#1
|
|||
|
|||
Golf G60 ABS storing
HELLUP!!!!!!! Ik word knettergek
Ik heb, zoals sommige weten, een Golf G60 maar die geeft al een tijd lang een ABS storing. De ABS werkt inderdaad niet. Nu wil ik dit oplossen maar heb al van alles geprobeerd; - Computer vervangen (Ik kon de storing niet uitlezen, niet met computer en niet middels knippercode, dus dacht aan de computer) - Kabel doorgemeten, lijkt allemaal goed te zijn, geen breuken. - Aansluitingen schoongemaakt. - Sensoren doorgemeten en 1 vervangen omdat deze defect was gegaan. De storing kan dus nu nog in de pomp zitten en ik heb er 1 liggen (van Corrado) maar ik weet niet hoe je deze vervangt en of dit überhaupt de goede is. Als met al ben ik te einde raad en zou graag 1 van jullie er naar laten kijken, tegen betaling uiteraard. Garage waar hij nu staat lukt het niet (dorpsgarage) en mij ook niet. Ik heb hem nu al meer dan een half jaar geschorst want hij komt met die storing niet door de APK. En nee.....ik ga er geen relais tussen zetten (alleen in nood) want die ABS moet gewoon werken. Dus....kan mij iemand uit de brand redden met dit probleem? Ik woon in Deventer en de auto staat ongeveer 20 km verderop.... Groetjes en bedankt alvast.
__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL) VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL) |
#2
|
|||
|
|||
voor de keuring kun je ook even een ander plaatje er in zetten zonder ABS lampje,dus alleen handremlampje.dan komt hij ook wel door de keuring hoor
succes verder,hoop voor je dat er iemand is in de buurt die jou ff kan helpen! |
#3
|
|||
|
|||
Niemand?
__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL) VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL) |
#4
|
||||
|
||||
ABS unit is goed te wisselen. Natuurlijk wel even checken of de units precies hetzelfde zijn. Dan is het een kwestie van kabelboom los, remleidingen los, koppelingscilinder los en dan de unit van binnenuit beginnen te demonteren. (rempedaal en daarna de 4? Bouten van de unit)
Beter bouw je hem natuurlijk om naar een Mark20 unit, dat scheelt je een hoop problemen in de toekomst.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#5
|
|||
|
|||
Staat er wel voeding op je uitlees stekker?
Beetje vreemd dat je hem niet kan uitlezen namelijk . |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Klinkt te doen maar ik wil eerst zeker weten of dat wel her probleem is...
__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL) VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL) |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt maar ik had zeker voeding.
__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL) VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL) |
#8
|
||||
|
||||
Heeft de abs unit wel spanning en masse e.d. Dat is namelijk een veel voorkomend probleem bij het niet uit kunnen lezen van de unit. Ik zou een schema opvragen bij de dealer en sowiezo het diagnose circuit even doormeten. Je MOET hem kunnen uitlezen via de stekker bij je middenconsole...
Succes! groetjes |
#9
|
|||
|
|||
Bedankt voor alle reacties. Ik zou toch ook graag met iemand er naar kijken. Niemand die dat zou willen.
__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL) VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL) |
#10
|
||||
|
||||
Schema heb ik wel voor je.
Als je de auto op contact zet, hoor je dan de pomp draaien van de ABS zodat deze opdruk komt? Dit duurt een 30sec +/-. Wat wel gebeurd is dat de druksensor op de achterkant van de unit niet meer goed werkt. Deze heeft een 90bar/130bar schakelbereik. |
#11
|
|||
|
|||
Bedankt, ik zou graag het schema ontvangen. Super.
__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL) VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL) |
#12
|
||||
|
||||
Stuur via PM even je mailadres.
|