#1
|
|||
|
|||
Golf 3 alarm vs benzinepomp?
Gister ging ik even naar de winkel met mijn golf 3 1.6
Terug van de winkel opende ik de deur, en het alarm ging af. Auto startte niet, of wel en pruttelde een paar seconden en sloeg weer af. Het alarm is zolang ik de auto heb nog NOOIT afgegaan. Toen maar ANWB gebeld, deze meneer wist mij na wat speur en testwerk te vertellen, dat de benzinepomp geen spanning had (bij het starten) weet niet of er constant spanning op staat (ja ik ben een leek ) Deze meneer lustte dus profesorisch mijn pluskabel van de versterker door, naar de benzinepomp. Nu start en rijd de auto zoals het hoort. En ik moet die kabel dus lostrekken na het rijden omdat anders de kans op kortsluiting en een hoop as heel groot word. Nu is mijn vraag, wat moet ik doen? Moet ik het alarm er compleet uithalen? en hoe doe ik dit? Kwestie van de kabels bij het kastje losknippen? Of echt letterlijk kastje incl de kabels eruit halen? Of aangezien de benzinepomp geen spanning krijgt, hier een nieuwe stekker voor halen en het alarm laten zitten? En ik snap niet hoe het alarm af kan gaan als de benzinepomp geen spanning krijgt? Ik neem aan dat dit dan die "startonderbreking" is? Het gaat om : golf 3 1.6 Zonder centrale deurvergrendeling standaard vanuit de fabriek meegeleverd alarmsysteem |
#2
|
||||
|
||||
Gaat het om een alarm met startonderbreking???
Zo een zwart klein plastic ding dat je in je dash moet steken gedurende 3 sec om te kunnen starten?? Dit is dan idd met startonderbreking. Word tussen de draden van je benzinepomp en nog enkele dingen aangesloten. ALs je dit wil verwijderen moet je er alles tussen uit halen en de oude verbindingen terug in orde maken. Als het niet al te goed is geinstaleerd kan je het zien aan de dikte en de kleuren van de draden. Als het proffesioneel gedaan is zullen alle draden zwart zijn. Dan word het uitmeten. Hopelijk ben je hier iets mee. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
hoi, Nee het is zonder dat kleine zwarte ding wat je ergens in moet steken (denk dat jij die bedoelt waar je ook zo'n knipperend rood lampje hebt) Dat heb ik niet. Maar aangezien de auto soms niet startte dacht ik dat er ergens een startonderbreker zat. bedankt voor je reactie, ik weet nu dus dat de kleuren van de draden ook iets zeggen. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Dat was idd hetgene ik bedoelde Als er draden onderbroken zijn door een alarm zul je merken dat bv je draad van de benzinepomp is doorgeknipt en daar het alarm is tussen gestopt. Dus als het goed is moet je bv een rode draad naar alarm en een rode die van alarm vertekt. enz enz... Wat wel kan zijn is dat je nog een los massa punt/draad hebt vor het alarm bakje zelf.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi, Bedankt voor je reactie! Ik kom net van de VW dealer terug, en die monteur zei dat het geen standaard alarm was. Dit was volgens hem achteraf ingebouwd. Wat ik wel vreemd vond, want ik had dus precies ditzelfde alarm in mijn vorige MK3 en ken nog genoeg mensen die ook de 2 bekende sensortjes hebben zitten in de A stijlen. Maargoed, volgens hem was het een kwestie van alarm loskoppelen, en de onderbreking ongedaan maken. Nu kan dit alarm toch fijn zijn als het werkt zoals het hoort te werken. Alleen heb ik ook geen idee wat ik daarvoor dus moet doen. Wat is makkelijker eruit trekken? Of juist aanpassen zodat het werkt zoals het hoort? bvd |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Als je de fout kunt vinden is het mss makkelijker om het te herstellen, maar als het intern in het alarm kastje zit zou ik het persoonlijk eruit slopen. of kort sluiten. Ligt er ook een beetje aan hoeveel draden het zijn en hoe makelijk je er bij geraakt. Heb ooit op een golf 3 een alarm gezien waar je met je sleutel alles kon onderbreken. was een plastic bakje dat vanboven doorschijnend was. Wou ik er ook uithalen, maar heb het gewoon afgezet en laten zitten. Er was zoveel aan gekloot dat ik er niet aan durfde te beginnen Post anders eventjes wat foto's van hoe het bakje eruit ziet of zoek ff opt net wat voor alarm het is. Mss geeft dat wat meer duidelijkheid. Grtz jel ps: ik ben geen alarmspecialist. alleen hobby beunen.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#7
|
|||
|
|||
zoek de zekering op van het alarm en trek die er af en je hebt geen last meer van het alarm:P
|
#8
|
|||
|
|||
bij je alarm alleen de draden van je pomp loshalen. Dan heb je en alarm en geen problemen met je pomp. Even kastje opzoeken en merk opzoeken
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Thanx voor de reactie's! Maar VWJYI waarvoor moet ik dan het merk kastje opzoeken? Dit zou de fijnste oplossing zijn! |
#10
|
|||
|
|||
dan kun je opzoeken welke kabels voor de pomp zijn. Die kun je dan bij je alarmkastje afkoppelen. Dan hoef je verder niet te zoeken in de kabelboom
|
#11
|
||||
|
||||
als je een orgineel alarm hebt heb je geen lucht verplaatsings sensoren dat al ten eerste. ten tweede zit het orginele regelapparaat in de buurt van de stuurkolom en ten derde moet je het alarmsysteem kunnen uitlezen (voor de verzekering is het orginele alarm niet voldoende ik zag een week of wat terug de nieuwste bmw 5 serie waar ze een andere alarm in moeten bouwen van de nederlandse verzekering of dit van de bmw niet goed genoeg is dit was ook het geval met nieuwe auto's boven een bepaalde nieuwwaarde dus ook Luxe golfjes)
tot slot ik denk dat het alarm buiten de startonderbreker omgaat, welk bouwjaar is de auto?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo Last edited by indewarre : 03-09-2010 at 21:35. |