|
||||
|
||||
Moeilijk starten+stotteren
Ik heb twee problemen met m´n golf en ik denk dat ze met elkaar te maken hebben. Ik zal het proberen te omschrijven:
ten eerste: m´n golf 1.8 66kw stotterd/prutteld nogal als hij stationair draait. ten tweede: als ik ´m start dan springt ie keurig aan, gaat tot ongeveer 1100 rpm ongeveer (zoals het hoort) maar vervolgens gaat het toerental ineens omlaag naar zo´n 600 rpm en daarna pakt ie weer op naar normaal stationair toerental. Deze drie stappen gebeuren binnen 2 seconden... Als het blok ´s ochtends koud is dan slaat het blok dus af bij die tweede stap (wanneer ie z´n dipje naar 600 rpm heeft). Als ik wat speel met het gaspedaal om die dip te verkomen dan gaat het wel goed maar dit hoort natuurlijk niet zo. Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel. Kent iemand dit probleem en weet iemand waar ´m dit in kan zitten? |
|
||||
|
||||
Vacuum, in de slangetjes of in de voetpakking. dat is wel het meest voor de hand liggende.
|
||||
|
||||
voetpakking van het motorblok? of van de monopoint injectie? Hoop toch dat laatste he...
Last edited by chris634 : 16-11-2010 at 23:04. |
|
||||
|
||||
ja de gene tussen de inlaat en injector.
|
||||
|
||||
haah ja precies
|
|
||||
|
||||
Die is waarschijnlijk gescheurd zeker? Dat verklaart ook het moeilijke starten?
|
|
||||
|
||||
Dat kan ja, je hebt het zo gecontroleerd!
De blauwe temperatuursensor en de Lambda kunnen ook vervelend doen Ontsteking staat wel op tijd?
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 16-11-2010 at 23:16. |
|
||||
|
||||
Hij loopt verder gewoon super, alleen het starten gaat lastig en stationair prutteld hij een beetje, dus de ontstekking zal wel goed staan.
Lambdasonde en die temp. sensor zou ik ook naar kunnen kijken |
|
||||
|
||||
kun je testen door met warme lopende motor het stekkertje eraf te trekken.
veranderd er niets, is dat 'een' of 'de' oorzaak. Bougies, en kabels wel helemaal fris?
|
||||
|
||||
Je hebt het over die temp. sensor neem ik aan he?
Bougies en kabels moet ik sowieso ook nog even vervangen |
|
||||
|
||||
ja de tempsensor, [de blauwe]
lamda stekkertje kan geloof ik bij het kleppendeksel ook los.
|
||||
|
||||
okee zal het morgen eens even gaan checken(:
Dan heb ik weer een probleem opgelost d.m.v. het forum Bedankt voor je hulp alvast |
|
||||
|
||||
Probleem is opgelost
De oorzaak was een gescheurd vacuüm slangetje. het ding was nog geen 10 centimeter lang, en toch kan dat zoveel problemen veroorzaken, onvoorstelbaar maar waar Nu loopt ie weer heel mooi stationair. `t is net een naaimachine Het starten is nog even afwachten morgenvroeg. Tim_j bedankt voor je hulp! |
|
||||
|
||||
Toppie!
Het bekende rembekrachterslangtje! Zo te zien zat het scheurtje ook uit het zicht.
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 28-11-2010 at 00:01. |
|
||||
|
||||
ja je zag het niet echt duidelijk..
Nu start ie af en toe lastig als ie warm is..:S Enig idee waar dat nou weer aan zou kunnen liggen? Koude start is altijd goed(A) |
|
||||
|
||||
controleer de blauwe tempsensor is in de koelflens, de motor goed op temperatuur en dan de blauwe sensor lostrekken, kijken of ie reageerd.
Bij mij had de motor ongeveer 1 tik minder nodig om aan te slaan na het vervangen van de sensor.
|
||||
|
||||
Gewoon lostrekken als de motor loopt? Of eerst even uitzetten en vervolgens weer starten? Zal eens even kijken
|
|
||||
|
||||
Het gaat om deze sensor toch?
|