![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo.
Ik ben nieuw hier , maar niet in de VW (VAG) wereld Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen en dus ook verstand heeft van het tunen van de 1.8T motor. Het gaat namelijk om het volgende: Mijn broer heeft een Golf mk4 GTI. Dus een 1.8 20V Turbo met de motorcode AGU en standaard 150PK. De planning is om deze GTI verder te tunen. Op het moment is de auto ook niet meer standaard te noemen en draait op 300> Krukas PK. Setup momenteel: Garrett GT28RS (GT2860) internal wastegate conversie. 3 inch downpipe. Gruppe A uitlaat systeem zonder kat. Speciale widespray injectoren. Sterkere benzinepomp. Front mounted intercooler. Lichter vliegwiel EIP met racekoppeling 6 pucks en drukgroep. ECU by VR6 specialist: Chip op maat II. Ik zou vast nog wel iets vergeten zijn. Maar nu het volgende: Het blok gaat nu weer uit de GTI en op het lijstje staan: Opboren JE Pistons 8.5:1 Ratio H profiel drijfstangen Garrett BB GT3076 External wastegate En van de LMM af zien te komen!!! Heeft iemand ervaring met het ombouwen van een LMM naar een MAPsensor? Is dit mogelijk? Ik weet dat de 180pk AUQ modellen een mapsenor gebruiken. Ook de audi tt gebruikt een mapsensor. Zou een Mapsensor op mijn ECU kunnen draaien of zou er een ECU in moeten komen van een AUQ - AUM - APX enz. ? Of is het aan te raden om over te stappen op een KMS systeem o.i.d. (Ookal zou ik het liefste eerst met een VAG ECU i.c.m. MAPsenor proberen) En als laatste: heeft er iemand ergens electrische schema,s van een AGU motorgedeelte tot ECU & van een 1.8T met MAPsensor om te vergelijken met elkaar? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt, Mellos. |
#2
|
|||
|
|||
![]() ik heb deze schema s wel voor je maar staan op mijn laptop [autodata] wat wil precies weten!?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() MAPsensor zit op alle 1.8T's met drive-by-wire en is naar mijn weten niet te plaatsen bij de ecu van een AGU of AEB.
Wat is de reden dat je de LMM wilt lozen?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#4
|
||||
|
||||
![]() Op mijn Agu (320pk) zit nu een veel grotere LMM.
Zou voor jou ook een optie kunnen zijn om meer lucht aan te kunnen zuigen. Ik denk anders dat je toch voor een ander MM zult moeten kiezen. De LMM is voor dit type motronic één van de hoofdmetingen waar deze op draait. (jammergenoeg)
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() @Pewi:
Ik zoek eigenlijk schema's van de 1.8T motorcode AGU En dan van de bedrading van alle sensoren / dynamo / lmm enz. dus het hele motorgedeelte tot de ECU. En dan hetzelfde schema van een 1.8T met mapsensor audi / vw maakt me niet uit. Dit alles om te vergelijken , zodat ik weet waar ik aan begin met bijv. een andere vag ECU en het aanpassen van de kabelboom. @turbo-variant: Okee dus alle drive by wire systemen hebben een MAPsensor , dus niet alleen ECU vervangen maar ook gasklep en gaspendaal als het zo ver komt. Rede dat ik van de LMM af wil is dat deze een obstructie vormt in het inlaat traject en bij grote hoeveelheden luchtverplaatsing geen goede berekening kunnen maken ook is een MAPsensor gewoon makkelijker met de setup die we willen maken en bij hogere vermogens. We willen minimaal 500 krukas pk gaan halen. @rallygolf20vt: Een grotere LMM is zeker een oplossing maar voor ons is toch de MAPsensor de keuze aangezien we deze keer extreem willen gaan ![]() Als het niet anders is gaan we voor een ander MM , maar ik wil gaan uitzoeken of de LMM > MAP conversie te doen is , niet alleen voor mezelf maar misschien ook interessant voor anderen. Alvast bedankt voor de interesse , groeten Mellos. |
#6
|
||||
|
||||
![]() De stekkers van de ecu`s agu/apy zijn ook heel verschillend.
