#1
|
|||
|
|||
Lasnaden vertinnen golf1
Wil eigenlijk na de laswerkzaamheden van mijn golf 1 de lasnaden vertinnen . . . heeft iemand hier ervaring mee ?
Laat maar horen zou ik zeggen! |
#2
|
||||
|
||||
daar moet je wel smeer tin voor gebruiken...maar moet je zoveel uitvullen dan.
gr pieter. |
#3
|
||||
|
||||
dit is niet alleen om op te vullen maar zorgt ook voor een goede roestwering over je las.
al een oude techniek eigenlijk die ik zelf ook nog wel een keertje wil beoefenen. hier staat een uitgebreid verslag: http://www.rustbuster.nl/Solderen_enzo/Vertinnen.htm op de site : www.rustbuster.nl kun je ook alle spullen ervoor kopen en is ook een filmpje geplaatst
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#4
|
||||
|
||||
de boxer heeft dit ook vaker gedaan, misschien eens een keertje in tilburg gaan buurten?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#5
|
|||
|
|||
Ik heb het bij een trabant van me ook gedaan.
een startersset besteld op bovenstaande site(is een mooie grote set) Goed verhitten en smeren maar Heel makkelijk zelf te doen. gr Arno |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar vond het minder makkelijk. Als de lasnaad horizontaal ligt, dan kun je de tin er gewoon over in of overheen laten vloeien en dan bijschuren. Maar als de lasnaad dus verticaal is, dan wordt het een stuk lastiger omdat de tin dan al snel overal langs afloopt en dus de naad niet opvult. En dan is het dus niet een kwestie van gewoon weer verhitten en een beetje bijvullen, want voordat je het weet loopt de tin die er wel al inzat er weer even hard uit als hij vloeibaar wordt.
Het is denk ik net als met lassen, het stelt in theorie niks voor, maar je moet het toch wel even doorhebben en er handigheid in krijgen.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#7
|
|||
|
|||
Lijkt me inderdaad wel leuk om het eens te proberen . . . alle tips zijn welkom!
|
#8
|
|||
|
|||
het is de kunst om de tin exact genoeg te verhitten.
Te weinig verhitten, dan smeert het niet en te heet maken dan loopt alles er weer uit. Je moet de tinstaaf zo verhitten dat je het als het ware kunt kleien. Met de houte spatel en het vet wat er bij zit boetseer je dan de boel mooi strak :P |
#9
|
||||
|
||||
valt reuze mee
gewoon proberen heb ook set bij rustbuster vandaan..
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |
#10
|
|||
|
|||
zeker de moeite waard om het eens te proberen zo te horen . . . .
|
#11
|
||||
|
||||
Op zich niet zo moeilijk. Temperatuur goed in de gaten houden en zorgen dat het niet te veel vloeit.
Wat wel belangrijk is: Maak de ondergrond goed schoon.
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII |
#12
|
|||
|
|||
Dat heb ik meer gehoord . . . schoonmaken van de ondergrond is heel belangrijk!
|
#13
|
|||
|
|||
anders hecht het niet goed.
daarna insmeren met de speciale pasta, brander er op en als dat mooi zilver is met de tinstaaf kleien ben benieuwd hoe het je vergaat |
#14
|
|||
|
|||
Goede info . . . bedankt zover !
Ga het zeker proberen! |