|
|||
|
|||
zandstralen
hey
ik ben kleine plekjes roest in het motorruim aan het stralen dit is met een fijne korrel wit zand nu is er door iemand in het verleden met veel nadenkit gespeeld is het mogelijk om deze weg te stralen met een grovere korrel of gade dan gate stralen grootste deel van de nadenkit is al weg met boormachine en staalborstel ma de kleine restjes nie en delen waar ik nie aan kan grtz fre |
|
||||
|
||||
Met stralen krijg je alles weg, maar de stukken om die restjes worden dan wel dunner. Dus ik zou ze niet stralen en toch een andere manier verzinnen. Afsteken of misschien kijken of verfafbijt werkt.
|
||||
|
||||
Quote:
ABSOLUUT NIET MET AFBIJT GAAN WERKEN!!!! De kit zit over naden (logisch). Als je met afbijt gaat rommelen is de kans heel groot dat er iets van die afbijt in de naden achterblijft. De lak of kit die er daarna overheen gaat zal daar dan op gaan reageren en dat wil je vast niet. |
|
||||
|
||||
ik heb GANS m'n golf 1 deze kit weggehaald
Van motorruimte tot interieur en zo door naar de koffer eerst met borstel op boormachine wat ik niet weg kreeg--->hete luchtblazer en met een spateltje afsteken,je bent er even mee bezig,maar het lukt wel Kristof |
|
||||
|
||||
Voor 2 tientjes heb je bij de bouwmarkt een elektrische beitel van een goedkoop merk.
Je hebt daar dan een setje beiteltjes bij, ook voor hoeken en dat werkt perfect Bovendien kan je zonder bril of bescherming werken (niks roterends) en blijft alles schoon, dit in tegenstelling tot een roterende staalborstel..
|
|||
|
|||
Dit werkte bij mij best (duurde 2 weken om de hele auto kaal te krijgen) voor het stralen:
Opwarmen met de gasbrander. afsteken met een scherp plamuurmes. Daarna weer opstoken (niet TE heet) en met de roterende staalborstel weghalen. De straalkorrels zullen afketsen op de kit, dus dat krijg je met een normale ketel niet weggestraald. PS niet stralen met zand daar krijgt je stoflongen van. |
|
|||
|
|||
ik zou ook geen afbijtmiddel gebruike op de naden gewoon wegsteken
|