#1
|
|||
|
|||
Dennis`s MK1 Jetta van 44 kw naar 102 KW Update, Blokkie erin!
Mijn naam is Dennis, kom uit Emmen en heb inmiddels al wat Volkswagens versleten. Mijn daily, een MK1 Jetta uit 1983, is toch echt mijn kindje en hier word dus ook veel tijd en geld ingestoken. Vorig jaar Juni heb ik de Jetta aangeschaft van een praatjesmaker uit Ter-Apel en sindsdien hebben we niet stilgezeten. De auto heb ik dus in juni gekocht en na een week, lag de koppakking er al uit, die was compleet weggebrand tussen de eerste en tweede cilinder. Voor mij zat er toen maar 1 ding op en dat was het kleine 1.3 hartje te reviseren, dit heeft veel geld gekost en tja, toen maar besloten de Jetta volledig op te knappen. Zo heb ik hem gekocht: En zo stond ie er vorig meeting seizoen bij: Ik had dus de auto klaar gemaakt voor Worthersee, maar een week ervoor deed het blokje niks meer. We wouden de ontsteking er even nieuw opzetten, en goed afstellen. Nadat we de ontsteking eraf hadden gehaald en alles nieuw hadden gemonteerd met verse boutjes pakkingen etc. etc. starte de 1.3 niet meer. Vanalles geprobeerd, de startmotor draaide wel maar geen vonken, de nokkenas draaide niet meer en ik voelde hem al aankomen. De kap van de distributie gedraaid en jawel, de distirbutieriem had een kale plek van bijna 25 cm . Hoe dit is gekomen, geen idee, want het is natuurlijk geen raceblok en na de revisie van vorig jaar had ik dit dus helemaal niet verwacht. Zo stond de Jetta erbij voor Worthersee: En met men andere Daily zijn we dus maar vertrokken naar de Wortelsee: Last edited by Dennis07 : 12-06-2010 at 01:04. |
#2
|
|||
|
|||
Ik heb nu dus een ander blok voor in de Jetta gekocht, een KR .
Mede dankzij de hulp van Tjeerd en Merijn (Abeltje), die ook een KR aan het inbouwen zijn, ben ik inmiddels al erg ver gekomen, met het inbouwen in de mijne. Vandaar ook het late starten van men topic, want zodra ik klaar ben met werken ben ik in onze hal. We zijn begonnen met alle onderdelen verzamelen, want het is een 1.3 jetta, dus er moet heeeel veeel aangepast worden. Stuurhuis is inmiddels omgebouwd, de motorsteun is eruit, de pompen zijn we mee bezig dus het schiet al mooi op. Gister hebben Joentje en ik het schakelmechanisme en het stuurhuis gemonteerd, dat is eigenlijk waar het meeste werk in zit. Ff een fotootje van de Hal, die ik heb samen met Joentje, T!M en Rickster. En wat fotootjes van de onderdelen die ik al heb en wat er al gedaan is. De KR ziet er inmiddels al beter uit, dit was hoe ik hem binnekreeg. |
#3
|
|||
|
|||
Maandagavond gaat het blok erin, dan lassen we direct de steun op plek.
Uitlaat is besteld bij stroeve, een RVS Goup A Powersprint uitlaat. Verder heb ik van Bolku een K-jetronic binnengekregen, en een opvoerpomp van een Cabrio. Ik krijg dus 2 pompen, dit inverband met het blijven rijden met de originele tank, deze hjeb ik namelijk vlak voor worthersee gemonteerd en vind het dus zonde om deze weer om te zetten naar een GTI tank. Ook wacht ik nog op een kabelboom van een 2H om de pompen aan te sturen. Heb inmiddels een filterbak van een JA gevonden van een sloop-scirocco, deze is namelijk kleiner dan die van een KR en kom ik dus met de hoogte beter weg onder de kap. Als er weer vorderingen zijn, ga ik deze uiteraard weer toevoegen, Dennis Ow ja en nog ff wat credits natuurlijk: De vorderingen gaan allemaal zo snel dankzij de steun van: Men Vrouwtje natuurlijk! Joentje (broer en steun en toeverlaat) Rickster, voor de fun en slimme opmerkingen. Franklin (voor de onderdelen) Roy Conen, voor de technische kant VW-Hooligan (Eric, voor de onderdelen) Tjeerd en Merijn ,voor het snelle beantwoorden van de vragen! Culle voor de motorlift en technische vragen. En de jongens van bandencentrum Klazienaveen voor de onderdelen. En iedereen die ik ben vergeten... Last edited by Dennis07 : 31-05-2010 at 21:11. |
#4
|
||||
|
||||
Hé Dennis!
