![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Na enig leeswerk op dit geweldige forum, kwam ik al snel tot de conclusie dat mijn defect verwarming veroorzaakt wordt door een lek in mijn kachel radiateur. Na het bijvullen van de koelvloeistof zakte het niveau zeer snel weer ver onder het minimum. Ook mijn ruiten waren weer direct vettig aangeslagen. Ik heb dus een probleem! Mijn vraag is nu, hoe kom ik het snelst bij de radiateur van mijn caddy 2. Ik ben bang dat ik mijn dashboard uit moet bouwen, maar hoe doe ik dat zonder onnodige dingen los te schroeven. Alle tips zijn zeer welkom! Alvast bedankt, Jan |
|
||||
|
||||
![]() Hoi Jan,
Bekend euvel! Veel Goljes (2?) zijn zelfs terug geroepen ter modificatie. Je dashboard hoeft er niet uit. Afhankelijk van welk model dash je hebt moet je wel het een en ander uitbouwen om voldoende ruimte rond de kachelunit te krijgen. De kachelunit zelf zit onder de motorkap in de regenbak vastgeschroefd met dezelfde parkers waarmee het plastic 'netje' vastzit. Bedrading is met een stekker los te halen. Vergeet niet de slangen los te maken die dwars door je schutbord aan het koelsysteem gekoppeld zitten en de staalkabels waarmee je de kleppen bediend. In principe hoef je niet heel de unit echt uit te bouwen als je doel is om alleen de kachelradiator te vervangen. De radiator zelf zit met een soort 'brievenbus' systeem in de unit geschoven. Als je dus genoeg vrijheid gecreeerd hebt om de slangen door het schutbord terug te trekken kun je de radiator er uitschuiven en een nieuwe erin duwen zonder al te veel demontage werk.
|
|||
|
|||
![]() Bedankt Stijn,
hier kan ik wat mee! Maar weet je zeker dat jouw antwoord betrekking heeft op de Caddy 2 (BJ '99 op basis van de polo). Er zitten idd wel 2 dikke slangen aan mijn schutbord gekoppeld, maar die gaan er niet doorheen, maar zitten met klemmen op 2 koppelstukken. Als ik je goed begrijp, zit mijn radiateur dus onder de parvan (zo heet die plastic regengoot toch?). Ik ga zo kijken of ik er uit kom, zo niet dan post ik nog even! PS als iemand de behoefte voelt om me even te bellen, dan mag dat wel hoor ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hah, nee totaal niet, ik ging uit van een Caddy 1.
|
|||
|
|||
![]() Ik heb inmiddels mijn hele dashboard uit gebouwd, ergens helemaal achterin zat die %*&!$&*@# radiateur, en i.d.d. zo lek als een mandje! Nu even kijken of ik voor een goede prijs zo'n ding op de kop kan tikken, en dan zijn mijn problemen eindelijk verholpen! BTW alles er weer in zetten, zal ook niet meevallen! Wat een berg ellendezit er onder zo'n dashboard zeg!
|
|
||||
|
||||
![]() Ze kosten volgens mij nog geen 50 euro bij de automaterialenzaak.
|
|||
|
|||
![]() Hij heeft mij €119 gekost. Bij Auto Arena in Venray (VW Dealer). Veel geld voor iet's dat in mijn ogen nooit lek had mogen gaan. Maar alles zit weer op zijn plaats, en ik ben vanmorgen heerlijk warm, en zonder stank naar mijn werk gereden.
|