#1
|
|||
|
|||
(motor) revisie golf 1 cabrio 1988
Hallo
Na ruime tijd met een schade auto (een golf 1 cabrio 1.8i uit 1988) gereden te hebben heb ik besloten hem volledig te gaan reviseren. Ik heb dan ook een ander autootje gekocht voor het woon werk werkverkeer en ben van plan de golf 1 cabrio onderdeel voor onderdeel te reviseren. Ik heb hier geen ervaring in maar het moet me lukken met genoeg advies en eventueel hulp (dan wel professioneel of gewoon van kennissen uit de autotechniek). Inmiddels heb ik de motor geheel uit elkaar en zullen alle onderdelen in de loop van de week worden schoongemaakt op mijn zwagers werk waar ze in een grote soort vaatwasser gaan. Vervolgens zullen ze waar mogelijk worden gezandstraald en in de hittebestendige verf gezet worden. Uiteraard moet alles dan weer in elkaar gezet worden en Ik wil dan ook alle pakkingen, afdichtingsrubbers/ringen, snaren, filters en lagers vervangen. Verder zijn er een paar onderdelen zoals de waterpomp, enkele schroefjes en moeren en de oliepeil die niet meer bruikbaar zijn en dus ook vervangen moeten worden. Van daar ook mijn vraag, Wie weet waar ik deze onderdelen (origineel volkswagen (indien mogelijk))tegen een goede prijs kan krijgen en wie kan en vooral "wil" mij helpen een lijst hier van te maken? Ik zal namelijk moeten weten welke pakking er op mijn motor past en welke snaar, enzovoorts ik moet hebben, de meeste pakkingen en rubbers zijn namelijk reeds dus danig vergaan dat ze niet meer zijn dan wat brokkelige stukjes. Het is een 1.8injectie 70kw k6 uit 1988. Alvast bedank |
#2
|
|||
|
|||
hmm weet niemand dit? :s
|
#3
|
||||
|
||||
Als met een motorcode naar de automaterialenzaak gaat moeten ze je voor 90% van de onderdelen kunnen helpen, bij de dealer kan ook maar dan hebben ze wel graag de onderdeelcodes.
Als je hier aangeeft welke onderdelen je nodig hebt en welke motorcode je hebt kunnen we je wel helpen |
#4
|
|||
|
|||
Ik heb de volgende 2 codes gevonden namelijk: 026 103 021B (recht onder het vw/audi logo en 19A88 (links onder).
|
#5
|
||||
|
||||
Dat zijn onderdeel nr's.
Als je voor de motor staat links boven zie je dan een recht hoekig vlakje daar staat de motor code. Of in het instruktie boekje op een stikker als het bij je auto is,of in de koffer bak net zo'n stikker. succes. |
#6
|
||||
|
||||
JH motor met K jetronic. Het mechanische injectie systeem zou ik ook reviseren.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#7
|
|||
|
|||
Waar staat die code op de motor dan? Op het motorblok, cilinderkop of waar?
De stikker heb ik denk ik niet meer maar ik zal morgen eens kijken @ Jeff; De bedoeling is om de héle auto stukje bij beetje te reviseren, Als eerste de motor, dan de versnellingsbak, dan de overige onderdelen onder de motorkap, dan de ophanging voor/ achter en uiteindelijk ook de body en het interieur maar dat zal nog wel even duren |
#8
|
|||
|
|||
Deze codes heb ik kunnen vinden maar hoe lees ik dit, wat is de juiste code?
|
#9
|
||||
|
||||
Motorcode: JH
Versnellingsbakcode: ACD
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#10
|
|||
|
|||
Ok is dat de gehele code, 2 letters? :-P
Maarja nu moet ik dus weten welke pakkingen etc. ik nodig heb, hoe kom ik hier achter en vooral waar zou ik die tegen een goede prijs kunnen bestellen? Last edited by Golfie1cab : 18-11-2010 at 10:18. |
#11
|
||||
|
||||
Ja, dat zijn maar een paar letters.
Je kan het beste naar een automaterialenzaak gaan. En je hebt pakkingsets voor de hele motor. Daar zitten de meeste pakkingen al in. En je hebt hem zelf toch uit elkaar gehaald? En als je logisch nadenkt kom je er vaak al achter. Een verbinding waar vloeistof doorheenstroomt, daar zit vrijwel altijd een pakking tussen. En je kan natuurlijk altijd hier vragen stellen. Als iemand een Exploded view kan neerzetten kan je ook zien waar allemaal een pakking zit. |
#12
|
|||
|
|||
Ik heb inmiddels deze lijst (zie foto) gemaakt met behulp van informatie op deze site http://www.vagcat.com.
