Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-08-2009, 12:32
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default Het foam van kachelklep?

Er komen al geruime tijd stukjes foam/schuim uit het ventilatiekanaal . Ik dacht dat het de binnenbekleding van het het ventilatiekanaal kon zijn, dus achte ik het onschuldig. Maar sinds vorig jaar wordt de kachel niet warmer meer dan lauw. Nu heb ik me laten vertellen door een monteur dat dit foam de kachelklep bekleed. En als dat loslaat kan de klep niet meer voldoende afsluiten waardoor er steeds koude lucht bij de warme lucht gemengd kan worden. Ook de airco werkt hierdoor niet optimaal.

Iem enig idee waarom dat loslaat? Is er een alternatief? Op de sloop loop ik met golfjes die daar al een paar jaar buiten staan waarschijnlijk hetzelfde risico.

Wat is de juiste methode om bij die klep te komen? Dashboard eruit? En hoe doe ik dat het makkelijkst?

Grtz ViperCat
__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
  #2  
Old 25-08-2009, 16:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Is ind foam van de kachelkleppen
Kachelhuis kun je eruit halen zonder dat het dachboard eruit moet
Bekleden met nieuw foam[afzuigkapfoam
Reply With Quote
  #3  
Old 25-08-2009, 18:35
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default

Bedankt voor jouw reactie.


Volgens mij zit hij achter de middenconsole. Daar heb ik wel eens het kabeltje strakker gezet zodat beter verwarmde. Maar hoe haal ik daar gemakkelijk de kachelklep eruit?

Ik ben zeker niet onhandig, maar de kachelklep krijg ik er niet zomaar uit. Kan iemand me hier bij helpen met wat tips of documentatie.

Quote:
Bekleden met nieuw foam[afzuigkapfoam

Moet je volgens mij wel 'dun' foam zien te vinden. En kan je dat er gewoon op lijmen??

Grtz ViperCat
__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
  #4  
Old 25-08-2009, 19:58
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Is wel even werk
De slangen van de warmtewisselaar moeten los
De middenconsole moet weg
Wat roosters en slangen
Nieuw foam kun je er gewoon oplijmen[zit de oude ook
Je mag ook langs komen,help ik wel mee
Reply With Quote
  #5  
Old 08-10-2009, 09:55
Tammoh Tammoh is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 266
Default

bij mij blaast hij ook allemaal van dat spul de auto in!
Wat gebruiken jullie, van dat gewatteerde spul of dat harde?

Mijn kachel wordt inderdaad ook niet heel heet!

Als ik jullie goed begrijp moet dat bakje eruit waar de kachelverstelling ook naartoe loopt?
Reply With Quote
  #6  
Old 08-10-2009, 10:00
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Op de afsluitkleppen achter de roosters zit deze foam ook.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-10-2009, 18:24
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 107
Default

Het probleem is inmiddels opgelost, en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Scheelt echt veel. Ik ben gewoon bij de schuimrubberkoning geweest en heb daar foam gehaald. Volgens mij maakt het niet echt veel uit wat je gebruikt. Gewoon vastgelijmt met bison-tix. Misschien heb ik er nog wel een piccie van.

Ik heb het hele kachelhuis eruit gehaald omdat daar de kleppen in zitten die met foam bekleed zijn. Dus je moet wel de slangen van de kachel losmaken.
__________________
VW GOLF G60 AIRCO
Reply With Quote
  #8  
Old 09-10-2009, 12:42
Dennisgl Dennisgl is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 120
Default

Ik ben ook tegen dat probleem opgelopen door een lekke kachelradiator.

Hele Unit eruit gehaald en bekleed met verpakingsmateriaal......beetje zoeken naar de juiste maar vervolgens erop geplakt:











__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL)
VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL)
Reply With Quote
  #9  
Old 09-10-2009, 16:52
Tammoh Tammoh is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 266
Default

maar dan moet je je koelvloeistof er ook uit laten lopen of niet?

b.t.w bedankt voor de foto!
Reply With Quote
  #10  
Old 11-10-2009, 18:31
Dennisgl Dennisgl is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 120
Default

Quote:
Originally Posted by Tammoh
maar dan moet je je koelvloeistof er ook uit laten lopen of niet?

b.t.w bedankt voor de foto!


Klein beetje hoor....je kunt hem loshalen onder de motorkap. De twee uiteinden van de kachelradiator steken door het schutboard heen naar de mororruimte. Daar kun je de slangen eraf halen en eventueel doorlussen als je in de tussentijd wilt verder rijden...
__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL)
VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL)
Reply With Quote
  #11  
Old 05-01-2010, 15:12
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

ik kom hier ff op terug moet de foam luchtdicht zijn of niet..? want je heb allerlei verschillende foam wat voor soort foam moet ik nu hebben..? en waar kan ik het kopen..?
Reply With Quote
  #12  
Old 05-01-2010, 22:58
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

iemand..? vraag op mijn antwoord? nogmaals moet de foam luchtdicht zijn of niet..?
Reply With Quote
  #13  
Old 06-01-2010, 00:51
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

niet helemaal dicht, origineel laat het ook een beetje door
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #14  
Old 06-01-2010, 11:01
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

en waar kun je dat kopen of bestellen dan op internet?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #15  
Old 06-01-2010, 11:35
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

dat vraag ik me ook af peerke112 iemand?
Reply With Quote
  #16  
Old 06-01-2010, 11:54
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Ga eens naar de Gamma of een keukenboer...
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #17  
Old 15-01-2010, 20:28
Frusty Frusty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1
Default Hier kun je het halen

Wil natuurlijk geen reclame maken maar bij de c1000 was afzuigkap foam in de aanbieding een euro bij de gamma keken ze me vaag aan. Tevens gemonteerd kreeg enkel niet de gehele kachelklep bloot zeg maar klipjes kwamen niet los...

Werkt perfect...
Reply With Quote
  #18  
Old 25-10-2010, 11:39
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Is ind foam van de kachelkleppen
Kachelhuis kun je eruit halen zonder dat het dachboard eruit moet
Bekleden met nieuw foam[afzuigkapfoam

Even een oud topic afstoffen... maar een nieuwe vraag.

Ik vraag me af of ik het onderste stuk van het kachelhuis eraf kan halen zonder dat de kachelradiateur (met bovenstuk) ook los moet. Dus kan ik eerst dat voetuitstroomgedeelte verwijderen en dan het stuk uit het plaatje hieronder er zo af halen? Of breken dan al die clipjes er af? Dus is er genoeg ruimte, of krijg je het dan niet weer gemonteerd?




Gr, Johan.
Reply With Quote
  #19  
Old 25-10-2010, 11:44
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Meestal is er een reden waardoor het schuim los laat. Soms is het gewoon rot, maar in 9 van de 10 gevallen komt het door een lekker kachelradiator. De kvs komt dan op het schuim, waardoor het nat wordt en uiteindelijk uit elkaar dondert.

Als je toch alles los en er uit hebt liggen, zou ik gelijk de kachelradiator vervangen. Kost je 20 euro, en als je al zover bent met slopen is 't een kleine moeite. Je gaat jezelf vervloeken voor je pinnigheid als dalijk in december opeens heel je voorruit beslaat en je hoestend van de kvs-dampen in de auto kapot zit te vriezen.

't Is maar een tip.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #20  
Old 25-10-2010, 12:09
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

de middentunnel zit in de weg, de kachelunit krijg je niet weggekanteld zonder de slangen los te halen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum