#1
|
||||
|
||||
verhoogd/versneld toerental pierburg 1.3
is het bij de pierburg (geloof 2e3, hoewel er volgens mij alleen 2e op stond) carb normaal dat het verhoogd/versneld toerental zo megahoog blijft tot de motor (1.3HK) echt helemaal op bedrijfstemperatuur is?
of hoort deze geleidelijk te dalen tot het normale toerental bij bedrijfstemperatuur. Bij mij loeit hij door tot hij op bedrijfstemperatuur is en dan nog heel fftjes. Als ik dan bij het volgende stoplicht/kruispunt/rotonde afrem is hij ineens gezakt naar het normale lage toerental. |
#2
|
||||
|
||||
Dat terugvallen hoort wel iets soepeler te gaan dan dat, ik dacht als eerste aan een slechte smering van het mechaniek.
Als je met je knieen tegen de bumper staat, zit er links een schijf die meebeweegd op het gaspedaal het kan de oplossing bieden om dit is goed te smeren. Want ik denk dat de 3traps aanslagschijf niet terugvalt door een gebrek aan smering. Hij blijft dan steken in een te hoog toerental. Ook kan het zijn dat de verrhoogd stationair gewoon te hoog staat, je kunt een ijzerkleurig kastje vedraaien dmv 2 schroefjes. Deze heeft een kvs slang aangesloten zitten, erin zit een bimetaal dat reageerd op kvs temperaruur, en is te verdraaien. Staat het kvs peil wel goed?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 19-01-2011 at 09:06. |