#1
|
|||
|
|||
Het foam van kachelklep?
Er komen al geruime tijd stukjes foam/schuim uit het ventilatiekanaal . Ik dacht dat het de binnenbekleding van het het ventilatiekanaal kon zijn, dus achte ik het onschuldig. Maar sinds vorig jaar wordt de kachel niet warmer meer dan lauw. Nu heb ik me laten vertellen door een monteur dat dit foam de kachelklep bekleed. En als dat loslaat kan de klep niet meer voldoende afsluiten waardoor er steeds koude lucht bij de warme lucht gemengd kan worden. Ook de airco werkt hierdoor niet optimaal.
Iem enig idee waarom dat loslaat? Is er een alternatief? Op de sloop loop ik met golfjes die daar al een paar jaar buiten staan waarschijnlijk hetzelfde risico. Wat is de juiste methode om bij die klep te komen? Dashboard eruit? En hoe doe ik dat het makkelijkst? Grtz ViperCat
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#2
|
|||
|
|||
Is ind foam van de kachelkleppen
Kachelhuis kun je eruit halen zonder dat het dachboard eruit moet Bekleden met nieuw foam[afzuigkapfoam |
#3
|
|||
|
|||
Bedankt voor jouw reactie.
Volgens mij zit hij achter de middenconsole. Daar heb ik wel eens het kabeltje strakker gezet zodat beter verwarmde. Maar hoe haal ik daar gemakkelijk de kachelklep eruit? Ik ben zeker niet onhandig, maar de kachelklep krijg ik er niet zomaar uit. Kan iemand me hier bij helpen met wat tips of documentatie. Quote:
Moet je volgens mij wel 'dun' foam zien te vinden. En kan je dat er gewoon op lijmen?? Grtz ViperCat
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#4
|
|||
|
|||
Is wel even werk
De slangen van de warmtewisselaar moeten los De middenconsole moet weg Wat roosters en slangen Nieuw foam kun je er gewoon oplijmen[zit de oude ook Je mag ook langs komen,help ik wel mee |
#5
|
|||
|
|||
bij mij blaast hij ook allemaal van dat spul de auto in!
Wat gebruiken jullie, van dat gewatteerde spul of dat harde? Mijn kachel wordt inderdaad ook niet heel heet! Als ik jullie goed begrijp moet dat bakje eruit waar de kachelverstelling ook naartoe loopt? |
#6
|
||||
|
||||
Op de afsluitkleppen achter de roosters zit deze foam ook.
|
#7
|
|||
|
|||
Het probleem is inmiddels opgelost, en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Scheelt echt veel. Ik ben gewoon bij de schuimrubberkoning geweest en heb daar foam gehaald. Volgens mij maakt het niet echt veel uit wat je gebruikt. Gewoon vastgelijmt met bison-tix. Misschien heb ik er nog wel een piccie van.
Ik heb het hele kachelhuis eruit gehaald omdat daar de kleppen in zitten die met foam bekleed zijn. Dus je moet wel de slangen van de kachel losmaken.
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#8
|
|||
|
|||
Ik ben ook tegen dat probleem opgelopen door een lekke kachelradiator.
Hele Unit eruit gehaald en bekleed met verpakingsmateriaal......beetje zoeken naar de juiste maar vervolgens erop geplakt:
__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL) VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL) |
#9
|
|||
|
|||
maar dan moet je je koelvloeistof er ook uit laten lopen of niet?
b.t.w bedankt voor de foto! |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Klein beetje hoor....je kunt hem loshalen onder de motorkap. De twee uiteinden van de kachelradiator steken door het schutboard heen naar de mororruimte. Daar kun je de slangen eraf halen en eventueel doorlussen als je in de tussentijd wilt verder rijden...
__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL) VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL) |
#11
|
||||
|
||||
ik kom hier ff op terug moet de foam luchtdicht zijn of niet..? want je heb allerlei verschillende foam wat voor soort foam moet ik nu hebben..? en waar kan ik het kopen..?
|
#12
|
||||
|
||||
iemand..? vraag op mijn antwoord? nogmaals moet de foam luchtdicht zijn of niet..?
|
#13
|
||||
|
||||
niet helemaal dicht, origineel laat het ook een beetje door
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#14
|
||||
|
||||
en waar kun je dat kopen of bestellen dan op internet?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#15
|
||||
|
||||
dat vraag ik me ook af peerke112 iemand?
|
#16
|
||||
|
||||
Ga eens naar de Gamma of een keukenboer...
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#17
|
|||
|
|||
Hier kun je het halen
Wil natuurlijk geen reclame maken maar bij de c1000 was afzuigkap foam in de aanbieding een euro bij de gamma keken ze me vaag aan. Tevens gemonteerd kreeg enkel niet de gehele kachelklep bloot zeg maar klipjes kwamen niet los...
Werkt perfect... |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Even een oud topic afstoffen... maar een nieuwe vraag. Ik vraag me af of ik het onderste stuk van het kachelhuis eraf kan halen zonder dat de kachelradiateur (met bovenstuk) ook los moet. Dus kan ik eerst dat voetuitstroomgedeelte verwijderen en dan het stuk uit het plaatje hieronder er zo af halen? Of breken dan al die clipjes er af? Dus is er genoeg ruimte, of krijg je het dan niet weer gemonteerd? Gr, Johan. |
#19
|
||||
|
||||
Meestal is er een reden waardoor het schuim los laat. Soms is het gewoon rot, maar in 9 van de 10 gevallen komt het door een lekker kachelradiator. De kvs komt dan op het schuim, waardoor het nat wordt en uiteindelijk uit elkaar dondert.
Als je toch alles los en er uit hebt liggen, zou ik gelijk de kachelradiator vervangen. Kost je 20 euro, en als je al zover bent met slopen is 't een kleine moeite. Je gaat jezelf vervloeken voor je pinnigheid als dalijk in december opeens heel je voorruit beslaat en je hoestend van de kvs-dampen in de auto kapot zit te vriezen. 't Is maar een tip.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#20
|
||||
|
||||
de middentunnel zit in de weg, de kachelunit krijg je niet weggekanteld zonder de slangen los te halen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |