Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-10-2010, 17:12
golf 1 racer golf 1 racer is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 78
Default Lasnaden vertinnen golf1

Wil eigenlijk na de laswerkzaamheden van mijn golf 1 de lasnaden vertinnen . . . heeft iemand hier ervaring mee ?

Laat maar horen zou ik zeggen!
Reply With Quote
  #2  
Old 17-10-2010, 18:05
monark's Avatar
monark monark is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,312
Default

daar moet je wel smeer tin voor gebruiken...maar moet je zoveel uitvullen dan.

gr pieter.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-10-2010, 18:25
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

dit is niet alleen om op te vullen maar zorgt ook voor een goede roestwering over je las.
al een oude techniek eigenlijk die ik zelf ook nog wel een keertje wil beoefenen.

hier staat een uitgebreid verslag:
http://www.rustbuster.nl/Solderen_enzo/Vertinnen.htm

op de site : www.rustbuster.nl kun je ook alle spullen ervoor kopen en is ook een filmpje geplaatst
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #4  
Old 17-10-2010, 22:43
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

de boxer heeft dit ook vaker gedaan, misschien eens een keertje in tilburg gaan buurten?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-10-2010, 13:05
gravety gravety is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 123
Default

Ik heb het bij een trabant van me ook gedaan.

een startersset besteld op bovenstaande site(is een mooie grote set)
Goed verhitten en smeren maar

Heel makkelijk zelf te doen.

gr Arno
Reply With Quote
  #6  
Old 18-10-2010, 13:48
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar vond het minder makkelijk. Als de lasnaad horizontaal ligt, dan kun je de tin er gewoon over in of overheen laten vloeien en dan bijschuren. Maar als de lasnaad dus verticaal is, dan wordt het een stuk lastiger omdat de tin dan al snel overal langs afloopt en dus de naad niet opvult. En dan is het dus niet een kwestie van gewoon weer verhitten en een beetje bijvullen, want voordat je het weet loopt de tin die er wel al inzat er weer even hard uit als hij vloeibaar wordt.

Het is denk ik net als met lassen, het stelt in theorie niks voor, maar je moet het toch wel even doorhebben en er handigheid in krijgen.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #7  
Old 18-10-2010, 14:13
golf 1 racer golf 1 racer is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 78
Default

Lijkt me inderdaad wel leuk om het eens te proberen . . . alle tips zijn welkom!
Reply With Quote
  #8  
Old 18-10-2010, 15:24
gravety gravety is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 123
Default

het is de kunst om de tin exact genoeg te verhitten.

Te weinig verhitten, dan smeert het niet en te heet maken dan loopt alles er weer uit.

Je moet de tinstaaf zo verhitten dat je het als het ware kunt kleien.
Met de houte spatel en het vet wat er bij zit boetseer je dan de boel mooi strak :P
Reply With Quote
  #9  
Old 18-10-2010, 16:29
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default

valt reuze mee
gewoon proberen heb ook set bij rustbuster vandaan..
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily)
seat arosa 1.4 for sale....
passat 1.6 1999 (daily wife)
Reply With Quote
  #10  
Old 19-10-2010, 19:07
golf 1 racer golf 1 racer is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 78
Default

zeker de moeite waard om het eens te proberen zo te horen . . . .
Reply With Quote
  #11  
Old 20-10-2010, 15:27
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Op zich niet zo moeilijk. Temperatuur goed in de gaten houden en zorgen dat het niet te veel vloeit.
Wat wel belangrijk is: Maak de ondergrond goed schoon.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #12  
Old 21-10-2010, 19:40
golf 1 racer golf 1 racer is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 78
Default

Dat heb ik meer gehoord . . . schoonmaken van de ondergrond is heel belangrijk!
Reply With Quote
  #13  
Old 21-10-2010, 22:19
gravety gravety is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 123
Default

anders hecht het niet goed.

daarna insmeren met de speciale pasta, brander er op en als dat mooi zilver is met de tinstaaf kleien

ben benieuwd hoe het je vergaat
Reply With Quote
  #14  
Old 23-10-2010, 12:59
golf 1 racer golf 1 racer is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 78
Default

Goede info . . . bedankt zover !
Ga het zeker proberen!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum