|
||||
|
||||
2.0 carburateur motor
Ik ben van plan om in mijn jetta een 2.0 carburateur motor te bouwen.
Zit nu een PL motor in maar die reageerd nergens op dus geef de hoop daar beetje mee op. Nu zat ik dus zelf te denken om een 2.0 onderblok te pakken een gereviseerde 1.8 kop en dan vervolgens een carburateur daarop te bouwen. Alleen nu vraag ik me wel een beetje af betreft electronica, zou ik voor de motorkabelboom een boom kunnen gebruiken van een 1.6 of 1.8 carburateur motor. Want ik weet niet hoe het zit met de electronica van een 2.0 blok, wat er allemaal op het onderblok voor sensoren en dergelijke zitten. Wie weet of dit mogelijk is of niet?
|
||||
|
||||
Ja, en is appeltje eitje...
Motorkabelboompje van een 1600 of 1800 cc carburateurmotor erin en je bent er eigenlijk al. Je hebt wel een aangepaste ontsteking met vaccuumvervroeging nodig, maar die heb ik wel voor je.
|
||||
|
||||
Ik sprak gister een kameraad van me die had het over een geflowde kop ofzo.
een amerikaanse 2.0 kop waar rechtstreeks carburateur op kan. Aangezien de carburateur in de loop van de tijd komt te vervallen voor een enkele weber weet ik niet of ik al aanpassingen moet doen voor de weber?
|
||||
|
||||
Crossflow kop.
Dan zitten de carbs voorop en pakken ze meer koude lucht.
|
||||
|
||||
Quote:
Idd..van het type ABA of AQY (er zijn vast nog wel meer motorcodes met zo'n kop erop)......probeer er maar eens 1 te vinden voor een leuk prijsje ...ben er zelf ook al een tijdje naar opzoek.....
|
||||
|
||||
Crossflow kop die bedoelde ik ja.
Tja kameraad had het over dat hij nog wel iemand wist met crossflow kop. Zal hem is vragen of ie wil informeren voor me. Mocht dat te duur wezen dan werkt een 1.8 kop prima lijkt me.