Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-01-2005, 16:23
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default Waar koop Throtlle boddies?

Net zoals de titel, waar kan ik dat spul kopen, of hoe kom ik aan motorfiets-injectie.
Er rijden op dit forum dacht ik wel wat mensen met deze sets toch?
Ik zocht eigenlijk Webers, maar dat is vaak oud en vies spul, van daar dat ik mischien meer heb aan iets anders.
En zo,n injectie systeem met aparte geskleppen lijkt me wel wat.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-01-2005, 16:37
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

serge pot:

www.spottuning.nl

die doet motorfiets carbs..

ff pb en of mailen naar hem, hij maakt ook inlaten enzo.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #3  
Old 30-01-2005, 17:32
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Ja dat wist ik al, heb al vaker met hem gesproken.
Maar waar ik dat spul kan vinden hebben we het eigenlijk nog niet over gehad.
Maar ik wil ff kijken waar ik TB nieuw kan kopen, en wat het ongeveer kost.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-01-2005, 17:41
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

bij kronenburg..
nou weet ik de website zo niet dus dat word www.google.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 30-01-2005, 18:07
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by richard-polo
bij kronenburg..
nou weet ik de website zo niet dus dat word www.google.nl


Ja dat wist ik al, hahah ja sorry ben lekker lastig.
Maar van kronenburg is duur en heeft een slechte site met weinig info.
Reply With Quote
  #6  
Old 30-01-2005, 18:11
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Voor TB's moet je meer doen dan je denkt, je zult ook moeten denken aan de inspuiting en alles. Dan heb je nog direct to head en tb's met inlaatspruitstuk. Voor VW zijn ze niet makkelijk te krijgen maar Emming leverd ze ook en ze zijn nu bezig met eigen inlaatspruitstukken omdat die andere die zijn aangeleverd kregen niet helemaal 100% pas waren. Voor de TB's+inlaat moet je toch een kleine 1400E rekenen en dan heb je nog geen andere chip, geen digi 1 enz enz
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #7  
Old 30-01-2005, 20:22
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Motorfiets-injectie is op www.ebay.de te vinden.
Ik heb eventueel ook nog eentje te koop met 40mm gaskleppen. (afkomstig van Honda CBR900 RR)
Een inlaat hiervoor kun je bij Serge Pot laten maken.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #8  
Old 30-01-2005, 22:28
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Voor TB's moet je meer doen dan je denkt, je zult ook moeten denken aan de inspuiting en alles. Dan heb je nog direct to head en tb's met inlaatspruitstuk. Voor VW zijn ze niet makkelijk te krijgen maar Emming leverd ze ook en ze zijn nu bezig met eigen inlaatspruitstukken omdat die andere die zijn aangeleverd kregen niet helemaal 100% pas waren. Voor de TB's+inlaat moet je toch een kleine 1400E rekenen en dan heb je nog geen andere chip, geen digi 1 enz enz



Ok hier heb ik wat aan.
Thanks!
Reply With Quote
  #9  
Old 31-01-2005, 11:21
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Op http://www.vgsmotorsport.de/ hebben ze ook tb's en http://www.jenvey.co.uk/ verkoopt ook tb's die direct op de kop worden geschroeft voor 16V's.
Reply With Quote
  #10  
Old 31-01-2005, 11:51
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Quote:
Originally Posted by PatrickMk1
Ja dat wist ik al, hahah ja sorry ben lekker lastig.
Maar van kronenburg is duur en heeft een slechte site met weinig info.


