#1
|
||||
|
||||
mk2 vr6 invoervragen
mannen, ik sta op het punt om een golf mk2 omgebouwd naar vr6 te kopen in duitsland.volgens de verkoper is hij "eingetragen" wil dat zeggen dat hij vr6 op kenteken is?
Ombouw is in '06 gebeurd en tuv is in '09 verlopen. Ik kan nergens vinden welke papieren ik nodig heb om de auto in te voeren.maakt het uit dat de tuv verlopen?waar kan ik in de papieren zien dat hij al eingetragen is en welke papieren hoor ik erbij te krijgen?ik las dat fahrzeugbrief niet voldoende is. |
#2
|
||||
|
||||
durf niet 100% zeker tezeggen dat eingetragen al op kenteken betekent, maar wel voor 75%
wat betreft de papieren, fahrzeugbrief alleen zou genoeg moeten wezen maar je wil een auto invoeren waar een 6 cilinder in zit ipv een 4 cilinder dan heb je bij de rdw een bewijs nodig waar de 6 cilinder vandaan komt, denk aan een kenteken van de auto waaruit die komt en/of chassis nummer. Je kan dus zelf redelijk creatief wezen hiermee, misschien staat er op de sloop een vr6 waar je het nummer van kan overschrijven etc |
#3
|
|||
|
|||
eingetragen betekent dat de ombouw met tüv is. Weet alleen niet hoe dat gaat om een auto zonder tüv uit te voeren. Hier in nederland moet de auto nog iets van 3 maanden apk hebben voor uitvoer.
|
#4
|
||||
|
||||
Als je de auto naar Nederland wilt rijden op duitse export platen dan moet hij nog minimaal 1 maand tuv gekeurd zijn, anders kunnen ze bij het export kantoor nog wel is wat moeilijk doen.
Wel iets meenemen waar je Naw gegevens opstaan, een officieel document denk aan bijvoorbeeld kenteken papieren ( de tenaamstelling) of een uittreksel van de gemeente. Anders op de trailer. edit: wel een idee om zoveel mogelijk paperen mee tenemen van de auto als hij nog tuv papieren heeft vraag dan of je die mee mag nemen, dat is bij de rdw ook weer in je voordeel |
#5
|
||||
|
||||
ik weet niet hoe de duitse papieren samengesteld zijn, maar ga ervanuit dat er op 1 van de delen de motorinhoud staat.daar moet dan staan dat het een 6cylinder is lijkt me.is dat de fahrzeugbrief?
|
#6
|
||||
|
||||
Klopt! op de fahrzeugbrief hoort dit allemaal te staan.
|
#7
|
|||
|
|||
Op een duits kenteken staat toch alles tot in de laatste puntjes beschreven ? ?
Heb wel eens die van een duitse collega gezien en daar staan alle veranderingen op, alles op van bandenmaat/vergmaat tot verlaging. Er was toch ook een regel dat als hij in een ander europees land is goed gekeurd dat ze hem dan in nederland ook goed moesten keuren ivm de europese regels. Last edited by Spierings : 08-10-2010 at 22:55. |