|
||||
|
||||
lambdasonde aansluiten 1.8 RP
hallo
Mijn motor loopt al een poosje niet fijn, te hoog stationair (niet altijd) en af en toe dan gaat die opeens naar 500 toeren weer omhoog naar 1500 en weer terug (dansen in de toeren) nu was er gisteren een kennis en hebben we even gekeken bleek dat de Lambdasonde niet was aangesloten. even een foto ter illustratie op deze foto kan je zien dat de kabel die er aan hoort er af gebroken is. maar nu is mijn vraag waar hoorde deze kabel op te zitten. want dan kan ik morgen een nieuwe halen en deze aansluiten zoals het hoort ik heb een vermoede dat het met deze kabel te maken heeft. omdat deze halverwege niet zuiver is en losse kabels uit komt (zie grote foto) Linkje voor grote versie zou iemand mij kunnen uitleggen waar de lambdasonde aan hoort. en het liefst een foto ter illustratie. Groeten Johan |
|
||||
|
||||
Ik heb geen ilustratie, maar de lambda zit op het uitlaat spruitstuk gemonteerd, kan je daar niet iets zien waar het op hoort?
en dat ornaje blokje hoort achter op het kleppendeksel vas te zitten, op de hoek
|
||||
|
||||
schema...
mischien heb je wat in dit schematje...
|
||||
|
||||
Quote:
alleen de kabel van het oranje blokje is er dus af, daar komt dus een nieuwe voor alleen moet die kabel alleen op de kleppendeksel aangesloten worden ? @ jan , de schema snap ik niet helemaal |
|
||||
|
||||
ik kan wel even een kijkje nemen mijn rp.
|
||||
|
||||
als je dat zou willen doen zou top zijn.
|
|
||||
|
||||
jij mist 2 draden aan de stekker, die aan het blok is een massa draad.
een draad naar de computer. andere kant loopt naar de lambda sensor.
|
||||
|
||||
Bedankt voor de Foto
Weet ik wat me nu te doen staat. BEDANKT |
|
||||
|
||||
Graag gedaan,
ik hoop dat het stekkertje los hangt.
|
||||
|
||||
de kabel die jij bedoel is een soort coax kabel...
binnenste draad komt aan je sonde... de buitendraad komt aan de massa op je kleppendeksel... maar weet als ik mijn stekker los had van me lambda dat 1000 stationair ging lopen... maar wel feller was op het gas...
|
||||
|
||||
wat je ook nog evenn zou kunnen controleren is of de voetpakking van je gasklephuis niet gescheurd is...
dat is het rubberen deel wat tussen je gasklephuis en je inlaat spruitstuk zit... gaan heel vaak kapot omdat ze aangetast worden door de benzine...
|
||||
|
||||
als het goed is komt morgen een nieuwe voetpakking binnen.
al reageert de motor niet als je aan de Carb. gaat schudden/bewegen toch wordt die vervangen. op deze manier de kabel aansluiten of net anders om? |
|
||||
|
||||
Ik zou bijna zeggen van wel, die draadjes die afgeraffeld zijn lijken van de oranje stekker vandaan te komen.
Word een beetje bevestigd op mijn plaatje.
|
||||
|
||||
Kom net terug van de dealer en het hele stuk kabelboom voor de lambdasonde heb ik besteld.
omdat ze de stekkers niet los kunnen leveren. helaas is het product wel in back order. Groeten johan |
|
||||
|
||||
en?
|
||||
|
||||
Vanochtend de kabel opgehaald daarna meteen door naar het werk gegaan, nu net thuis dus nog geen mogenlijkheid gehad.
hopelijk morgen vroeg even tijd ik laat het weten als die gemonteerd is en het resultaad. |
|
||||
|
||||
vandaag de kabel er tussen gezet + meteen nieuwe carb. voetpakking gemonteerd.
daarna even een stuk wezen rijden, en rijdt prima soms nog wel 1000 toeren Stationair maar geen rare dingen meer. iedereen bedankt voor de Hulp |
|
||||
|
||||
kijk, netjes.
|
||||
|
||||
Wat kost z'on voetpakking trouwens, en waar?