#1
|
||||
|
||||
Motor aanpassingen?
Hallo,
Zoals jullie weten heb ik nu een Jetta 1 met een 1300cc carb erin. Motorcode zou RG moeten zijn volgens autodata. Nu is mijn vraag past in zo'n motortje ook een NZ nokkenas? Aangezien die beter zou zijn dan een originele, maar die liggen volgens mij normaal toch in hydrolische klepstoter kopjes of niet dan? En een RG kop is naar mijn weten mechanisch toch? Wat voor een nokkenasje zou ik kunnen monteren om toch net wat meer kleplift te krijgen voor als ik op motorfiets carb's ga rijden? En wat kan ik nog meer aanpassen aan mijn motortje om hem net wat meer vermogen/koppel te geven? Ik wil eigenlijk kijken dat als die nieuwe carb's erop komen dat ik het kopje ook laat bewerken, en reviseren. Zodat het weer fris is als ik het ga gebruiken. Ik heb nu dus al een spaghetti spruitstuk liggen wat hoogstwaarschijnlijk zaterdag al gemonteerd gaat worden. Dus kom maar op met die info... Bij voorbaat dank, Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. Last edited by De Limburger : 09-09-2010 at 09:04. Reason: Spellingsfouten weg halen.. |
#2
|
||||
|
||||
Jou plannen hebben weinig zin om meer vermogen te halen. Ik ging voor een motor swap, hoeft ook geen duizenden Eurie's te kosten...
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#3
|
||||
|
||||
Ja dat is wat ik niet wil, er kan uit zo'n motortje zeker wel een paar pony's extra gehaald worden hoor, hoef je echt niet direct een andere motor voor te plaatsen. En duizende euro's kost zoiets ook weer niet.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#4
|
||||
|
||||
Niemand die hier wat tips voor heeft?
Mmhh raar, maar goed we zullen eens afwachten. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#5
|
||||
|
||||
Volgens mij moet je wel opzoek naar een nokkenas voor mechanische kop. Een NZ is 1 van de saaiste nokkenassen die er is. Je kunt beter een sportnokkenas monteren, daar heb je pas echt plezier van.
Gr Henri |
#6
|
||||
|
||||
van un GK motor: "GK1272cc 55kW 09-83 t/m 09-84"
jij hebt dan een GF : "Jetta I 1.3 GF 1272cc 44kW 01-80 t/m 01-84" alleen GK is wat moeilijk te vinden omdat ze dus maar 1 jaar gemaakt zijn...
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
Een GK nokkenas is idd het beste, zeker in combinatie met een bewerkte kop en motorcarburateurs..
Ik zou als ik jou was eens op het 86c forum kijken, www.steilheck.nl , daar zijn een aantal mensen die er echt veel ervaring mee hebben. |
#8
|
|||
|
|||
Er zijn ook nokkenstokken voor deze motor te koop van Dr. Schrick alleen schrik je ook van de prijs. ik geloof zo'n €500,- a €600,- euro. Speciaal voor de sleeptuimelaartjes.
Ik heb binnenkort een 1300cc sleeptuimelaar over, motorcode GF. Misschien intresse? Maar wil je echt gek gaan zou ik voor een schrick as gaan. Gr, Pim |
#9
|
||||
|
||||
Laat me in een PBtje weten, wat je voor die nokkenstok wilt hebben maar ik meen zelf een RG motor te hebben. Is een GF dan beter?
Gr Ronnie Edit sorry ik heb inderdaad zelf een GF had het verkeert gelezen.. dus heb niks aan die nokkenas. Toch bedankt
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. Last edited by De Limburger : 09-09-2010 at 21:53. |
#10
|
|||
|
|||
Check effe berg-cup.de daar hebben ze een aantal van deze Dr. Schrick assen te koop. Wel gebruikt maar daarom ook €150,-
Gr, Pim |
#11
|
||||
|
||||
Ik rij zelf met een HK (basis gelijk aan GF, alleen std. carb is anders), met een bewerkte kop, GK nokkenas, motorcarbs en electronische ontsteking. Vooral bovenin 't toerengebied trekt het ding als een beer. Na de kopbewerking en GK nokkenas heb ik vooral boven in het toerengebied veel meer pit overgehouden. De motorcarbs zijn vooral goed voor de gasreactie en 't koppel onderin toeren. 40km/h in zijn 4 rijden is geen probleem, geen gebok oid.
Heb alles zelf gedaan, daarom kost het niet veel. Voor jouw jetta zou een Knobloch kitje erg gaaf zijn, met een 2B2 carburateur (grotere variant) en het pannenkoek filtertje. Dan oogt het nog meer 80's. Een setje motorcarbs draagt niet bij aan de 'looks' van je jetta vind ik zelf (zou het zo zonde vinden ). Wil je wel een setje motorcarbs? Ik heb een set 36,5mm CBR 600 carbs, met gepoedercoat zwart spruitstuk, gaskabel/chokekabel en 4x pipercross filters liggen van een 1.3'tje. Helemaal compleet en goed afgesteld voor een 1.3. Maar nogmaals; ik zou voor iets periodieks zoeken (ouderwetsche jaren 80 tuning )
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 Last edited by martiepartie : 10-09-2010 at 12:22. |
#12
|
||||
|
||||
Oke Martiepartie, je hebt een Pbtje, ik wil wel wat info over die knobloch carb.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#13
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:53. |
#14
|
||||
|
||||
weet iemand misschien ergens zo'n GK blokje te koop te staan?
ben al een tijdje op zoek voor in mn audi 50.
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD) Golf MK1 2.0 16V (SOLD) Golf 4 SDI (SOLD) Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD) Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER Audi A4 Avant TDI 2.5 V6 |
#15
|
|||
|
|||
Ik heb binnenkort een complete GF te koop.
Met cv-carb set en alle originele delen. Gr |
#16
|
||||
|
||||
Kosten? stuur de info maar via de PB..
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |