|
||||
|
||||
Diesel wil niet ontluchten...
Hai!
Weer een 32b naar diesel omgebouwd, alleen hij wil de brandstoftoevoer niet ontluchten... ik heb het filter al eens doorgezogen, gevuld met diesel, de pomp gevuld met diesel, en geprobeerd zo goed mogelijk de leiding dan luchtvrij op het filter aan te sluiten. normaal als je m dan start begint de diesel te lopen en zet ie de leiding vlot vol met diesel. alleen deze wil daar niet aan beginnen lijkt het, hij loopt na het vullen steeds netjes, kan een stukje rijden, maar dan begint ie te haperen en zit de leiding weer vol met lucht. daarna moet de hele pomp weer volgegooid worden. wat kan dit zijn? ik heb dit vaker gedaan, nooit problemen gehad (1,3 en 1,6 benzine ombouw naar diesel). ik kwam er niet een toe, maar zou het handiger zijn het filter door te zuigen vanaf de aansluiting op de pomp? dan zit er tenminste geen lucht tussen filter en pomp... nog andere ideetjes? thanks!
|
||||
|
||||
Misschien poreuze retourslangetjes op de verstuivers?
|
||||
|
||||
Quote:
die zijn gaar ja kan het daaraan liggen? ga ik gelijk zaterdag nieuwe op knippen!
|
||||
|
||||
Zowiezo ff alle slangen controleren op gaarheid. Ik vervang ze meestal gewoon preventief om dit ge-emmer te voorkomen.
|
||||
|
||||
Heb met een Golf2 diesel die slangetjes al een gaar gehad, toen wou ie steeds niet starten na nachtje stil te hebben gestaan. De druk zakt dan weg van het pomphuis.
Ben benieuwd.. Succes iig!
|
||||
|
||||
Ik heb dat ook meegemaakt ,heb toen een terugslagklepje in de retourleiding gezet om leeglopen van de pomp via de retourleiding te voorkomen , daarna nooit weer problemen gehad met starten .
|
|||
|
|||
via de retouraansluiting van de verstuivers op de pomp met een doorzitige slang de diesel door de pomp zuigen.
En als de pomp dan weer lucht gaat zuigen, heb je dan geen lek in de retour of aanvoer ?