#1
|
|||
|
|||
GTD-achteras ombouwen naar remschijven?
Hallo.
Ik heb een golf 2 GTD oud type met een klein achteras probleem. Een van de gaten van de wielbouten is dolgedraaid zodat een wielbout niet meer goed vast is te draaien. Nu kan ik wel op zoek gaan naar een andere wielnaaf. Maar ik heb ook gedacht om de achteras om te bouwen naar schijfremmen. Of om een complete achteras met remschijven in te bouwen. Is het zinvol en/of raadzaam om achter schijfremmen te nemen? Welke onderdelen heb ik nodig? Hoe zit het met de remleidingen en eventueel de remkracht regelaar en de handremkabels? Groeten tdibertje |
#2
|
|||
|
|||
Zou een achteras nemen van een GTI, is de kortste klap en volstaat met de originele HRC
|
#3
|
|||
|
|||
Is de achteras van alle mk2 GTIs gelijk? Oud en nieuw type? En hoe zit het met de aansluitingen ven de remleidingen?
Ik heb van iemand gehoord dat het handremmechanisme wel eens vast kan komen te zitten. Klopt dit, of is dat een fabeltje? En is het ook verstandig om de voorremmen dan ook meteen aan te passen? Of is dat niet nodig? Groeten tdibertje. |
#4
|
||||
|
||||
Dit is geen fabeltje beter gooi je gelijk de klauwen van een Golf4 er op past 1 op 1
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
|||
|
|||
Welke astappen passen er eigenlijk op mijn orginele achteras?
|
#6
|
||||
|
||||
Gewoon die van een Golf2 pakken die schijven heeft.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
En past hier ook mijn orginele HRC op? |
#8
|
||||
|
||||
Ja wel hoor geen enkel probleem je zou ook die van een Golf2 16V kunnen pakken met bekrachtiger deze is 22mm en is ook plug and play voor jouw.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#9
|
||||
|
||||
heb wel paar astappen voor jou ,,
en nog wel 2 schijfen .kun je er zo opzetten .
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |