|
|||
|
|||
Olie
Sinds vrijdag heb ik probleem met mijn wagen. Eerst hoorde een "fluittoon" bij het optrekken met de wagen, gisteren kwam er nogal wat rook tevoorschijn en vandaag enorme rookwolk bij het rijden en oliedruppels op mijn kofferdeksel. Ook de uitlaat lekt wat olie. Wat zou de oorzaak kunnen zijn ???
|
|
||||
|
||||
Welkom
Dan heb ik het vermoeden datje turbo het heeft begeven ,misschien ook even handig als je even aangeeft om wat voor auto het gaat en wat voor motor !
|
|||
|
|||
het is een VW Golf IV, 1.9 TDI, 90 pk, bouwjaar 1998
Last edited by FBeddeleem : 06-03-2011 at 10:24. |
|
||||
|
||||
dan is je turbo kapot,dan trekt hij olie langs je lagers van de turbo .
Wat is je kilometerstand ? reken maar op een (nieuw?) turbovervanging
|
|||
|
|||
Quote:
dat denk ik ook ja. |
|
|||
|
|||
Vermoedelijk is het asje van de turbo inderdaad gebroken, gewoon even controleren door een pijp van het turbo af te halen en het asje te bewegen/controleren.
In de tussentijd zou ik er niet meer mee rijden, anders heb je dadelijk ook nog motorschade. |
|
|||
|
|||
Jups.. TUrbo kapot!
|
|
|||
|
|||
Heb momenteel +/- 205.000 km. Een kennis heeft turbo nagekeken en is inderdaad stuk. Zijn er betrouwbare adressen bekend waar ik een tweedehands kan kopen ?
|
|
||||
|
||||
waar kom je vandaan , Van vught Tuning ,die heeft de turbo's ook wel ,misschien moet je die eens bellen
http://www.vvt-motorsport.nl/ zit in Marum
|
|||
|
|||
Quote:
Ik woon in Wervik (België) |
|
|||
|
|||
turbo's hoet
die reviseren u turbo en je krijgt het zelve model mee, ze hebben alles op vooraad liggen. EDIT is in roeselaare |
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt, ik zal vandaag even bellen. |
|
|||
|
|||
Bedankt aan iedereen voor de reacties. Auto is hersteld (nieuwe turbo).
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
hoeveel heb je ongeveer moeten betalen voor die turbo?
|