#1
|
|||
|
|||
mkIIf polo hatchback 33 kw,koud gesukkel
1992 is het bouwjaar.Ze moet een kwartier gasgeven 's morgens.Stilleggen,starten en dan kan ze naar het werk vertrekken.Honderden euro 's zijn er al naar de garage gegaan,nada.Bij elke navraag is het telkens;uitlezen.Blijkbaar verbergt men zich achter de diagnose kast.Zou ik evtl zelf iets kunnen nazien?HELP
|
#2
|
||||
|
||||
En nu de vraag?
Hij loopt dus niet goed als je hem 's ochtends start? maak er even een duidelijk verhaaltje van, dan kunnen we er tenminste iets mee.
__________________
VW Derby 1 VW Derby 1F VW Polo 1F G40 VW Polo 2 Steilheck GT |
#3
|
||||
|
||||
Geef ook even aan wat er allemaal vervangen is zodat we dat kunnen uitsluiten
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#4
|
|||
|
|||
't Is een monopoint.Ze moet de motor in gang houden met het gaspedaalEenmaal warm,stilleggen,even wachten en dan kunt ge deftig rijden.De struise schoonzoon heeft er ooit het ganse luchtfilter per abuis eraf gesleurd omdat er iets rammelde.Daarbij zijn er wel een paar draadjes terug geplaatst.De leds van olie en temp zijn toen blijven branden.Vw vond het niet en ik heb ze toen zwart geschilderd.De slechte warmloop is er nu stillaan bijgekomen.Wat kan ik zef evtl nazien.De warme luchtaanzuig via de uitlaatcollector.Het vacuumpotje erboven.Andere verliezen in inlaat (carburatorvoet)of vacuum.Er zitten daar 4 sensors onder de luchtfilter.Ik vind geen info van de draadkleur en de ohm bij verschillende temperatuur.Die vermoedelijke oliedruksensor voor het lampje staat bij motor af open,als hij draait dan maakt hij kontakt met massa.Hoe zou ik nog verder te werk kunnen gaan?HELP
|
#5
|
|||
|
|||
Wat ik zelf ook niet begrijp is de mengselregelig.Normaal heeft men toch een luchtmeter.Hier zit nu wel lambda op die 4/sec het mengsel controleert.Zit er misschien een map op.Een tempsensor zit er in die single point.Een vlinderklep zit er ook niet op.Enkel een gaslep(is die potmeter de sensor voor het mengsel?)Ik denk wel dat er parkervijs is om de hotspot te blokkeren.HELP
|
#6
|
|||
|
|||
Bij gb heb ik wat data gevonden.Koud zou die blauwe 50 kohm moeten zijn.Hot is er dan ca 50 OHM.Ik meet nu koud 3,5 kohm.De stekkers heb ik allemaal opgeschuurd.hot spot is lekvrij.Er zit wel een waxelement in.De rubbers vacuum ga ik vernieuwen.De ecu ga ik ook even nazien op corrosie.Er staat idd een stapmotortje op de smoorklep.Verwarming onderaan de inlaatcollector is ook aanwezig.
|
#7
|
|||
|
|||
GEVONDEN.Die 50 Kohm van die blauwe ecu sensor laat ik maar zo.Er zit een barst in de rotor.Met de strobo was ik aan het kijken naar de voorontsteking.Bij de 2° bougie had ik geen blauwe flits,af en toe.Juist boven dat ijzerbescherming zie ik een verkleuring(doorslag)Ik ben maar gaan kijken naar delco.Wat zwart van het kooltje doch geen lijntje.Bij verwijderen rotor zag ik dat het ronde gedeelte gebarsten is.Morgenvroeg plaats ik een nieuwe set bougiekabels en rotor.Het zwart gedeelte ga ik ook verwijderen voor evtl lijntje.Bij het reinigen komt er zo 'n verdacht lijntje tevoorschijn in de delcokap.Er zijn ook krassen in waar koolstof zich kan gaan nestelen.Nieuw zal een betere reparatie zijn.
Last edited by carambole : 28-11-2010 at 21:35. Reason: Meer vervangen |
#8
|
||||
|
||||
Zo, dit moet wel het meest warrige onduidelijke en onoverzichtelijk geschreven topic zijn dat ik ooit heb gelezen.
Maar ben blij dat je het probleem gevonden hebt, succes met de reparatie
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#9
|
|||
|
|||
Hij loopt prima.Wat jezelf doet is meestal beter.
|
#10
|
|||
|
|||
Deze middag moest ik met startkabels de polo gaan starten.En idd je moet de motor in gang houden met gas geven.Na een poosje terug opnieuw starten dan doet hij normaal.Alhoewel hij houdt in als je plankgas geeft.De auto staat hier en morgen vervang ik die blauwe sensor.Wie weet of 3,5 kohm korrect is voor die blauwe sensor van de ecu(koud)?----------Bij Hella verkoopt men blauwe temp sensor;Bij 25 °C=2080 kohm ,bij 80°C=322 ohm
Last edited by carambole : 05-12-2010 at 23:34. Reason: Data bleu sensor |
#11
|
|||
|
|||
Ik heb er een orginele occ licht blauwe sensor ingeplaatst bij gebrek aan nieuwe sensor in B.De ohm is 400 minder bij koude toestand Met wat throttle spul heb ik die 2 kleine gaatjes gekuist bij draaiende motor.De batt heeft 4 uur aan de lader gehangen.Na 5 uur stilstand en 5 ° C loopt hij mooi.Blijkbaar moogt ge het gas niet aanraken.Wat hij morgen doet na een nachtje vriezen?
|
#12
|
|||
|
|||
Deze morgen ging hij goed,deze avond was hij ook goed.Wat een luxe zei ze.Ze heeft het gas niet aangeraakt.
|