#1
|
||||
|
||||
Chippen gti 16v kr ??
http://www.tuningchips.nl/a-9277104...der-katalysator
Iemand ervaring met deze chip, of een dergelijke chip in een gti kr? Meende dat een gti kr niet te chippen was maar volgens hun zit chip gesoldeerd en is deze te vervangen wat resulteert in een vermogenswinst van 12 a 13 pk.
__________________
Porsche 924 '77 Golf 2 gti 16v kr '88 |
#2
|
||||
|
||||
Lijkt me niet want je verlegt alleen je toerenbegrenzer
|
#3
|
||||
|
||||
een 16v kr kan je niet chippen
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
heeft nooit een toerenbegrenzer gezeten in mijn kr, volgens mij.
__________________
Porsche 924 '77 Golf 2 gti 16v kr '88 |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Motorelectronica regelt de toerenbegrenzing De regelunit in de waterbak/parafan[bestuurderskant]die is voor de ontsteking en regelt de toerenbegrenzing |
#6
|
||||
|
||||
Leuk bedrijf... Chipt ook Golfjes 3 1.9d en 1.9td met mechanische pomp.
Zou die de socket en adapterkabelboom voor de chip dan erbij leveren, aangezien deze geen ECU hebben waar je de chip eventueel in zou kunnen zetten. (misschien in het ABS regelapparaat?)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#7
|
||||
|
||||
whahaaha,wat een giller....75euro om je 1.9d te chippen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
KR kan idd gechipt worden, maar is linke handel.....enige wat je kan veranderen is het ontstekingskenveld en de toerenbegrenzer.
Meestal werkt dit dus met hele agressieve ontstekingscurves en zal je echt minimaal 98 octaan moeten gaan tanken.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#9
|
||||
|
||||
Aanrader is het dus niet begrijp ik de laatste post?
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Komt dit op het zelfde neer als je ontsteking verstellen zodat hij te vroeg staat bijv. 12 graden voor ontsteking ipv de 8 die hij mag hebben?
__________________
Porsche 924 '77 Golf 2 gti 16v kr '88 |
#11
|
||||
|
||||
Dit is inderdaad voor die laatste paar pk's het risico niet waard.
Als je (om wat voor reden dan ook) een motor hebt die hoger in de compressie zit dan normaal (bv door een gevlakte kop/onderblok) loop je het risico op "pingelen" en daardoor gaat je motor serieus naar de kloten. Niet doen dus |