Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-11-2010, 20:42
chris634's Avatar
chris634 chris634 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 149
Default Moeilijk starten+stotteren

Ik heb twee problemen met m´n golf en ik denk dat ze met elkaar te maken hebben. Ik zal het proberen te omschrijven:

ten eerste: m´n golf 1.8 66kw stotterd/prutteld nogal als hij stationair draait.

ten tweede: als ik ´m start dan springt ie keurig aan, gaat tot ongeveer 1100 rpm ongeveer (zoals het hoort) maar vervolgens gaat het toerental ineens omlaag naar zo´n 600 rpm en daarna pakt ie weer op naar normaal stationair toerental.
Deze drie stappen gebeuren binnen 2 seconden...

Als het blok ´s ochtends koud is dan slaat het blok dus af bij die tweede stap (wanneer ie z´n dipje naar 600 rpm heeft). Als ik wat speel met het gaspedaal om die dip te verkomen dan gaat het wel goed maar dit hoort natuurlijk niet zo.

Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel. Kent iemand dit probleem en weet iemand waar ´m dit in kan zitten?
Reply With Quote
  #2  
Old 16-11-2010, 22:55
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Vacuum, in de slangetjes of in de voetpakking. dat is wel het meest voor de hand liggende.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 16-11-2010, 22:58
chris634's Avatar
chris634 chris634 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 149
Default

voetpakking van het motorblok? of van de monopoint injectie? Hoop toch dat laatste he...

Last edited by chris634 : 16-11-2010 at 23:04.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-11-2010, 23:03
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ja de gene tussen de inlaat en injector.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 16-11-2010, 23:04
chris634's Avatar
chris634 chris634 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 149
Default

haah ja precies
Reply With Quote
  #6  
Old 16-11-2010, 23:05
chris634's Avatar
chris634 chris634 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 149
Default

Die is waarschijnlijk gescheurd zeker? Dat verklaart ook het moeilijke starten?
Reply With Quote
  #7  
Old 16-11-2010, 23:09
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Dat kan ja, je hebt het zo gecontroleerd!
De blauwe temperatuursensor en de Lambda kunnen ook vervelend doen

Ontsteking staat wel op tijd?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 16-11-2010 at 23:16.
Reply With Quote
  #8  
Old 16-11-2010, 23:18
chris634's Avatar
chris634 chris634 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 149
Default

Hij loopt verder gewoon super, alleen het starten gaat lastig en stationair prutteld hij een beetje, dus de ontstekking zal wel goed staan.
Lambdasonde en die temp. sensor zou ik ook naar kunnen kijken
Reply With Quote
  #9  
Old 16-11-2010, 23:21
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

kun je testen door met warme lopende motor het stekkertje eraf te trekken.
veranderd er niets, is dat 'een' of 'de' oorzaak.

Bougies, en kabels wel helemaal fris?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #10  
Old 16-11-2010, 23:25
chris634's Avatar
chris634 chris634 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 149
Default

Je hebt het over die temp. sensor neem ik aan he?
Bougies en kabels moet ik sowieso ook nog even vervangen
Reply With Quote
  #11  
Old 16-11-2010, 23:28
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ja de tempsensor, [de blauwe]

lamda stekkertje kan geloof ik bij het kleppendeksel ook los.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #12  
Old 16-11-2010, 23:31
chris634's Avatar
chris634 chris634 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 149
Default

okee zal het morgen eens even gaan checken(:
Dan heb ik weer een probleem opgelost d.m.v. het forum
Bedankt voor je hulp alvast
Reply With Quote
  #13  
Old 17-11-2010, 12:21
chris634's Avatar
chris634 chris634 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 149
Default

Probleem is opgelost
De oorzaak was een gescheurd vacuüm slangetje.
het ding was nog geen 10 centimeter lang, en toch kan dat zoveel problemen veroorzaken, onvoorstelbaar maar waar

Nu loopt ie weer heel mooi stationair. `t is net een naaimachine
Het starten is nog even afwachten morgenvroeg.

Tim_j bedankt voor je hulp!


Reply With Quote
  #14  
Old 27-11-2010, 23:57
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Toppie!
Het bekende rembekrachterslangtje! Zo te zien zat het scheurtje ook uit het zicht.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 28-11-2010 at 00:01.
Reply With Quote
  #15  
Old 28-11-2010, 00:29
chris634's Avatar
chris634 chris634 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 149
Default

ja je zag het niet echt duidelijk..
Nu start ie af en toe lastig als ie warm is..:S
Enig idee waar dat nou weer aan zou kunnen liggen?
Koude start is altijd goed(A)
Reply With Quote
  #16  
Old 28-11-2010, 11:10
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

controleer de blauwe tempsensor is in de koelflens, de motor goed op temperatuur en dan de blauwe sensor lostrekken, kijken of ie reageerd.
Bij mij had de motor ongeveer 1 tik minder nodig om aan te slaan na het vervangen van de sensor.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #17  
Old 28-11-2010, 19:40
chris634's Avatar
chris634 chris634 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 149
Default

Gewoon lostrekken als de motor loopt? Of eerst even uitzetten en vervolgens weer starten? Zal eens even kijken
Reply With Quote
  #18  
Old 29-11-2010, 15:34
chris634's Avatar
chris634 chris634 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 149
Default

Het gaat om deze sensor toch?


Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum