Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 11-11-2010, 22:41
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Default Audio in Golf mk2 1985

Hallo mensen,

ik ben van plan om de originele dashboard speakers te gaan vervangen en tevens om achter naast de achterbank onder de originele roosters speakers te gaan plaatsen en bedrading naar achter trekken.

Alleen heb ik niet zo heel veel verstand van het audio gebeuren. Ik wil er wel goed geluid uit hebben, ben zelf nogal fan van muziek met een beetje bass dus moet niet gelijk beginnen te kraken als je het volume een beetje opdraaid.

Heb zelf al wat vooronderzoek gedaan over passende speakers en heb het volgende gevonden:

dashboard: Pioneer TS 876
achter : Pioneer TS H467

Wie kan mij vertellen of dit een goede combinatie is of heeft zelf goede tips/ideeën qua speakers en vermogen?!

Ik wil het wel allemaal origineel houden dus het verzagen van hoedenplanken en deurpanelen komt er bij mij niet in.

Groeten
Robert
Reply With Quote
Old 12-11-2010, 02:03
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict

wat jij wilt met die boxen kan je vergeten
die zijn gewoon te klein om bas uit te krijgen ook niet met een versterker
ik had mij boschmann gehaald voor van achter (zogezegd 260 watt) maar kwam helemaal niets uit
wat je al kan doen is een composet halen voor je dashboardspeaker en in de deuren waar je nu een opbergvakje hebt
die opbergvakje moet je vervangen door luidsprekers afscherming van vw aktiv
en voor achter heb je echt weinig keuze ofwel moet je veel geld neerleggen
ik heb vanachter 4 boxen in mijn hoedenplank maar heb iets gemaakt zodat het een beetje origineel lijkt
daarop een versterker en daar komt heel mooi geluid uit
Reply With Quote
Old 12-11-2010, 11:46
ConZito ConZito is offline
Forum Newbee

Als je het heel simpel wilt houden zonder teveel kosten.
- De speakers in het dashboard laten voor wat het is
- Speakers in de uitsparing voor je deurbakken uitzoeken (een coaxiaal set van CDT/Rainbow/DLS/Focal)
- Deurpaneeltje loshalen, achter de speaker een matje ontdreuningsmateriaal
- Rondom de uitsparing van de speaker op je deurpaneel wat ontdreuningsmateriaal

Ik weet niet precies wat je budget is, maar dit is leuk op te lossen voor ongeveer 150 euro (nieuw). Moet ik er wel eerlijk bij vermelden dat je geen dieplaag gaat krijgen omdat de 13cm luidsprekers daar gewoon niet voor geschikt zijn. Maar al met al gaat dit heel redelijk klinken op een standaard radio zonder extra versterking.

Kleine edit:
Heb je deurbakken die daar niet voor geschikt zijn, zou je die aan moeten passen, maar dan moet je ook op een nette manier de kabels naar je deur trekken vanuit de auto, dat kan uiteraard netjes door een rubbertje wat daar speciaal voor bedoeld is.

Last edited by ConZito : 12-11-2010 at 11:51.
Reply With Quote
Old 12-11-2010, 11:51
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie

Je hoedenplank in MDf namaken en daarin 4x een mooie compospeaker met sub aan de onderzijde maken. Deze vervolgens in hoedenplankstof zwart van de motip overtrekken de originele ophangpunten namaken. Vervolgens van voor naar achter kabelwerk trekken onder de bekleding van de dorpel. Speakers voorin laten zitten en je originele hoedenplank bewaren. Dan kan je altijd terug naar origineel en heb je nu meer geluid.
Reply With Quote
Old 13-11-2010, 16:39
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Op zich ben ik best bereid om die VW Aktiv deurbakken te installeren mits ze origineel zijn natuurlijk?! Maar waar vind ik die?

Die dashboard speakers moeten er echt uit, zijn nog de originele blaupunkt met kartonnen conus, daar komt echt baggergeluid uit.

Zat idd zelf ook al met het idee in mn hoofd om gewoon een 2e hands hoedenplank te verzagen want heb tevens ook nog 2x een Pioneer TS a6987 van 260W incl versterker liggen. Wat bedoelen jullie met een compospeaker?
Reply With Quote
Old 13-11-2010, 20:35
sjors corteccia's Avatar
sjors corteccia sjors corteccia is offline
Forum Regular

compo set is componenten set, dus een losse kickbass speaker en een losse tweeter.
Reply With Quote
Old 13-11-2010, 23:47
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict

[QUOTE=Bumper83]Op zich ben ik best bereid om die VW Aktiv deurbakken te installeren mits ze origineel zijn natuurlijk?! Maar waar vind ik die?

bij ruud's vw shop
19 € het stuk
Reply With Quote
Old 14-11-2010, 00:12
sjors corteccia's Avatar
sjors corteccia sjors corteccia is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by ConZito
Die speakers in je dashboard hoef je verder niet aan te sluiten natuurlijk. Met een compo-set is dat de ideale plek voor de tweeters. Gebruik je echter een coaxiale set, dan zit de tweeter "op" de woofer gemonteerd.

Gezien de geringen afmetingen van de woofer, de wens om het orgineel te houden en de beperkte demping zou ik niet de moeite nemen om de tweeters in het dashboard te verwerken.

Speakers in hoedenplanken ben ik helemaal geen fan van, maar dat is ook deels smaak. Ik hou er gewoon niet van als het overgrote deel van het geluid van achter komt. Als je daar wel mee kan leven is het een optie.

wat betreft die hoedenplank ben ik het helemaal met je eens, bij mij thuis staan ook de speakers voor me en niet achter me.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules