VWMARK, Dank je, ik weet waar het voor is, maar het ging er mij om of dat toevallig ook een standaard hulpmiddel is. Hij wordt idd kaal, maar dan gaat het spul er gewoon af. dankje!
__________________
Drink Until You're Irish! |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
hey, wat vraag je voor het chassis?wat is het bouwjaar en wat voor papieren zitten erbij (nl of buitenlands)sorry voor het hijacken van je topic Whitebug
__________________
VW das auto. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Maakt niet uit, krijg ik iig het gevoel dat het topic gelezen wordt.
__________________
Drink Until You're Irish! |
#13
|
||||
|
||||
Met dank aan Tjaap voor het aanpassen van de topic naam!
__________________
Drink Until You're Irish! |
#14
|
||||
|
||||
Allen,
Ik ben nu zover dat ik de kokerbalken kan gaan vervangen. Wat vinden jullie de beste methode/manier/handigheid? Ik heb op dvd 7 van BugMeVideo gezien dat ze daar de motor verwijderen en dan de carosserie onder het dashboard oplichten met een krik. Het probleem nu hier isdat ik het blok er niet uit krijg omdat 1 van de bovenste moeren geen moer is maar een bus met schroefdraad aan het blok zelf. Het plaatwerk achter de deuren is ook ver heen. Is het mogelijk om de kokerbalken via die hoek eruit te schuiven? Dit nadat de lassen losgeboord zijn uiteraard. Graag reacties!
__________________
Drink Until You're Irish! |
#15
|
||||
|
||||
Mooie rotte Kever heb je.
Nog mooier dat ie weer in orde gaat komen, en het plan dat je er mee hebt is ook heel gaaf! Van de restauratie van Kevers heb ik geen kaas gegeten, dus kan niet meer doen dan succes wensen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#16
|
||||
|
||||
Je kunt die bout van het motorblok er toch gewoon uitdraaien? Of is een van de moeren gaar? Snap je probleem niet helemaal
Overigens hoeft je motor er niet uit om je carrosserie op te liften
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#17
|
||||
|
||||
Da's het probleem Gijs, het is geen bout. Het is een gat in het blok met schroefdraad, heel raar, geen moer niets.
Ik wil de carrosserie pas liften als de kokerbalken vervangen zijn. Kan ik deze vervangen door ze vanaf achter eruit te trekken? Het plaatwerk achter de deuren is toch gaar.
__________________
Drink Until You're Irish! |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Ben bang dat die volgorde niet helemaal gaat werken, je zult echt body off moeten om de kokers er helemaal uit en weer in te krijgen...
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#19
|
||||
|
||||
Hmm, kokers zijn echt redelijk krokant.. wordt spannend dan......
Maar ik weet niet of iemand die dvd van BugMeVideo kent? daarin laten ze zien dat je de carrosserie alleen wat hoeft te lichten onder het dashboard.
__________________
Drink Until You're Irish! Last edited by WhiteBug : 08-01-2010 at 15:44. |
#20
|
||||
|
||||
K*T!!!
Gisteren erachter gekomen dat ik vorig jaar de verkeerde spindels gekocht of geleverd heb gekregen. Maar ik kan de bon niet meer vinden. Dus in de aanbieding : 2 verlaagde spindels voor pre '65 modellen. Nooit gebruikt en nieuw in verpakking. Evt te ruilen voor 2 verlaagde spindels voor '68 en later....
__________________
Drink Until You're Irish! |