Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-09-2010, 22:24
cmart187 cmart187 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 176
Default Powerbox DTE Systems?

Beste mensen,

Een vriend van mij heeft een powerpox van dte systeems Er staatd pd op in het rood, silver kastje. Het heeft onder een golf 5 gezeten 2.0 TDI

Ik wil hem nu graag op mijn auto plaatsen. Polo 1.9 TDI di rood. 101 pk

Ik heb iemand gebeld die er wat meer over weet en hij heeft mij verteld dat het kastje geprogrameerd moet worden, anders verneuk ik mijn auto.

Weet een van jullie daar wat van?
Reply With Quote
  #2  
Old 06-09-2010, 22:26
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

stel deze vraag eens op www.tdiclub.nl. Daar zitten heel veel liefhebbers van powerboxen
Reply With Quote
  #3  
Old 06-09-2010, 22:47
cmart187 cmart187 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 176
Default

Quote:
Originally Posted by René
stel deze vraag eens op www.tdiclub.nl. Daar zitten heel veel liefhebbers van powerboxen


Thanx ik heb me gelijk aangemeld. Als er mensen zijn die er verstand van hebben hoor ik het graag
Reply With Quote
  #4  
Old 07-09-2010, 06:59
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

op TDIclub gooien ze powerboxen in de haard!

powerboxen vervormen signalen (bv olie/watertemp) naar je ecu, zodat je ecu denkt dat alles normaal is, maar je motor meer vermogen krijgt, je beveiligingen zijn zinloos, omdat je ecu toch wel denkt dat alles ok is.
met chiptuning stel je je ecu zo in dat de motor meer vermogen krijgt, met een iets ruimere beveiliging van je ecu (soms, bv turbodruk max), dit is veel beter omdat je nog steeds rijdt onder het toeziend oog van je computer.

chip dat ding, voor die paar tientjes meer houd je je motor goed
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #5  
Old 07-09-2010, 08:35
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Inderdaad

Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-09-2010, 14:12
cmart187 cmart187 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 176
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
op TDIclub gooien ze powerboxen in de haard!

powerboxen vervormen signalen (bv olie/watertemp) naar je ecu, zodat je ecu denkt dat alles normaal is, maar je motor meer vermogen krijgt, je beveiligingen zijn zinloos, omdat je ecu toch wel denkt dat alles ok is.
met chiptuning stel je je ecu zo in dat de motor meer vermogen krijgt, met een iets ruimere beveiliging van je ecu (soms, bv turbodruk max), dit is veel beter omdat je nog steeds rijdt onder het toeziend oog van je computer.

chip dat ding, voor die paar tientjes meer houd je je motor goed


ik hoor best goede revieuws over dte systems.

waar kan ik laten chippen zo goed en goedkoop mogelijk. ik wil best bedrijven sponseren.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-09-2010, 14:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

JD Engineering
En je moet niet goedkoop willen chippen. Doe het goed, of blijf gewoon zo rondrijden.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-09-2010, 14:14
cmart187 cmart187 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 176
Default

Quote:
Originally Posted by René
JD Engineering


doen ze ook aan sponseren ?
Reply With Quote
  #9  
Old 07-09-2010, 14:16
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Geen idee, maar je kan altijd even contact met ze opnemen.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-09-2010, 14:25
cmart187 cmart187 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 176
Default

Quote:
Originally Posted by René
Geen idee, maar je kan altijd even contact met ze opnemen.


het gaat 390 euro kosten. ik vind dat wel erg veel.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-09-2010, 14:37
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

nieuwe motor kost meer
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #12  
Old 11-09-2010, 16:14
TT-TDI MANIAC TT-TDI MANIAC is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 440
Default

Wat een bullshit wordt hier verkondigt over het rijden met een powerbox. Heb er jaren een gehad op mijn tdi motor en nog nooit wat mee gehad. En dat geldt voor meer mensen die ik ken.

Nils
__________________
So blow out your brains like Kurt Cobain and maybe one day you'll be a star
Reply With Quote
  #13  
Old 13-09-2010, 08:31
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by TT-TDI MANIAC
Wat een bullshit wordt hier verkondigt over het rijden met een powerbox. Heb er jaren een gehad op mijn tdi motor en nog nooit wat mee gehad. En dat geldt voor meer mensen die ik ken.

Nils


Het is beslist geen bullshit dat een powerbox signalen vervormt, en chippen de computer anders instelt met behoud van correcte signaaldoorvoer.

Of je motor er direct stuk van gaat of pas na 150k of wat dan ook... dat weet geen mens. Ik vertrouw powerboxen niet.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #14  
Old 21-09-2010, 14:05
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
Het is beslist geen bullshit dat een powerbox signalen vervormt, en chippen de computer anders instelt met behoud van correcte signaaldoorvoer.

Of je motor er direct stuk van gaat of pas na 150k of wat dan ook... dat weet geen mens. Ik vertrouw powerboxen niet.



Helemaal mee eens , ik houd ook niet van powerboxen, heb met meerdere eigenaren gesproken die alleen maar storingen hadden met zo`n ding.
Veelvuldig in de noodloop ,en extreem roken.
Dan moest de contactsleutel weer aan en uit gedraaid worden (liefst onder het rijden) om de motor weer goed aan de praat te krijgen.
Je doet het goed , of je doet het niet , is ook mijn motto.
Goedkoop tunen bestaat niet in mijn ogen , maar goed , er zullen hier genoeg zijn die daar anders over denken
Moet ook iedereen maar lekker voor zichzelf uitzoeken.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum