#1
|
|||
|
|||
Evaringen met vloeibaar metaal?
Ik heb via via gehoord dat vloeibaar metaal heel handig is om kleine gaatjes op te vullen alleen
Hoe goed is dit spul , en is het bewerken heb bijvoorbeeld diverse kleine roestgaatjes in bijvoorbeeld waterbak zitten , is dat verstandig dan om daar vloeibaar metaal voor te gebruiken? Of bijv voor je embleem gaten ect... als er kleine roestgaatjes in zitten valt zeker niet dicht te lassen/pikken? dan is het zeker verstandiger om nieuw stukjes erin te lassen. Graag hoor ik wat jullie ervaringen hiermee zijn.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou een nieuw stukje erin lassen,
Als er een klein gaatje zit dan is het metaal er net omheen ook al dun, en zit er mss roest aan de andere kant van de plaat waardoor het weer gaat rotten. Heb al meerder plekke aan de mijne gezien waar de roest bijna niet opviel, maar nadat ik het eruit had gehaald bleek de hele andere kant onder de roest te zitten. |
#3
|
||||
|
||||
Inderdaad, inlassen is altijd beter
Wat betreft vloeibaar (2 componenten) metaal kan handig zijn voor allerlei toepassingen maar als je het gebruik voor het opvullen van (roest) gaten dan alleen tijdelijk. De roest gaat gewoon verder en omdat je het "opsluit" kan het nog harder gaan. Vloeibaar staal is te bewerken door schuren, bijvoorbeeld met een afbraamschijf, het gedraagt zich dan als een harde plamuur.
__________________
Mvg Patrick |
#4
|
||||
|
||||
Ik gebruik het ook altijd voor tijdelijk ff iets dicht te maken, bv een gaatje in de uitlaat.
Maar zou idd voor roest een ander deel in lassen
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |