|
||||
|
||||
KA-Jetronic
Ik heb even een vraag:
Een vriend van me wil een scirocco gt2 kopen, motorcode JH met 95 pk. Nu hebben we er ea gegevens van opgezocht, ons viel op dat de injectie plaats vindt dmv een KA-jetronic systeem... Wat houdt dit injectiesysteem precies in? Of is het misschien stiekem een spelfoutje (KE-Jetronic)?
|
||||
|
||||
Het systeem is electronish, dus niet mechanisch zoals een DX blok. Dus vian een computer...
|
|
||||
|
||||
KA-Jetronic bestaat niet, zal idd KE-Jetronic zijn
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Ja, maar je hebt varianten op de K-Jetronic. KE is met wat electronica erbij.
|
|||
|
|||
Nou de KA-jetronic bestaat wel degelijk.......ook op de Scirocco is die geleverd....
Even een zoekslag met Google levert o.a dit op: KLIK hier Daar staat ook de genoemde GT II beschreven.... Het schijnt een inspuiting te zijn die als voorloper op de KE-jetronic word gezien, en is naast de Scirocco ook op de Golf en Mercedes modellen geleverd |
|
||||
|
||||
KA-Jetronic is nagenoeg gelijk aan K-Jetronic
|
|||
|
|||
Quote:
Toch zitten er denk ik verschillen in, want een motor met een K-jetronic levert meer vermogen dan een met een KA-jetronic Ogenschijnlijk zijn ze het zelfde, maar ergens zit er toch verschil in.... |
|
||||
|
||||
daarom staat er ook "nagenoeg"
De exacte verschillen zou ik ff op moeten zoeken
|
||||
|
||||
Heee bedankt voor de info! KA-Jetronic is dus de voorloper van de KE-Jetronic...