![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik heb een probleem met het startrelais van m'n golf 1 GTI (met DX motor). Ik heb helaas wat regenwater over het startrelais gekregen (en dus waarschijnlijk ook over de zekeringskast). Dus dit startrelais met code 321 906 059D was kapot. Hier had ik een andere voor gehaald, maar daar wilde de motor ook niet mee starten. Vervolgens een tweede gebrobeerd, maar daar gebeurde ook niks mee. Toen heb ik het geprobeerd met een startrelais met de code 321 906 059E. Dit was starten en lopen (en ook nog goed). Maar omdat er een startrelais in m'n auto zat met een D achteraan, toch ook maar een andere zekeringskast geprobeerd. Helaas startte de auto weer niet met het startrelais met een D op het einde. Wie kan mij vertellen welke startrelais thuis hoort bij een DX motor? Tevens ben ik op zoek naar een bedradingsschema voor deze motor. In de vraagbaak die ik heb staat het schema van een DX motor helaas niet. Verder ontbreken er naar mijn idee nog enkele relais op m'n zekeringskast. Wie kan mij vertellen welke relais waar hoort? Groeten, Peter |
#2
|
|||
|
|||
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ha,
bedankt voor het internet-adres. Maar kan iemand mij vertellen welk start-relais nummer bij een DX motor hoort? |
#4
|
|||
|
|||
![]() vagcat.com misschien
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Op welke plaats zit dat relais? Kan ik even bij mijn eigen kijken... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Het relais zit als tweede van links in de bovenste rij. En heeft een wit "geverfde" nummer 2 op de bovenkant.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Dit is wat er bij mij in zit 321 906 059D
Een D dus. Echter als ik deze eruit haal wil de startmotor nog steeds draaien. Dus ik weet eigenlijk niet wat je met een startrelais bedoelt. Volgens schema is dit de kraftstofpumpenrelais... Last edited by Hannibal65 : 14-10-2010 at 18:13. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Van links naar rechts en van boven naar beneden op je zekeringkast:
1 vrij 2 kraftstoffpumpenrelais 3 vrij 4 Steuergerat fur Schaltanzeige 5 vrij 6 Relais fur Doppeltonhorn 7 vrij 8 Entlastungsrelais fur x-kontact 9 nicht belegt 10 Relais fut Wasch-Wisch-Intervallautomatik 11 Relai fur Heckscheibenwischer 12 Warnblinkrelais |
#9
|
||||
|
||||
![]() Dankje voor je informatie.
Je hebt gelijk het is inderdaad het relais voor de brandstofpomp. Maar dit betekent dat ik nog wel een probleempje heb. Twee verschillende relais (met een D op het einde) geprobeerd maar bij beide geen reactie. En met een ander relais met met een E op het einde was het starten en lopen. Toch nog maar even nog een andere zekeringskast proberen. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Ik heb eventueel ook wel schema''s voor je.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() heb ook net even gekeken bij mijn 83er gti (dx moter).
321 906 059D ook met een D maar helaas heb ik er niet zo heel veel verstand van. succes ermee. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor je reactie BertusGTI.
Weet ik in ieder geval zeker dat ik het relais moet hebben met de D op het eind. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zou je die schema's kunnen mailen? |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als jij een e-mailadres voor mij hebt.... |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat het witte blokje achter je contactslot gewoon kapot is!! Heb dit pas ook
gehad namelijk, als ik je verhaal zo begrijp krijg je geen aansturing op de startmotor??? Vervang jet witte blokje maar, even contactslot demonteren, dan kun je hem zo vervangen. m.v.g. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt voor je reactie. Ik zal dit ook nog even proberen. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik krijg mijn mail naar jouw e-mailadre steeds retour!! Je postbak misschien vol of te klein??? Het zijn namelijk nogal zware bestandjes... Han |
#18
|
||||
|
||||
![]() Inmiddels het witte blokje achter het contactslot vervangen, maar heeft helaas niet geholpen.
De motor wil wel starten op het brandstofrelais met een D op het einde, maar wil niet blijven lopen. Slaat meteen weer af. Alles lijkt verder in orde. Ik heb meerdere zekeringskasten geprobeerd. Verder gaat er tijdens het starten wel benzine naar de luchtweger. Ik heb nu geen idee meer wat het zou kunnen zijn. Heeft iemand van jullie dezelfde problemen gehad? |
#19
|
|||
|
|||
![]() Relais 67[blauw]of 167[wit] moeten het ook doen
|
#20
|
|||
|
|||
![]() misschien n stompzinnige opmerking, aangezien t verschil maakt welk relais je erin hebt zitten: zijn de zekeringetjes nog goed? en zitten de juiste erin? (5, 10 of 15A)
|