Deze lijst is ver van compleet en ik weet ook niet zeker of deze onderdelen ook de juiste zijn. Dat ik niet weet dat of het de juiste onderdelen zijn komt voornamelijk doordat je soms uit 2 mogelijkheden moet kiezen bijvoorbeeld de onderstaande mogelijkheden en ja welke moet ik dan hebben? TOOTHED BELT TOOTHED BELT COVER F >> 15-J-015 000* 1.6/1.8ltr. TOOTHED BELT TOOTHED BELT COVER F 15-J-015 001>> 1.6/1.8ltr. Last edited by Golfie1cab : 22-11-2010 at 18:46. |
#13
|
|||
|
|||
Inmiddels heb ik de meeste onderdelen gevonden en ben ik van plan om ze binnen kort te bestellen bij een zaak in Apeldoorn.
Tevens zullen deze week de meeste onderdelen schoon gemaakt worden in een speciale machine daar voor (een soort van industriële vaatwasser voor auto onderdelen). Ook zal hopelijk de straalcabine en het glasparel geleverd worden zo dat ik de onderdelen mooi schoon heb om ze dan met hittebestendige verf (zwart en het aluminium zilver) te spuiten. Alleen zit ik nu nog met de cilinderkop, Hier zitten 4 inspuitnippels op waar de slangetjes van de injectieunit op aangesloten zitten welke ik niet los krijg (zie foto), heeft iemand advies? Ook zal ik de kleppen er uit moeten halen met een Klepveerspanner alleen zijn deze nogal prijzig voor 1 of 2 te gebruiken. Zoals jullie wel door hebben ben ik geen monteur maar ik moet zeggen dat ik het steeds leuker vind worden |
#14
|
|||
|
|||
mooi dat je zo bezig bent met je blok!
wat betreft de kleppen, het is betrekkelijk eenvoudig om deze zonder tang los te krijgen. Er op is weer een ander verhaal. Door een dop (van een doppenset) op de klep te zetten en hier een paar keer op te slaan zullen die borgdingetjes (weet niet hoe deze heten) er tussen uit springen. let wel even op dat je iets onder te kop legt zodat je kleppen niet tegen je werkbank slaan. ik heb dit zelf bij mijn busmotor, een paar minuten werk. Succes ! waar klus je trouwens ? guus Last edited by guusvandevenne : 22-11-2010 at 20:03. |
#15
|
|||
|
|||
De kleppen heb ik inmiddels met een geïmproviseerde kleppentang wetten te verwijderen en na ruime tijd heb ik alles netjes kunnen en weten te demonteren
De injectie nippels heb ik nog niet kunnen verwijderen omdat ik niet weet hoe, dus alle advies hier voor is welkom . En het grootste deel van de onderdelen zijn inmiddels schoon en de straalcabine is inmiddels binnen. Nu moet ik dus nog een compressor hebben, zelf zat ik aan deze te denken op http://www.bts-tools.nl/, zou deze goed zijn? @guusvandevenne Ik klus gewoon thuis in Twello, zelf vind ik dat wel fijn, lekker warm en alles bij de hand maar of me vriendin dat wel zo fijn vind... Last edited by Golfie1cab : 27-11-2010 at 22:04. |
#16
|
|||
|
|||
niemand?
|
#17
|
||||
|
||||
ik heb de zelfde compressor thuis staan
raad het je niet aan, beter neem je er 1 met een grotere tank. zelf heb ik namelijk ook een straal pistool met beker er onder maar om bijvoorbeeld 5 min achter elkaar door te stralen lukt niet dan gaat die kracht verliezen. voor de rest best tevreden over deze compressor gebruik hem zelf voor. wat kleinere dingen. dus weet niet als je veel grote dingen wil gaan stralen maar dan raad ik toch een sterkere aan mvg Johan |
#18
|
|||
|
|||
Hmm ja ik had al zo'n idee dat het niet ideaal zou zijn, ik zal zo wel eens in appeldoorn gaan kijken. Bedankt
Gister was ik even het licht filter gaan bekijken en zie hier: Het is nog geen jaar oud en in een goede staat maarja die pluisjes horen er niet in he |
#19
|
|||
|
|||
hey,
die injectoren worden op hun plaats gehouden door een O-ringetje. een schroevendraaier er onder zetten en ze omhoog wippen, zou ze als het goed is zo er uit hebben. |