#1
|
||||
|
||||
bouw kwaliteit nieuwe(re) auto
Ha,
vraag; wat is tegenwooordig een beetje een reeele gedachte als je km-stand met bouwjaar vergelijkt met jaren geleden (eind jaren '80, begin ' 90)? Enkele voorbeelden: VR6-jes hadden bij ±150.000km de welbekende ketting revisie GTI-tjes waren meestal op bij 250.000km Diverse koppelingen wisselen bij 150.000km Beetje diesel liep nog lekker bij 3ton. Uiteraard hangt het af van de gebruiker en het verleden enzo maar er moet toch wel iets gezegd kunnen worden over de steeds betere bouwkwaliteit? Hoe is dat als je nu een gemiddeld gebruikte auto koopt van 2000 of 2005? Zelfde 'tabellen' hanteren? Groeten, Edward |
#2
|
||||
|
||||
ze worden niet meer beter. kijk naar de mk3 t.o.v. de mk2. ze roesten allemaal weg.
Een TDi uit een mk4 loopt ook wel 3 ton, maar 9 van de 10 keer met de laatste 150.000 met allerlei storingslampjes aan. Geef mij maar die oude troep.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
Als je iets koopt wat altijd goed bijgehouden/onderhouden is hoeft het geen problemen te geven..
Ligt er ook aan wie hem gehad heeft.. |
#4
|
||||
|
||||
En kijk maar eens naar een kwaaltje wat NOOIT uit een VW gaat het achterlicht na een tijd is er altijd 1 die het niet doet
Dat maakt niet uit of je een heeel oude hebt of een ieuwe
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#5
|
||||
|
||||
Nieuwe auto's zijn ruk! Alleen de door liefhebbers gebruikte niet. Maarja, dat zie je neit bij aankoop.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
De vraag gaat over auto's gemaakt tussen 2000 en 2005 jij begint over een mk3? |
#7
|
|||
|
|||
de nieuwere auto's hebben allemaal weer hun eigen problemen. Tdi'tjes met het 2 massa vliegwiel. fsi met inspuiting, bobienes en versnellingsbakken. Dus ja nieuwe auto's nieuwere problemen.
|
#8
|
||||
|
||||
Precies, met het belangrijkste verschil: de hoeveelheid elektronica.
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
1.9SDI golf IV uit met bijna 500.000km op de teller, geen roest en nergens problemen mee. tegenwoordig wordt al het plaat materiaal ook verzinkt glf ik? ik zou zeggen dat nieuwere generaties autos wel degelijker zijn.
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Ga je eens zo'n nieuw model high def LED tv ofzo kopen, en kijk eens hoe goed dat ding 't nog doet over vijf jaar.
En dan ga je naar de kringloop en je koopt je voor 25 euro zo'n oude tv met 'n houten kast eromheen en bolle beeldbuis uit 1973 ofzo. Die laatste blijft 't gerust nog 10 jaar doen nadat die LED prul je doorgefikt is. Zo ongeveer is het ook met oude vs. nieuwe auto's. We zitten veel meer in 'n wegwerp maatschappij, en alles wordt veel sneller vernieuwd / vervangen, dus hoeft het ook minder lang mee te gaan.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
|||
|
|||
Ben ik zo 123 niet met jullie eens...
Je moet het zo zien, nieuwere tegnieken, nieuwe problemen... MAARRR de problemen die ik nu zie zijn allemaal met auto's met lage km standen, de auto's met de hogere km standen hebben eigenlijk nooit apparte storingen of problemen.. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Betreft GOLF 4 loopt ook wel 3 ton, maar de laatste 150 dkm met storingslampjes is natuurlijk de grootste onzin,.. de mijne heeft nu 335 dkm gelopen, en gaat gewoon door! Alleen normaal onderhoud gehad, en verder niets. Ik geloof niet dat ze beter geworden zijn, eerder dat ze op hetzelfde niveau zitten. |
#12
|
||||
|
||||
Wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan.