Stuur je een SMS
Reply With Quote
  #11  
Old 31-01-2005, 13:16
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Voor TB's moet je meer doen dan je denkt, je zult ook moeten denken aan de inspuiting en alles. Dan heb je nog direct to head en tb's met inlaatspruitstuk. Voor VW zijn ze niet makkelijk te krijgen maar Emming leverd ze ook en ze zijn nu bezig met eigen inlaatspruitstukken omdat die andere die zijn aangeleverd kregen niet helemaal 100% pas waren. Voor de TB's+inlaat moet je toch een kleine 1400E rekenen en dan heb je nog geen andere chip, geen digi 1 enz enz


Met een ander chippie ben je er niet ben ik bang.
Tenzij je zelf zo handig bent om een bestaand VAG motormanagement af te regelen (EPROM-data aanpassen), anders heb je echt een programmeerbare besturing nodig.
Een goedkope variant hiervoor is MegaSquirt, zie dit topic:
MegaSquirt

Hierbij is echter weinig plug en play, en zulf je zelf heel handig moeten zijn met electronica, of iemand kennen die dat is.
Maar dan heb je wel voor een 500 euro een compleet zelf af te regelen systeem.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #12  
Old 31-01-2005, 13:25
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Daarom ook digifant 1
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #13  
Old 01-02-2005, 19:56
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Daarom ook digifant 1


ja lijkt me makkelijker.
Reply With Quote
  #14  
Old 01-02-2005, 19:57
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Maar ga maar weer voor 45mm Webers denk ik, mischien iets minder vermogen en blijven afstellen, maar voor nu is dat wat goedkoper en ook heeel leuk.
Reply With Quote
  #15  
Old 01-02-2005, 20:20
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Gert
Stuur je een SMS



Jammer.
Reply With Quote
  #16  
Old 04-02-2005, 08:03
gj gj is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 94
Default

Heb ook wel eens over TB na zitten denken en een keer een mailtje gestuurd naar een bedrijf dat ze inbouwd.
Die vroegen ongeveer 4000 euro voor de TB's + DTA + inbouw en afstellen op de rollenbank. Zoveel geld vind ik het toch niet waard.
Reply With Quote
  #17  
Old 04-02-2005, 10:13
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by gj
Heb ook wel eens over TB na zitten denken en een keer een mailtje gestuurd naar een bedrijf dat ze inbouwd.
Die vroegen ongeveer 4000 euro voor de TB's + DTA + inbouw en afstellen op de rollenbank. Zoveel geld vind ik het toch niet waard.


Nee dat is het mij ook niet waard, en ik vind dat ook wel erg duur hoor!
Maar ik ben er al helamaal uit, worden weer webers.
Dan maar wat minder vermogen, ik heb al genoeg kosten gemaakt.
Reply With Quote
  #18  
Old 04-02-2005, 10:31
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Een setje motorfiets carb's is misschien een idee, zuipt je auto zowieso minder, want het is allemaal wat fijner kwa techniek...(een motorfiets is zo gebouwd dat een 1300 soms wel 180 pk haalt, dus jah...) Ik reed zelf trouwens 1:10 met motorfietscarb's op een 1300, en de nieuwe eigenaar haalt er wel 1:12 mee... Voor ik er dus 4 carb's op zette reed ik ook 1:10... Ik geloof dat weber's de eigenschap hebben je verbruik vrij aardig toe te doen nemen? (maar heb er geen ervaring mee!)


Maar denk eigenlijk dat je zulke carb's niet in 45mm. zult vinden(weet ik niet zeker) Ik denk dat een 40mm. wel vrij groot is in motorfietscarb's.

(zit er zelf ook alweer aan te denken om er wat mee te gaan bouwen, de manier waarop het altijd liep lokt dan toch wel weer om weer te gaan prutsen met zulke carb's, en heb nog een 1600 blok staan, en zou een leuk leer project zijn, en weet nog niet of de G40 wel gaat lopen, enz enz enz )
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #19  
Old 04-02-2005, 12:21
gj gj is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 94
Default

Ik wil zelf het systeem van Stroeve even afwachten. Willen ze op aangepast digifant laten lopen.
De throtte bodies zelf zullen niet spotgoedkoop zijn Stroeve kennende, maar een beproefd digifant systeem wat, in tegenstelling tot DTA, niet helemaal afgesteld hoeft te worden zal betaalbaar zijn.
Reply With Quote
  #20  
Old 04-02-2005, 14:09
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

ik zweer bij motorfiets carbs
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum