#1
|
||||
|
||||
stuurdraad voor brandstofpomp ??
hallo,
klein vraagje vanaf hier. welke draad kan ik als stuurdraad gebruiken voor mn brandstofpomp bij een DX motor ? liefst dat ie alleen loopt als je hem start. hoor het graag van iemand hier aangezien ik niet verder kan |
#2
|
||||
|
||||
geel-rood vanaf pomp naar je zekeringskast? dat lijkt me de stuurdraad
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) |
#3
|
||||
|
||||
ik heb voor de duidelijkheid geen bekabeling van de brandstofpomp in de auto liggen aangezien er eerst een JB in lag.
moet nu dus een draad hebben waarmee ik mn relais kan schakelen. had m eerst gewoon op contact geschakeld, maar mocht je iets overkomen qua ongeluk ofzo loopt de pomp gewoon door als de motor al uit is gevallen |
#4
|
||||
|
||||
moet je op het relais op punt 86 je ontstekingsstroom (als je op contact zet, gaat daar stroom lopen, dus de zwart rode draad bij het contactslot) aansluiten, op punt 86-2 massa (dacht ik, en anders het overige brede punt, wel even navraag doen), op punt 30 je accu pluspool en op 87 je plusdraad richting brandstofpomp. de massa aan de brandstofpomp gewoon aan je carrosserie (of min-pool)
Maar ik begrijp nog 1 ding niet, je had het al op contactslot (als je die aandoet krijg gaat je pomp lopen) toch? of lees ik verkeerd? anders moet je gewoon schakelaar maken. en als je wil dat de brandstofpomp alleen werkt tijdens starten, hoe krijg je dan brandstof als hij eenmaal aanspringt? of moet ik daar even wat op verzinnen? Succes en pb maar als er nog vragen zijn
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) Last edited by KennyJetta : 28-06-2011 at 17:12. |
#5
|
||||
|
||||
relaisaansluitingen heb ik allemaal al wel.
ik wil gewoon het relais geschakeld hebben dat wanneer de startmotor bekrachtigd word de pomp ook pas gaat lopen. bij sommige golfjes 1 zit dit al zo geschakeld... moet alleen een draad vinden die bekrachtigd wordt als je start en daarna ook nog bekrachtigd wordt. |
#6
|
||||
|
||||
bobine? misschien kun je daar wat wegplukken?
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) |
#7
|
||||
|
||||
wel ergens gelezen dat ze de Bobine min gebruiken, maar welke is dat precies ? gewoon de kant waar de zwarte draden aan zitten ?
|
#8
|
||||
|
||||
de zwarte is (bij een 1800 16v.. meestal gebruikt vw zelfde kleuren) de ontstekingsstroom van je contactslot, en bruin is gewoon massa
bij Kr enzo heb je ook nog een groen-rode volgens mij naar de ECU, deze is een stuurdraad en moet je afblijven.. dus ik moet ff op mn schema kijken
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) |
#9
|
||||
|
||||
heb jij rood zwarte draad op je ontsteking? misschien kun je die gebruiken... als ik goed begrijp komt daar stroom gelijkstroom op goede voltage op als je start maar dat moet je nameten
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) Last edited by KennyJetta : 28-06-2011 at 19:30. |
#10
|
||||
|
||||
aan de ene kant zit: groen (gaat naar het kastje van onsteking) en rood/zwart.
andere kant zit 2x zwart... zal dan wel eens testen wat ie doet aan de rood/zwarte |
#11
|
||||
|
||||
de rood-zwarte geeft denk ik of aarde of voltage.. maar zwart rood voor aarde lijkt me niet echt logisch dusja meet maar even met een multimeter
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) |
#12
|
||||
|
||||
zo, opgelost...
moest nog een draad trekken vanaf de bobine 1 |