Ik rij een golf 2 td met 410.000 km, en gaat probleemloos door, de techniek hiervan is superbetrouwbaar. (maar er kan ook weinig stuk aan gaan) Als je naar dat nieuwere spul kijkt waar 1001 sensoren en lampjes inzitten, kan er wat vaker iets kapot gaan. als je dit gewoon onderhoud/bijhoud, zal die het ook gewoon blijven doen, maar het kost gewoon wat meer. en dat hebben mensen er niet altijd voor over..
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
ik dacht dat die type blokjes wel is de kwaal hadden dat de cilinderkop scheurde? maar tegenwoordig is denk zo'n 80% van de nieuwe auto's een lease auto? En ik ken mensen die ene lease auto hebben en ik wil niet bepaald zeggen dat er zuinig mee wordt omgegaan/ gereden.
__________________
|
#14
|
||||
|
||||
de meningen zijn toch wel erg verschillend lees ik.
van wegwerp maatschappij tot aan wat er niet op zit kan niet stuk. ik dacht dat er door gebruik in materialen en techniek daar toch wel onderscheid in te maken viel. Maar gebruiker en staat van t mobiel zijn te invloedrijk. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
cilinderkoppen die scheuren heeft ook weer 95% met omgang te maken, als je de zaak rustig warmrijd, en na het rijden even minuutje na laten draaien scheelt een hele hoop. de scheuren komen er in door snelle temperatuurwisselingen. kortom, de samenhang van omgang, onderhoud, en de hoeveelheid techniek/electronica zeggen een hoop over een gebruikte auto
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#16
|
||||
|
||||
Ik vraag me af wie er van bovenstaande mensen ook daadwerkelijk een 2000-2005 auto naar de hogere kilometerstanden heeft gereden?
Ik denk dat hier maar 1 antwoord mogelijk is, en dat is dat het afhangt van hoe de eigenaren voor jou met de auto zijn omgesprongen. Een auto welke netjes op tijd zijn onderhoud heeft gehad en waar niet op is bezuinigd bij het vervangen van versleten onderdelen zal je altijd meer kilometers rijplezier geven dan 1 waar nooit geen onderhoud aan is gepleegd. Het is maar net wat je tegenkomt in je zoektocht. Let vooral op de kleine details!~ En mocht je hulp nodig hebben dan heb je me nummer Edje!
__________________
|
#17
|
||||
|
||||
Tja heb meerdere van dat bouwjaar van 0 naar die kilometers gereden. Bij normaal gebruik geen problemen, bij problemen stond ie bij de garage . Wel is mij opgevallen dat een hogere klasse auto mid 90 jaren dezelfde veiligheidsgevoel geeft als een nieuwe middenklasser. Daarnaast heb je in elk bouwjaar "maandagochtend" auto's.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#18
|
||||
|
||||
Ik denk wel dat er bij nieuwere auto's ook betere materialen worden gebruikt, zoals zuigers en cilinderwanden, lagers enz..
En.. je rijdt ook als een vorst in een nieuwere auto. Ik zou niet weer dagelijks 100km in een oude golf1 willen rijden, en helemaal niet winters met dit weer, of zomers met 30graden, of met 2kinderen (veiligheid) Geef mij mn passat maar met mega km. superding, nooit wat mee, gewoon goed bijhouden. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Do wost ek niks mear
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#20
|
||||
|
||||
Denk dat je het meer moet vergelijken met innovatieve ontwikkelingen binnen de automotive...denk aan can-bus,lijm verbindingen in karroserieen e.d.
Dit kan gewoon eerder problemen geven bij schades bijv. Wat het verder met km,s voordat een auto op is...denk ik dat ze wel iets beter worden maar geen groot verschil? In dat opzicht liever oudere autos,maar de motoren van de nieuwere generatie is wel heel fijn!
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |