Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-11-2010, 23:48
RichardMK2's Avatar
RichardMK2 RichardMK2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 189
Default 2.0 carburateur motor

Ik ben van plan om in mijn jetta een 2.0 carburateur motor te bouwen.

Zit nu een PL motor in maar die reageerd nergens op dus geef de hoop daar beetje mee op.

Nu zat ik dus zelf te denken om een 2.0 onderblok te pakken een gereviseerde 1.8 kop en dan vervolgens een carburateur daarop te bouwen.
Alleen nu vraag ik me wel een beetje af betreft electronica, zou ik voor de motorkabelboom een boom kunnen gebruiken van een 1.6 of 1.8 carburateur motor.

Want ik weet niet hoe het zit met de electronica van een 2.0 blok, wat er allemaal op het onderblok voor sensoren en dergelijke zitten.

Wie weet of dit mogelijk is of niet?
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Als je me niet gelooft stap je maar uit.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-11-2010, 00:58
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Ja, en is appeltje eitje...
Motorkabelboompje van een 1600 of 1800 cc carburateurmotor erin en je bent er eigenlijk al.
Je hebt wel een aangepaste ontsteking met vaccuumvervroeging nodig, maar die heb ik wel voor je.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-11-2010, 12:23
RichardMK2's Avatar
RichardMK2 RichardMK2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 189
Default

Ik sprak gister een kameraad van me die had het over een geflowde kop ofzo.
een amerikaanse 2.0 kop waar rechtstreeks carburateur op kan.

Aangezien de carburateur in de loop van de tijd komt te vervallen voor een enkele weber weet ik niet of ik al aanpassingen moet doen voor de weber?
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Als je me niet gelooft stap je maar uit.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-11-2010, 12:33
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Crossflow kop.
Dan zitten de carbs voorop en pakken ze meer koude lucht.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #5  
Old 27-11-2010, 17:42
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 779
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
Crossflow kop.
Dan zitten de carbs voorop en pakken ze meer koude lucht.



Idd..van het type ABA of AQY (er zijn vast nog wel meer motorcodes met zo'n kop erop)......probeer er maar eens 1 te vinden voor een leuk prijsje ...ben er zelf ook al een tijdje naar opzoek.....
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
Reply With Quote
  #6  
Old 28-11-2010, 14:03
RichardMK2's Avatar
RichardMK2 RichardMK2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 189
Default

Crossflow kop die bedoelde ik ja.

Tja kameraad had het over dat hij nog wel iemand wist met crossflow kop.
Zal hem is vragen of ie wil informeren voor me.
Mocht dat te duur wezen dan werkt een 1.8 kop prima lijkt me.
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Als je me niet gelooft stap je maar uit.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum