#1
|
|||
|
|||
Polo 1.9D houdt af en toe in
Zo af en toe merk ik dat mijn polo uit 1998 inhoudt als ik hem net gestart heb,
het is dan voor zover ik gemerkt heb in zn 1 en in zn 2, als ik rustig wegrij, inhouden is het niet echt meer even een hikje, daarnaast brand het controle lampje van het voorgloeien niet altijd. verder rijdt de auto prima, verbruik is ook normaal ongeveer 700 a 800 op een tank diesel gewoon D he geen SDI laatste beurt is ongeveer 4000 km geleden, toen vervangen: - olie - olie filter - brandstof filter - luchtfilter ik laat hem binnenkort even uitlezen,maar als er mensen zijn die nu een idee of suggestie hebben dan hoor ik het graag.
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#2
|
|||
|
|||
ook duurt het trouwen af n toe even voordat ie aanslaat ik heb het idee dat meer gebeurt bij een warme motor dan bij een koude
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#3
|
||||
|
||||
mijn vrouw haar polo had deze klachten ook....
moeilijk aanslaan als t koud is zijn waarschijlijk de gloeiers. heb van deze polo al vervangen de gloeiers en startmotor. tijdens het rijden heeft ze ook wel eens last gehad van inhouden,heb toen de temperatuursensor vervangen wat niks heeft geholpen,maar........ op een gegeven moment deed ie niks meer,anwb erbij vertelde dat het contactslotblokje wel eens kon happeren,deze vervangen en nooit weer last gehad. schoonvader die ook polo rijd heeft ook zelfde probleem gehad en hier lag het aan de kabelboom boven de achterklep,zat kabelbreuk in. heb ook wel eens gehoord dat t 2-massavliegwiel ook zulke klachten geeft,hier hebben wij gelukkig nog geen last van gehad,is dure reparatie succes
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |
#4
|
|||
|
|||
Wij hebben ook een polo van 98 met ongeveer dezelfde symptonen:
-bij warme motor slecht aanslaan, soms gaat het voorgloeilampje pas branden na 2* sleutel omdraaien. -vlak na vertrek soms inhouden/ lijkt net of hij een halve seconde uitvalt. -Olie lampje gaat al uit voordat voorgloei lampje uitgaat? -bij "lauwe motor", d.w.z. na half uur stilstand, zeer slecht tot niet aanslaan. Als ik dan de temp. sensor loskoppel gaat het voorgloeilampje wel branden en start de auto direct. Ook als ik de sleutel in 1 keer doordraai, dus de auto geen tijd geef om ook echt voor te gloeien. Wat heb ik al vervangen: -Temp sensor (geen enkel resultaat) -startmotor (Was gewoon versleten door het gemartel, verder geen resultaat) -twee-massa vliegwiel vervangen door een vaste versie, was echt kapot, auto loopt weer veel rustiger, maar op het starten geen invloed. -uiteraard alle filters, maar heeft ook nog niet geholpen. Auto is al meerdere malen uigelezen, door beun de haas en bij VW, maar niks te zien/vinden. Zal na het verhaal van Johan het contactslotblokje ook eens vervangen, kijken of dat helpt. Andere suggesties dan wat ik heb vervangen tot nu toe heb ik nog niet gehoord, en kan zelf ook weinig meer verzinnen, buiten een 'rammelcontact' of draadbreuk, maar dat heb ik dus nog niet kunnen vinden. Andere Suggesties/resultaten/opties hoor ik ook graag, want het is kennelijk wel een vaker voorkomend probleem. Groeten, Robin |
#5
|
|||
|
|||
Heey Robin,
bij mij is het probleem voornamelijk lucht in de brandstofslang/leiding geweest, heel af en toe heb ik nog eens een tikje, maar het is nu echt zo minimaal geworden dat ik me er niet meer om stoor, ik ga dit wel in de gaten houden natuurlijk, mocht je toch een oplossing gevonden hebben dan hoor ik dit heel graag natuurlijk, dan kan ik even kijken of dat bij mij ook helpt
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#6
|
||||
|
||||
Klinkt als een slijtage probleem van de brandstofpomp. Ik heb nu een paar keer de Lucas pomp verwijderd voor klanten en er een Bosch pomp opgezet. De startblokkering is alleen niet meer functioneel na deze operatie.
Uitlezen van deze motoren heeft niet veel zin. Enkel wat kleine dingetjes kan je zien.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#7
|
|||
|
|||
Wat ik zo vreemd vind is dat de auto bij koud weer wel goed start, en met losgekoppelde temp sensor ook.
Ik ben op zich ook voorstander van een bosch pomp, heb daar nog nooit problemen mee gehad. wat voor pomp zou er op passen eventueel en wat moet er aangepast/gewisseld worden in dat geval? Ik heb nog een aaz motor staan met pomp en meerdere 1.6d pompen liggen, maar neem aan dat dit wel niet zal passen ivm turbo pomp of te kleine opbrengst? Het liefst heb ik gewoon een pomp á la 1600d, 1* plus eraan en klaar. Begin steeds meer een hekel te krijgen aan draden en electronica waarvan ik de noodzaak niet inzie... groeten, Robin |
#8
|
||||
|
||||
De pompen hebben minder opvoerdruk door slijtage als ze warm zijn. Dat is de conclusie die ik getrokken heb met mijn Lucas pomp van de AEF motor op de pomptestbank.
De pomp van de 1.9d is een van de kleinste qua opbrengst. 8mm plunjer versus een 9mm plunjer. Je moet opvul platen (heb ik) gebruiken om de offset goed te maken, daarnaast hebben jullie een groot gat in de steun. Je kan er een steun van een TD opzetten of een verloop ring kopen (heb ik) De 1900TD pomp past ook, maar ik verwacht te veel brandstof. Kan je trouwens gewoon terug schroeven en als je er dan ook een turbo opzet heb je ook direct een leuke pomp en ong. 80pk.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#9
|
|||
|
|||
Hallo,
Ik begin nu het idee te krijgen dat de polo echt trager wordt en minder fel, ik ben bang dat de pomp toch echt slechter wordt. Daarom ik nu besloten om maar eens door te pakken en een andere pomp te monteren. Ik denk hierbij aan de pomp van een 1.6, is hier ervaring mee of dit veel verschil maakt in rijgedrag? @ DA-BRT; Heb je hier de passende platen/ringen eventueel voor? en hoe is dit het beste op te lossen met de vervroeger/koudstart? Alvast bedankt, Robin |
#10
|
||||
|
||||
De pomp van een 1.6 past niet, omdat de neus van de pomp korter is.
Je kan wel een van een 1900D pakken van bijvoorbeeld een golf 3. Koudstart is er niet op een 1900D pomp zonder kabel. Je zou hem met koelvoeistof verwarming op kunnen bouwen, maar kan krijg je al weer een project pomp.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#11
|
|||
|
|||
Dan is voor mij de volgende optie de pomp van de aaz, kan deze ook goed functioneren zonder turbo? Of zou de motor er goed tegen kunnen als ik de turbo er ook opbouw?
Groeten Robin |