Ziet er goed uit man ! En wat een mooie sleutelplek hebben jullie daar! Als er nog vragen zijn, hoor ik het wel. Veel succes weer met sleutelen...
__________________
Ik Volkswaag, jij Volkswaagt, wij VOLKSWAGEN |
#5
|
|||
|
|||
Thanks Merijn!
|
#6
|
||||
|
||||
Leuk project Dennis !!
Nette Jetta ook. Dus je hebt "onderdelen-koning" Eric ook al gevonden zie ik !!! Is een goeie maat van me !!! Die heeft ook al veel onderdelen gesupport voor mijn GTI !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#7
|
|||
|
|||
Thanks!
Ok, ja Eric is ook mijn betaalde sponsor Woont ook mooi dicht in de buurt, 7 km ofzo. Aardige vent ook! Staat altijd voor je klaar. |
#8
|
||||
|
||||
knappe schuur,auto en vorderingen!
keep it up! groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
nice!
mooie sleutelruimte ook...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
|||
|
|||
Bedankt jongens!
|
#11
|
|||
|
|||
Stet dat gare ding hier nou ok al op...
Gekheid, word nog wel wat.. Maandag blokje maar ff monteren |
#12
|
|||
|
|||
Hier nou ok al op? Ist ienigste forum, woar e op stet, sjomp .
|
#13
|
||||
|
||||
Dat ziet er heel goed uit!
__________________
VWClubParkstad |
#14
|
|||
|
|||
Dennis gekk
Lekker bezig aan de Jetta, ben benieuwd naar de vorderingen. En als de motorruimte gepoetst moet worden hoor ik 't wel. Binnenkort met 16v en vr6 sleuren dus Geen 16v of gti logo's plakken, gewoon iedereen te kijk zetten !
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#15
|
||||
|
||||
Hé Dennis,
Dus dr komt toch n powersprint RVS onder? Zonder of met middendemper? Kom disse week denk nog wel eem langs om te kieken en om je vant werk af te houden! (p.s. Thanx for the credits!) |
#16
|
|||
|
|||
He Roy!
Zeker word een 60 mm van powersprint. Stroeve kon hem nog leveren, morgen gaat het blokkie derin! Kom maar langs, bier staat koud en jij bent een zeer welkome gast! |
#17
|
||||
|
||||
mooie sleutelruimte en mooi project
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#18
|
||||
|
||||
Gaaf hoor! Als ik je nog kan helpen hoor ik het.
(als ik geweten had dat ik iemand met roze wielen hielp had ik getwijfeld, huidige velgen staan stuk beter)
__________________
Quote:
|
#19
|
|||
|
|||
He Tjeerd,
tja die roze velgen... Wat moek zeggen? Laten we het maar houden op een vlaag van verstandsverbijstering.. De huidige velgen, pls vitesse zijn ook alweer de deur uit.. Maar eens zien wat hier voor in de plek komt. Bedankt voor je reactie! |
#20
|
|||
|
|||
Nou na een dagje zwoegen, zit het blokkie erin!
Bedankt Joentje, Culle en Johan! Morgen weer verder met alles aansluiten, en de pompen pas maken. |