Je kunt de pinbezetting dus niet vergelijken. Daar komt nog bij dat er ook andere soft-/hardware in het regelapparaat zit. Dan moet je iemand gaan zoeken die dat ook voor jou kan aanpassen. Ben erg benieuwd hoever je komt, houd ons op de hoogte zou ik zeggen ![]()
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() @ vr6 mellos waar kom je ergens vandaan? anders kun je beter mijn laptop ff lenen ivm de schema s. als je een lmm pakt van een apx deze is al vele malen groter als die van een agu of aeb. denk dat je anders opzoek moet gaan naar een motorkabelboom en ecu van een 180pk versie of de 210 of 225pk en deze moet omstekkeren naar de pinbezetting van de stekkers in je waterbox. en uiteraard de 5 draden van je gaspendaal naar binnen toe halen [verlengen]
|
#8
|
|||
|
|||
![]() @rallygolf20vt:
Kijk , dank je wel , dat is info waar ik wat aan heb. De stekkers van de ECU zijn qua vorm dus verschillend. Dat de pinbezetting anders is had ik wel verwacht , vandaar dat ik schema's zoek. Ik ben in auto-electronica wel thuis , dus met schema's kan ik zelf een hoop ombouwen. Maar zoals gezegd heb ik dan al nodig: *ECU 180 > 225 pk modellen *motorkabelboom *verschillende sensoren (MAP enz.) *gasklep *E-gaspendaal Als deze kosten veel hoger worden dan een stand-alone MM , dan valt de keuze op een KMS o.i.d. Maar ik ga het toch uitzoeken ![]() Ik houd iedereen hier natuurlijk op de hoogte. @Pewivwteam: Ik kom zelf uit Nijmegen , eindje uit de buurt dus ![]() Echt een superaanbod van je over de laptop ! Zouden meer mensen zo op de wereld moeten zijn toch? Maar aangezien ik een eind uit de buurt woon en de schema's goed moet bestuderen zou het handiger zijn als ik zelf schema's heb. Mijn hond heeft mijn vorige laptop gesloopt waar veel gegevens op staan ![]() Kan jij anders geen autodata cd regellen? , ik zou er graag 1 kopen. Wat je aanhaalt over de grotere LMM van een 180 > 225 pk model klopt , maar ik heb echt een systeem met MAP nodig. We twijfelen nog tussen de gt3076r of een gt35 , omdat een gt3076 bij +/- 520 pk uitgeademt is. Niet omdat we persee boven de 500 pk moeten uitkomen , maar omdat je een gt3076r bij 500pk wel bijna max belast. Ook hebben we een compressor liggen die de grote later opspoelende turbo onderin gaat helpen , dus de plannen zijn een turbo & compressor te bouwen op de 1.8T Mooiste aan het MAP systeem is dat ik dan met 2 aparte luchtinlaten kan gaan werken. 1 voor de compressor en 1 voor de turbo. Alvast weer bedankt , Mellos. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Denk er ook goed om dat je de juiste sensoren bij het regelapparaat hebt.
BV de pingelsensoren zijn er in vele soorten, en met de montage van de verkeerde krijg je geheid problemen. Ik zou de kabelboom van de apy nemen , hier zit geen nokkenas verstelling op net als bij de agu. Anders moet je dit overbouwen , of misschien er uit programmeren net als je met de LMM kunt doen. Ook een 2e lamdasonde kan er uit. Bij hele grote vermogens die jij wil bereiken, kan het orginele mm trouwens problemen geven. Deze regelt dan vrij snel het vermogen helemaal terug tot bijna stationair na grote belasting. Groot voordeel is weer van het drive by wire systeem is weer dat je een cruise control kunt monteren ![]() ![]()
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Idd cruisecontrol is geen prio haha , zit er nu trouwens wel op.
Ik ga even een aantal mm systemen met elkaar vergelijken , ik denk dat het toch de beste weg voor ons project is. Voor degene wie benieuwd is om welke golf het gaat , watch this: http://www.youtube.com/watch?v=AozIDS9l8gQ Op deze clip was de golf nog voorzien van originele uitlaat en draaide op de dyno 260 PK (krukas). Ook was de dynamo kapot vandaar dat irritante geluid ![]() Nu rijden we met 4 widespray injectoren en een sterke benzinepomp , uitlaat is vervangen door volledig gruppe A systeem en een remap goed voor 323 pk (krukas) op de dyno. Spreek jullie snel , thnx ! |